Kia Soul: stylovější, prostornější, pohodlnější [první jízdní dojmy]

Druhá generace modelu Soul před pár dny oficiálně dorazila na český trh. Jak moc se oproti generaci první změnila a čím hodlá oslovit zákazníky?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Stylovější
  2. Prostornější, Pohodlnější, Technické údaje
  3. Fotogalerie

První vydání modelu Kia Soul bylo svým způsobem překvapení. Korejská automobilka vypustila na trh auto s netradičním designem, které se zákazníkům líbilo. Kromě toho si odneslo také různá ocenění včetně například Red Dot Design Award z roku 2009. Celkově se vyrobilo přes 700 000 kusů. Na českém trhu to ale už taková sláva nebyla. Za dobu svého působení oslovila Kia Soul zhruba 1200 zájemců.

Autosalony | Kia | Frankfurt 2013 | Design

Kia Soul vypadá jako facelift, ve skutečnosti je ale úplně nová

V současnosti dorazila generace druhá. Ta má být po všech stránkách lepší a hodlá ukousnout větší podíl z neustále rostoucího koláče segmentu malých SUV. Kia odhaduje, že v roce 2016 se v České republice prodá v této kategorii 8000 automobilů. Minulý rok to bylo necelých 3500 vozů, přičemž od roku 2008 šlo o nárůst 91 %. I z těchto důvodů je Soul pro Kiu důležitým modelem. V Evropě totiž není situace jiná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Design ve velkém následuje předchozí generaci, ale přidává prvky z konceptu Track´ster. Výsledek vypadá výborně. Obzvlášť s dvoubarevnou karoserií a osmnáctipalcovými dvoubarevnými disky.

Stylovější

Novou Kiu Soul jsme si mohli prohlédnout poprvé minulý rok na autosalonu ve Frankfurtu. Na první pohled tohle auto vypadá spíše jako klasický facelift, nicméně vůz je zcela nový. Základ designu si zachoval záměrně, přičemž do něj byly implantovány prvky ze studie Track´ster, která se představila v roce 2012. V reálu novinka vypadá opravdu velmi dobře. Design bude určitě silnou zbraní, o tom není pochyb.

Premiéry | Sportovní auta | Kia | Design

Kia Track´ster: tak trochu jiný Soul

Obzvlášť dobře budou vypadat verze, u kterých se nebude šetřit. Za 17 000 Kč si můžete vybrat jednu ze čtyř možných dvoubarevných kombinací, dokoupit lze až osmnáctipalcová kola (+10 000 Kč), přičemž si můžete vybrat, zda sáhnete po klasické verzi nebo po barevném provedení. Kia chtěla nabídnout větší možnosti individualizace a toto je výsledek.

Pro úplnost dodejme, že u dvoubarevných variant jsou na výběr možnosti bílá + červená, vanilková + černá, modrá + bílá a červená + černá (tu najdete na fotkách). Disky si můžete nechat vylepšit červenou, stříbrnou, tmavě šedou nebo černou barvou. Poslední jmenovaný byl opět případ našeho automobilu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Stylovější
  2. Prostornější, Pohodlnější, Technické údaje
  3. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků