Kia Soul First Class: Autonomní crossover se sedadly proti směru jízdy

Kia zveřejňuje upoutávku na představení konceptu autonomního crossoveru. Díky němu se přibližuje vizi svého prvního plně autonomního vozu. Oficiální představení proběhne na letošní SEMA Motor Show v Las Vegas.

Zatímco soustava radarů, senzorů a kamer se má postarat o bezpečné cestování, volant či pedály nejsou potřeba. Nebudou tak ani k dispozici. Pasažéři v první řadě dokonce sedí proti směru jízdy. Řidičskou zábavu chtějí Korejci vyměnit za čtyřicetipalcovou televizi a vysokovýkonnou audio soustavu. K dispozici budou také dva tablety, které umožní přístup ke všem funkcím konceptu.  Podlaha bude ze dřeva a najdeme i množství kvalitní kůže.

Modernizovaná Kia Soul je v Česku. Za 204 koní dáte 564.980 Kč

Modernizovaná Kia Soul je v Česku. Za 204 koní dáte 564.980 Kč

Exteriér na výjimečnost vozu příliš neukazuje, jedná se o klasický Soul. Zaujme jen lehce pozměněný design přídě či speciální modrá metalíza. Dvoubarevná devatenáctipalcová kola se umějí lépe vyrovnat s obtékajícím vzduchem, o pohonném ústrojí se ale zatím výrobce nezmiňuje.

Než se budeme moci k vozovce otočit zády, čeká standardní vozy značky řada postupných vylepšení, která je k této metě budou přibližovat krok za krokem. Inženýři pracují na balíčku Highway Autonomous Driving (HAD), který zajistí autonomní ovládání vozu ve vyšších rychlostech. Třeba na dálnicích a silnicích první třídy. Urban Autonomous Driving (UAD) zase představuje soubor technologií, které zajistí samořízení ve městě.

Kia také pracuje na technologii sledování vozu Predecing Vehicle Following (PVF). Ta zajistí bezpečné samořízení i ve chvíli, kdy není vodorovné značení příliš čitelné. Systém zkrátka začne sledovat vozidlo před vámi, tak, jak to známe například z nového Mercedesu třídy E. Traffic Jam Assist (TJM) zajistí podobnou funkci v kolonách. Díky Autonomous Valet Parking (ATP) Kia posádku v budoucnu vysadí a vydá se sama zaparkovat. Řidič ji pak bude moct sledovat a přivolat zpět prostřednictvím chytrého telefonu či hodinek.

Paříž živě: Kia představila faceliftované modely, kdy se dozvíme ceny?

Paříž živě: Kia představila faceliftované modely, kdy se dozvíme ceny?

Snímky kompletního vozu budeme mít k dispozici nejpozději po jeho představení v Las Vegas. Nejedná se přitom o pouhý výstřel do prázdna – jde o velký krok, který značce pomůže uvést do prodeje první autonomní vůz ve své historii. Stát by se tak mělo do roku 2030.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

včera | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků