Kia Soul: druhá generace po všech stránkách větší a odvážnější

Značka Kia zvolila pro místo premiéry druhé generace svého kompaktního SUV Soul právě probíhající autosalon v New Yorku.

Jak jsme vás informovali již na sklonku letošního roku, jihokorejská automobilka Kia pro letošní rok připravila premiéru druhé generace svého modelu Soul. Základní proporce i stylistický jazyk si tento malý crossover zachovává, ovšem po vzoru dynamicky tvarovaných novinek z posledních týdnů včetně vozů Kia pro_ceed GT nebo Kia Provo nový Soul poněkud nabyl na sebevědomí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Soul: druhá generace přijíždí (zatím do USA) 

Ačkoli to na první pohled tak nemusí vypadat, novinka je oproti první generaci Kia Soul celkem výrazně větší. Zachovává si sice výšku 1 610 mm, ovšem šířka narostla o 15 mm na 1 800 mm a rozvor náprav byl dokonce prodloužen o plných 20,3 mm na celkových 2 570 mm. Soul II bude k mání v sedmi nových barevných odstínech a usnadní přístup k prostoru pro zavazadla o 61 mm širším víkem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Větší dávka sebevědomí a stylu novince nechybí

Podvozek je údajně zcela nový (přesto si zachovává modifikované vzpěry McPherson vpředu a konvenční zadní vlečená ramena spojená zkrutnou příčkou), skelet karoserie s vyšším podílem vysokopevnostní oceli nabídne prý o 29 % vyšší tuhost v krutu a tenčí sloupky A pro zlepšený výhled řidiče. Za příplatek bude k mání posilovač řízení Flex Steer, dobře známý z jiných vozů značky Kia, s trojicí režimů Comfort, Normal a Sport lišících se zejména silami potřenými pro ovládání volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na evropské specifikace si zatím počkáme

Výbavové stupně pro evropské trhy jsou zatím tajemstvím, zatímco o amerických verzích nového modelu Kia Soul víme již prakticky vše. V USA budou k dispozici jen dva zážehové čtyřválce GDI s atmosférickým plněním, přímým vstřikováním a objemy 1,6 a 2,0 l, jež dosahují výkonu 132 koní (97 kW) a 166 koní (122 kW). Převodovky jsou šestistupňové, standardně manuální a za příplatek automatické.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků