Kia Soul přichází do našich showroomů

(české ceny) Dlouho očekávaný crossover Kia Soul se již potichu vplížil do českých autosalonů. Za cenu pod 300 000 Kč.

Model Soul je klíčovou novinkou jihokorejské automobilky Kia, neboť na zákazníky útočí v prvé řadě neotřelým designem, jímž by se nyní měly vyznačovat všechny nové vozy Kia. Malé MPV působí skutečně sympatickým a svérázným dojmem, vystačí si přitom s jednoduchými křivkami, které nevyžadují brutální zářezy, přesto lze jejich souhru považovat za originální.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz je dlouhý 4 105 mm, široký 1 785 mm a vysoký 1 610 mm, přičemž stojí na slušném rozvoru 2 550 mm. Nabízen u nás bude se dvěma různými motory se shodným objemem 1,6 l a čtyřventilovými rozvody a v obou případech nadprůměrným výkonem, jeden je však zážehový a druhý pak vznětový.

Zážehová pohonná jednotka má proměnné časování ventilů CVVT, výkon 91 kW při 6 300 otm/min. a točivý moment 156 Nm/4 300 ot./min., nafťák se vstřikováním common rail dosahuje výkonu 94 kW při 4 000 ot./min. a točivého momentu 260 Nm v širokém pásmu od 1 900 do 2 750 ot./min. Se standardní pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením dosahuje Kia Soul rychlosti 177 a v případě dieselu dokonce 182 km/h, z 0 na 100 km/h pak zrychlí za 11, resp. 11,3 s. Kombinovaná spotřeba byla stanovena na 6,5 a 5,2 l/100 km. Diesel lze koupit i s automatickým řazením. Další podrobnosti o této ostře sledované novince jsme vám přinesli na tomto místě.

Jak bylo naznačeno v úvodu, Kia Soul startuje na českém trhu se zajímavou cenou 299 980 Kč. Dostupná bude v plných pěti stupních výbavy (Base, Active, Comfort, Comfot Plus a Exclusive). Jsou odstupňovány zruba po 30 000 Kč, Exclusive si však od stupně Comfort Plus udržuje vzhledem ke svému výlučnému postavení odstup 50 000 Kč. Levnější je pochopitelně benzínový motor, za diesel se připlácí vždy 40 000 Kč. Soul Exclusive se vznětovým motorem tak atakuje hranici půl milionu korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Součástí standardu je bohatá bezpečnostní výbava, jež zahrnuje šestici airbagů, stabilizační, protiblokovací a protiprokluzový systém s brzdovým asistentem, kotoučové brzdy na všech kolech či aktivní hlavové opěrky. Komfortní výbava je neméně velkorysá, stupeň Base se totiž vyznačuje také elektrickým ovládáním všech dveřních skel, centrálním zamykáním nebo rádiem na CD a MP3 a možností připojit externí zvukový zdroj.

V Active přibývá kromě jiného klimatizace, dálkové ovládání zámků nebo tónovaná skla, připlatit lze za střešní ližiny a zmíněnou automatickou převodovku v kombinaci se vznětovým motorem. Výbava Comfort přidává další drobnosti včetně ovládání rádia na volantu, elektrického nastavování zrcátek či lakovaných klik. Teprve v Comfort Plus získáte přední mlhovky, litá kola s pneumatikami 205/55 R16, vyhřívání předních sedadel a zrcátek nebo kožený potah volantu a hlavice řadicí páky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejvyšší verze pak svému označení Exclusive rozhodně ostudu nedělá, protože do daného segmentu přináší řadu neotřelých znaků. Vybírat lze z několika barevných provedení interiéru, do standardní výbavy patří výkonná audiosoustava se subwooferem, vnější zrcátka elektricky sklopná ke karosérii či vnitřní zpětné zrcátko, jež disponuje automatickým stmíváním a promítá obraz z kamery pro usnadnění parkování. Zvenčí se Soul Exclusive navíc vyznačuje většími koly a pneumatikami 225/45 R18, zadní nárazník má svérázné obložení a koncová světla jsou tvořena soustavou LED.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků