Kia Soul: druhá generace po všech stránkách větší a odvážnější

Značka Kia zvolila pro místo premiéry druhé generace svého kompaktního SUV Soul právě probíhající autosalon v New Yorku.

Jak jsme vás informovali již na sklonku letošního roku, jihokorejská automobilka Kia pro letošní rok připravila premiéru druhé generace svého modelu Soul. Základní proporce i stylistický jazyk si tento malý crossover zachovává, ovšem po vzoru dynamicky tvarovaných novinek z posledních týdnů včetně vozů Kia pro_ceed GT nebo Kia Provo nový Soul poněkud nabyl na sebevědomí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Soul: druhá generace přijíždí (zatím do USA) 

Ačkoli to na první pohled tak nemusí vypadat, novinka je oproti první generaci Kia Soul celkem výrazně větší. Zachovává si sice výšku 1 610 mm, ovšem šířka narostla o 15 mm na 1 800 mm a rozvor náprav byl dokonce prodloužen o plných 20,3 mm na celkových 2 570 mm. Soul II bude k mání v sedmi nových barevných odstínech a usnadní přístup k prostoru pro zavazadla o 61 mm širším víkem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Větší dávka sebevědomí a stylu novince nechybí

Podvozek je údajně zcela nový (přesto si zachovává modifikované vzpěry McPherson vpředu a konvenční zadní vlečená ramena spojená zkrutnou příčkou), skelet karoserie s vyšším podílem vysokopevnostní oceli nabídne prý o 29 % vyšší tuhost v krutu a tenčí sloupky A pro zlepšený výhled řidiče. Za příplatek bude k mání posilovač řízení Flex Steer, dobře známý z jiných vozů značky Kia, s trojicí režimů Comfort, Normal a Sport lišících se zejména silami potřenými pro ovládání volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na evropské specifikace si zatím počkáme

Výbavové stupně pro evropské trhy jsou zatím tajemstvím, zatímco o amerických verzích nového modelu Kia Soul víme již prakticky vše. V USA budou k dispozici jen dva zážehové čtyřválce GDI s atmosférickým plněním, přímým vstřikováním a objemy 1,6 a 2,0 l, jež dosahují výkonu 132 koní (97 kW) a 166 koní (122 kW). Převodovky jsou šestistupňové, standardně manuální a za příplatek automatické.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Kia Sorento 2,5
Rok výroby: 2003
Stav: 199 458 km
Cena: 80 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 71 931 km
Cena: 490 000 Kč
Kia Sportage 2
Rok výroby: 2007
Stav: 115 975 km
Cena: 170 000 Kč
Kia Sportage 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 42 600 km
Cena: 380 000 Kč
Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 45 435 km
Cena: 266 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2013
Stav: 45 000 km
Cena: 260 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků