Kia Soul přichází do našich showroomů

(české ceny) Dlouho očekávaný crossover Kia Soul se již potichu vplížil do českých autosalonů. Za cenu pod 300 000 Kč.

Model Soul je klíčovou novinkou jihokorejské automobilky Kia, neboť na zákazníky útočí v prvé řadě neotřelým designem, jímž by se nyní měly vyznačovat všechny nové vozy Kia. Malé MPV působí skutečně sympatickým a svérázným dojmem, vystačí si přitom s jednoduchými křivkami, které nevyžadují brutální zářezy, přesto lze jejich souhru považovat za originální.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz je dlouhý 4 105 mm, široký 1 785 mm a vysoký 1 610 mm, přičemž stojí na slušném rozvoru 2 550 mm. Nabízen u nás bude se dvěma různými motory se shodným objemem 1,6 l a čtyřventilovými rozvody a v obou případech nadprůměrným výkonem, jeden je však zážehový a druhý pak vznětový.

Zážehová pohonná jednotka má proměnné časování ventilů CVVT, výkon 91 kW při 6 300 otm/min. a točivý moment 156 Nm/4 300 ot./min., nafťák se vstřikováním common rail dosahuje výkonu 94 kW při 4 000 ot./min. a točivého momentu 260 Nm v širokém pásmu od 1 900 do 2 750 ot./min. Se standardní pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením dosahuje Kia Soul rychlosti 177 a v případě dieselu dokonce 182 km/h, z 0 na 100 km/h pak zrychlí za 11, resp. 11,3 s. Kombinovaná spotřeba byla stanovena na 6,5 a 5,2 l/100 km. Diesel lze koupit i s automatickým řazením. Další podrobnosti o této ostře sledované novince jsme vám přinesli na tomto místě.

Jak bylo naznačeno v úvodu, Kia Soul startuje na českém trhu se zajímavou cenou 299 980 Kč. Dostupná bude v plných pěti stupních výbavy (Base, Active, Comfort, Comfot Plus a Exclusive). Jsou odstupňovány zruba po 30 000 Kč, Exclusive si však od stupně Comfort Plus udržuje vzhledem ke svému výlučnému postavení odstup 50 000 Kč. Levnější je pochopitelně benzínový motor, za diesel se připlácí vždy 40 000 Kč. Soul Exclusive se vznětovým motorem tak atakuje hranici půl milionu korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Součástí standardu je bohatá bezpečnostní výbava, jež zahrnuje šestici airbagů, stabilizační, protiblokovací a protiprokluzový systém s brzdovým asistentem, kotoučové brzdy na všech kolech či aktivní hlavové opěrky. Komfortní výbava je neméně velkorysá, stupeň Base se totiž vyznačuje také elektrickým ovládáním všech dveřních skel, centrálním zamykáním nebo rádiem na CD a MP3 a možností připojit externí zvukový zdroj.

V Active přibývá kromě jiného klimatizace, dálkové ovládání zámků nebo tónovaná skla, připlatit lze za střešní ližiny a zmíněnou automatickou převodovku v kombinaci se vznětovým motorem. Výbava Comfort přidává další drobnosti včetně ovládání rádia na volantu, elektrického nastavování zrcátek či lakovaných klik. Teprve v Comfort Plus získáte přední mlhovky, litá kola s pneumatikami 205/55 R16, vyhřívání předních sedadel a zrcátek nebo kožený potah volantu a hlavice řadicí páky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejvyšší verze pak svému označení Exclusive rozhodně ostudu nedělá, protože do daného segmentu přináší řadu neotřelých znaků. Vybírat lze z několika barevných provedení interiéru, do standardní výbavy patří výkonná audiosoustava se subwooferem, vnější zrcátka elektricky sklopná ke karosérii či vnitřní zpětné zrcátko, jež disponuje automatickým stmíváním a promítá obraz z kamery pro usnadnění parkování. Zvenčí se Soul Exclusive navíc vyznačuje většími koly a pneumatikami 225/45 R18, zadní nárazník má svérázné obložení a koncová světla jsou tvořena soustavou LED.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků