Kia Soul dostala motor ze Cee´du GT. Jako z praku ale nepojede

Excentrický crossover Kia Soul se na francouzské autoshow představí s několika novinkami, včetně doposud nejsilnější pohonné jednotky.

Model Soul se dočkal lehkých novinek v oblasti designu exteriéru i interiéru, nabídne lepší bezpečnostní technologie a infotainment. Vůbec největší změnou je však nový agregát přeplňovaný agregát 1.6 T-GDI o výkonu 150 kW, díky kterému vůz zrychlí z 0-100 km za 7,5 sekundy. Maximální rychlost pak bude 196 km/h, což ale na druhou stranu není zase tak moc. Je to velká změna, pokud uvážíme, že se dosud Soul nabízel s trochu nevýrazným atmosférickým čtyřválcem 1.6 GDI (97 kW) a turbodieselem 1.6 CRDi (100 kW).

Test Kia Soul EV: Když bych si musel koupit elektromobil...

Test Kia Soul EV: Když bych si musel koupit elektromobil...

Pohonná jednotka 1.6 T-GDI (turbo s přímým vstřikováním benzínu) se osvědčila už u modelů cee'd GT a pro_cee'd GT. S tímto motorem se bude jednat o vůbec nejsilnější Soul v dosavadní nabídce. Agregát přenáší výkon na přední kola a spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Řidič si pak bude moci vybrat z režimů Eco, Normal a Sport.

Výkonný model bude oproti ostatním vozům Soul rozpoznatelný díky několika designovým prvkům. Upraven byl přední nárazník se vzduchovou mřížkou, nechybí dvojitý výfuk a 18“ litá kola, za kterými se skrývají výkonnější brzdy. Inu, 150 kW se také musí nějak krotit!

Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

Soul se dočká také změn v interiéru. Barevné schéma bude kombinováno s černou látkou a koženým čalouněním s oranžovým prošíváním. Crossover nabídne i novinky v oblasti technologií. Chybět nebude podpora Android Auto či Apple CarPlay. Navigace či zadní parkovací kamera se pak budou ovládat na pěti-, sedmi- nebo osmipalcovém dotykovém displeji. Kia tyto novinky oficiálně představí 29. září na autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků