Kia Soul: stylovější, prostornější, pohodlnější [první jízdní dojmy]

51 komentářů

pája
9. dubna • 13:44

Dle mého názoru se místní diskutéři ve srovnání Yetiho a Soulu mýlí.
Yeti je klasické malé SUV, zvýšený podvozek, možnost 4x4 ... .
Soul něco mezi MPV a zvýšeným HB, zkrátka Crossover - ostatně tak ho nazývá i KIA.
Jinak je to pěkné autíčko, bohužel se v Evropě zatím moc neuchytilo, ale bylo jich v první generaci prodáno již skoro 800 tisíc, to není neúspěšný model! Yeti by byl šťastný za takový prodej.

Shimi
9. dubna • 14:34

pája: Pájo nemáš tak úplně pravdu. Protože ten hlavní a jediný, kdo může srovnávat, je potenciální zákazník. Je úplně jedno co si myslí automobilka, jestli to je podle ní SUV (mimochodem ten samotný název SUV je protimluv) nebo Crossover, MPV (to je v kontextu Soulu úplně mimo mísu), HB apod. Konečný slovo má vždy zákazník. Když se na Soula podívám, tak první co mě napadne je Yeti. Mrknu na technické parametry a zase Yeti. Já to auto budu prostě a jednoduše srovnávat s Yetim a je mi u zádele co si o tom myslí automobilka, chápeme?

golden cock
10. dubna • 0:18

Shimi: Souhlasím, pokud subjektivně vybírám vozidlo této kategorie a velikosti, tak mě při pohledu na Kiu Soul napadá Yeti a obráceně. Minulá generace byla také zajímavá, nicméně Yeti mě osobně zaujal trošku více. Jak exteriérem tak v interiéru. Ale chápu, že někdo vybírá vůz na základě "chladného" kalkulu. Ale což, 1000 soudruhů, 1000 chutí ;-).

Petr
10. dubna • 8:28

Lidi, lidi. Veškeré diskuze mi připadají, jako když se holky hádají, která má hezčí kabelku. Vážení, ať je to Škoda, nebo Kia či i prémiová značka, všichni dnes při výrobě šetří kde můžou. Jsem člověk který vidí auto jako spotřební zboží a předem upozorňuju, že tu nehodlám diskutovat s případnýma "holkama" který se tu hádají o nesmyslech. Ač se to nebude líbit všem Škodovákům, tak je fakt, že všechny nové modely od Škodovky jsou ošizené na materiálu, jako jiné automobily jiný značek. Toto mám potvrzené přímo od z výroby, kde dělá můj kamarád ve vývoji. Nemůže nikdo vyrobit auto, které je větší a lehčí než model před ním, aniž by někde neubral materiál. Ekonomika je mrcha a všude se dnes šetří. Kdo chce Škodovku, ať si koupí Škodovku. Kdo chce Kiu, ať si koupí Kiu, ale proč se tu dohadovat o nesmyslech?!
Máme v rodině Soula CRDi r.v.09 bez DPF a čipnutého na 120kw 315Nm a před čipem se na stolici naměřilo 98kw a necelých 280Nm. Je pravda, že auta od r.v. 2010 s DPF mají horší výkon než bez DPF. DPF-ko je svinstvo a je stejně k ničemu, jen tahá peníze z lidí. Nové auto (motor) by měl být nastaven o něco s větším výkonem. Každá automobilka počítá s postupným snižením výkonu motoru.

Revan_21
11. dubna • 21:46

Viš k čemu DPF? Slouží? pokud ano, tak víš že to pitomost v dnešním světě není.
Většina novejch aut má větí výkon než je udavano.
Na Škodě octavii 2.0tdi 110kw (150koní) běžně naměříš kolem 160 koní. U jiných auto to bude podobné.

Barbucha
10. dubna • 21:26

Aha, přeloženo do češtiny. Další debil plodící saze. Krz takové kretény zachvilku budeme mít v autech jen motory do sekaček na trávu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jenda
11. dubna • 16:29

Jo a který navíc ještě neslyšel nic o vysokopevnostních ocelích.

mex
9. dubna • 13:52

Presne tak, jako konkurenta Yetimu má Kia jiny model. Soul plni presne to, k cemu byl navržen, coz plne dokládají vyborne prodeje. Skodofka mu nemá cim konkurovat.

Jiří Kokoška
9. dubna • 12:26

Soul nebo Yeti!? Co bylo dřív vejce nebo slepice?

Jiří Kokoška
9. dubna • 12:28

Asi někdo od někoho opisoval?

Jiří Kokoška
9. dubna • 12:35

Jinak je znát že je jiná doba! Místo toho aby někde poctivě šrouboval tu někdo zase mlátí prázdnou slámu! B-]

oo
9. dubna • 10:13

A Yeti je jak chudý příbuzný...

Revan_21
9. dubna • 11:44

To asi tězko... Tohle jak takovej nedodělanej Yeti... Yeti je prostě o uven lepsí...
Ale docela by mě zajímalo jak se to řídí.

Mirus
11. dubna • 10:40

A je to tu zase, Yeti je o uroven lepsi, Octavie je o uroven lepsi, Revan je o uroven hloupejsi... :-P

Revan_21
11. dubna • 14:33

No, a hlavně Yeti je jiná kategorie vozidla... Nevim jestli se Soul dá nazvat autem do terenu...
Hloupejsi? No, to je sice možný, ale na tebe pořád ještě nemam :)

Jenda
11. dubna • 16:24

Yeti jde objednat v cca 50 jedno a dvou barevných provedeních. Soul v 7 barvách. V nabídce motorů a převodovek taky nesrovnatelné. Nabídka výbavových položek a interiérů nebe a dudy. A což teprve nasednout a rozjet se... pokud nebude nový soul revolučně lepší, než starý, pak doporučuji jet napřed v soulu a až pak teprve drandit yeti. Opačně je to dost drsný zážitek.

roomster
9. dubna • 21:55

simply volantem :-)

mex
9. dubna • 12:37

Koukám, ze ty ses taky nedodelanej.

Revan_21
9. dubna • 13:40

Mluv za sebe, hlupáku.

mex
9. dubna • 13:49

Ano, já ti za sebe říkám, ze jsi nedodělaný, coz potvrzuje, ze jsi, kdybys byl, tak bys to byl býval pochopil hned a sám sis za trest stoupnul do kouta a tam se dostatečnou dobu styděl :D

Jiří Kokoška
9. dubna • 12:47

Jen tak dál,pokračuj, přesně tomu odpovídáš!

Jiří Kokoška
9. dubna • 12:52

Nevím jestli ta rekvalifikace už viděla co vznikne když můj Hummer přejede přes nějakou Octávii!?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mex
9. dubna • 13:18

Zamete se zbytek rzi, aby neznecistil komunikaci :D

Antiautomat
9. dubna • 10:00

Des bes hnus

Shimi
9. dubna • 9:46

Plně souhlasím s autorem článku. K čemu mi je, že je auto relativně hezký, kvalitně zpracovaný, dobře jezdící, atd., když jsou v nabídce pouze dva základní motory? K ničemu. Tohle ale není problém jen automobilky Kia, tenhle nešvar se začíná objevovat i u konkurence, taková Honda by mohla vyprávět.

yan
10. dubna • 15:30

A kolik jich je v jednom autě pro běžné používání potřeba? Já si zatím vždy vystačil s jedním.

Vana666
9. dubna • 10:05

Podle mě je skromná nabídka motorů v souladu z celkovým pojetím tohohle skromného auta. Nedovedu si představit, kdo by mohl chtít takovoudle krabici třeba s třílitrovou véšestkou, teda aspoň v Evropě

Shimi
9. dubna • 10:39

Vana666: Proč hned V6? I když já bych se tomu nebránil, nicméně s 2.0 GDi 122 kW, to už by byla jiná písnička. Právě proto, že je to krabice, tak by bylo třeba do toho dát něco, aby byla zajištěna rozumná dynamika.

Vana666
9. dubna • 10:55

Snad máš pravdu ale mi to auto přijde spíše jako nákupní taška do města a pro tyhle účely bych 130 koní považoval za dostatečný výkon

Shimi
9. dubna • 11:29

Vana666: Nákupní taška do města je Kia Picanto ;-) Soul je v podstatě klon Yetiho, stejná krabice, stejný rozvor, stejná šířka, sice je o něco kratší, ale to na věci nic nemění. Do Yetiho máš ale možnost pořídit 1.8 TSI 112 - 118 kW, 2.0 TDI 125 kW a v neposlední řadě 4x4. Jde o to, že každá automobilka soupeří o zákazníka. Kia, aby mě přetáhla, mi musí nabídnout něco navíc oproti konkurenci a to v tomto případě prostě neplatí. I kdyby se mi to auto líbilo sebevíc, tak si ho s ohledem na motorovou nabídku nekoupím. Nad tím by se měla automobilka zamyslet, tomu se říká zpětná vazba. Na druhou stranu samozřejmě chápu, že je spousta lidí, kterým ten základ bude vyhovovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan
9. dubna • 15:28

pockat.. takze Soul je klon Yetiho, pretoze sa zacal vyrabat o rok skorej ako Yeti? Ludia - vy ste geniovia. K yetimu - to ze tam moze clovek napchat 118kW neznamena ze to kupujuci robia - predaje tejto motorizacie su male. Ona ta Kia asi vie co robi, ak ich predala 700 000k kusov. Kolko sa to predalo Yeti?

Shimi
9. dubna • 15:47

Jan: Honzo Honzo, klon nebyl myšlen v kontextu kopírování automobilek, mně je šumák kde se kdo inspiroval a který model vylezl dříve. Já to myslel v kontextu toho, že ta auta jsou si podobná jako vejce vejci ;-) K tomu zbytku se vyjadřovat nebudu, to je pořád dokola jak u blbých na dvorku. Škoda ti tu možnost aspoň dá a já jsem zrovna jeden z těch, který ty výkonnější verze kupuje. Že to někteří kupující neocení, o prodejích nemluvě, je mi víš kde.

Mirus
11. dubna • 10:36

No a to je přesně ono, jsi to mizivé procento, ktere nezajisti Kie, aby se jim vratila investice do vice verzi motoru, co je na tom tezkeho pochopit.
Pokud placnu, ze treba Carens v aktualni verzi koupi z 10000ks nejaky zajemci 10ks s 2.0GDI, tak ho priste proste nebudou nabizet, to je jednoducha rovnice, kde neni poptavka neni nabidka.

Antiautomat
9. dubna • 12:56

...no ono automobilka superi o zakaznika dovtedy, kym sa jej to co? Oplati, ze. Zrejme si pragmaticky spocitali, ze sa im jednoducho neoplati drzat vo vyrobe (podla mna) absolutne nezmyselne ekvivalenty ako Yeti s 1.8 TSi alebo 2.0 TDi (ked kukam na tie priplatky tam, vychadza mi z toho ze take nieco si moze kupit snad jedine typ homo-bezmozog).Viac verzii prinasa samozrejme automobilke dodatocne vydavky, ci uz vyvojove, technologicke, produkcne a v neposlednom rade logisticke. No a tak sa stane, ze tym, ktorym dane dve motorizacie vyhovuju (a tych bude drviva vacsina), su potom schopni ponuknut viac ako podobny krabicoidny nechutny predrazeny nezmysel menom yeti. Takisto absencia pohonu 4x4 sa tu nemusi ukazat ako nejaka strasna nevyhoda (co plati u ludi v tunajsich koncinach za nejaky nepochopitelny fetis). No a o koncernovych motoroch sa snad vyznam nema velmi ani bavit, ze (bud je to predrazene alebo na h.vno alebo oboje). :-)

Pepa
9. dubna • 9:14

Proc pisete papirovou spotrebu a ne namerenou??? :O

Petr
9. dubna • 11:00

Asi proto že tohle není test, ale první dojmy....

Vana666
9. dubna • 9:08

Maximálka je hluboko pod možnostmi motorů s výkonem 130 koní. Svědčí to buď o nesmyslně krátkém zpřevodování, anebo o zcela mizerné aerodynamice. Vzhledem k otřesnému žehličko-cihloidnímu tvaru bych si tipnul spíše tu druhou možnost.

Mino
10. dubna • 19:41

Přikláním se k možnosti b) Buď by pětka musela být hodně krátká a šestka příšerně dlouhá, nebo i šestka moc krátká, a to by znamenalo, což by u dálniční 130 muselo točit zhruba 4500 otáček v případě benzinu. A to jistě nebude.

Tomáš Fuk
9. dubna • 13:39

B je správně. Jedno z nejošklivějších aut současnosti s hanebnou aerodynamikou. Navíc jakékoli údaje od Hyu/Kia, tedy i těch 130k musíš vždy brát s velkou rezervou.
Drzost jejich reklam v česku je ještě slabý odvar toho, co za žvásty blábolí v Polsku: "Německá kvalita, francouzský design a italská cena, to je Hyundai........"

Jan
9. dubna • 15:18

ak mate pochybnosti a dokaz o korejskych konoch, dajte to na brzdu. Este som nevidel vysledok z brzdy, kde by Hyundai / Kia mali mensi vykonj nez deklarovane. Ale na internete sa to keca, ze

mex
9. dubna • 15:26

To vis oni jsou zvykli na ocipovane verze novinářských aut, které jim koncern dodává na testy, pak mají zkreslene představy.

Jenda
9. dubna • 22:17

Mohu srovnávat i bez brzdy. Jeli jsme za sebou trasu 600km Košice-Hradec Králové. Golf 6 Variant 1,6TDI 77kW, cca 125000km a Kia Ceed 1,6CRDI 85kW, cca 95000km. Obě auta bez nákladu, jen řidič a pár drobností. Kia ani při předjíždění ani v kopcích golfu nestačila a rozdíl byl propastný. Třeba ve stoupání od začátku dálnice za Prešovem k omezení rychlosti řed tunelem Branisko jí Golf ujel o téměř půl kilometru. Totéž spotřeba. Golf v HK natankoval 31litrů, Kia 36litrů, oba jsme vyjížděli s plnou nádrží. Takže buď má golf daleko víc než deklarovaných 105 koní a nebo - což vidím jako reálnější - kia nemá těch optimistických 115.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Barbucha
10. dubna • 21:22

Já nechápu co řešíte. Naleju do kraksny 60 l benolu a po 600 km přistávám u pumpy a tankuju. Po městě najezdím maximálně 400 km. 10 litrů si nechávám v nádrži jako rezervu. S předjížděním v kopcích problémy nemívám, ale předjíždím relativně málo.

yan
10. dubna • 15:29

A co třeba vliv aerodynamiky? Podle vzhledu musí být odpor u Soulu výrazně vyšší.

mpolan
10. dubna • 11:06

A nebo prostě ten pilot Kie neumí jezdit a využívat ten klacek mezi sedadly. Hlavně, vždycky je horší stíhat jiné auto, protože ten vzadu reaguje se zpožděním. První může mít klidně pro předjíždění podřazeno a vyrazí, ale než ten druhý zareaguje a udělá totéž, první už má pár (desítek) metrů náskok a jen zrychluje, to se špatně dohání. Není to legitimní "test". Každý řidič má jiný jízdní styl.
Já můžu totéž klidně říci o většině Fabií a Octavií, že nedosahují ani schopností malého francouzského kombi s 1.2 motorem, protože mě v zatáčkovitých tratích zkrátka nechytají. Jenže já prostě "jen" řadím...

syky
9. dubna • 23:10

no ja mam ceed 1,6 crdi 115 koni a kamos ma golfa VI 1,6 tdi 105 koni a ked sme ich skusali tak na ceede som ho nechal na useku dlhom asi 1500 metrov o dobrych 100,150 metrov opakovane viackrat. Neviem co mas ty za zazracneho golfa:) samozrejme zalezi od auta ako je zabehnute atd, teraz to mam chipnute na 140 koni a passaty a octavie 140 konove idu horsie o nieco ako ceed. tolko moja skusenost.

Jenda
11. dubna • 16:18

No jasně. A třílitrovým ášestkám ujedeš taky ale jen o 30metrů, co? No kdybych s tím krámem, přiděleným mi šetřivou firemní politikou nemusel každý den jezdit, možná bych ti i věřil. Naštěstí ve 130tisících km potkal i tento ceed klasický kiaplastiksyndrom, kdy nylonová kurvítka v motoru dožila svou epochu a oprava za 22000kč jaksi nešla z padesátileté záruky, čímž budeme mít asi od nejkvalitnějších galaktických aut pokoj a fleetová politika bude od těchto zázraků navždy osvobozená. K velké radosti všech, co s tím dosud musí jezdit. To auto je možná dobré pro šetřivého strejdu, co na dušičky, Vánoce a v sobotu na bohoslužbu do Kauflandu najezdí bohatýrských 4500km za rok. Pro každodenní porce stovek kilometrů je to absolutní nesmysl za kudevsky drahé peníze.

mex
9. dubna • 14:06

Oni útočí na velmi jednoduché az prostinké zákazníky Skoda a VW a oni slyší na takovou rétoriku, proto reklamní kampaň vypada tak, jak vypada :D

Revan_21
9. dubna • 18:20

Podle tvé teorije by jsi měl byl včele v pořadníku na Škodu a VW, protože nikoho kdo by byl víc jednoduchý než ty tu opravdu není... Už jen tvá neschopnost se bavit trosku na urovni.

mex
10. dubna • 6:47

To není má schopnost, uvědom si, ze já jsem tvoje zrcadlo, jak se ty chováš k ostatním, tak se já chovám k tobe, ale nedělám si iluze ze bys to pochopil nebo se nad tím zamyslel nebo se dokonce změnil, to vážně ne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Revan_21
10. dubna • 12:51

To já zajímavé :D To ty se chováš jako dement, tak se podle toho k tobě chovám:D
Když tu přijde někdo kdo má inteligentní názor... Tak se snim taky budu na té urovni bavit.
Ty ale nemáš inteligentní názor, napadaš mě v diskuzich kam jsem ještě ani nenapsal a pak se divis ze se k tobe chovam tak jak se chovám. Přestan se chovat jako fakan, zacni se bavit trochu na urovni a ja se podle toho k tobě budu chovat.

Doporučujeme

Články odjinud