Kia Soul: druhá generace po všech stránkách větší a odvážnější

Značka Kia zvolila pro místo premiéry druhé generace svého kompaktního SUV Soul právě probíhající autosalon v New Yorku.

Jak jsme vás informovali již na sklonku letošního roku, jihokorejská automobilka Kia pro letošní rok připravila premiéru druhé generace svého modelu Soul. Základní proporce i stylistický jazyk si tento malý crossover zachovává, ovšem po vzoru dynamicky tvarovaných novinek z posledních týdnů včetně vozů Kia pro_ceed GT nebo Kia Provo nový Soul poněkud nabyl na sebevědomí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Soul: druhá generace přijíždí (zatím do USA) 

Ačkoli to na první pohled tak nemusí vypadat, novinka je oproti první generaci Kia Soul celkem výrazně větší. Zachovává si sice výšku 1 610 mm, ovšem šířka narostla o 15 mm na 1 800 mm a rozvor náprav byl dokonce prodloužen o plných 20,3 mm na celkových 2 570 mm. Soul II bude k mání v sedmi nových barevných odstínech a usnadní přístup k prostoru pro zavazadla o 61 mm širším víkem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Větší dávka sebevědomí a stylu novince nechybí

Podvozek je údajně zcela nový (přesto si zachovává modifikované vzpěry McPherson vpředu a konvenční zadní vlečená ramena spojená zkrutnou příčkou), skelet karoserie s vyšším podílem vysokopevnostní oceli nabídne prý o 29 % vyšší tuhost v krutu a tenčí sloupky A pro zlepšený výhled řidiče. Za příplatek bude k mání posilovač řízení Flex Steer, dobře známý z jiných vozů značky Kia, s trojicí režimů Comfort, Normal a Sport lišících se zejména silami potřenými pro ovládání volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na evropské specifikace si zatím počkáme

Výbavové stupně pro evropské trhy jsou zatím tajemstvím, zatímco o amerických verzích nového modelu Kia Soul víme již prakticky vše. V USA budou k dispozici jen dva zážehové čtyřválce GDI s atmosférickým plněním, přímým vstřikováním a objemy 1,6 a 2,0 l, jež dosahují výkonu 132 koní (97 kW) a 166 koní (122 kW). Převodovky jsou šestistupňové, standardně manuální a za příplatek automatické.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků