Kia Soul dostala motor ze Cee´du GT. Jako z praku ale nepojede

Excentrický crossover Kia Soul se na francouzské autoshow představí s několika novinkami, včetně doposud nejsilnější pohonné jednotky.

Model Soul se dočkal lehkých novinek v oblasti designu exteriéru i interiéru, nabídne lepší bezpečnostní technologie a infotainment. Vůbec největší změnou je však nový agregát přeplňovaný agregát 1.6 T-GDI o výkonu 150 kW, díky kterému vůz zrychlí z 0-100 km za 7,5 sekundy. Maximální rychlost pak bude 196 km/h, což ale na druhou stranu není zase tak moc. Je to velká změna, pokud uvážíme, že se dosud Soul nabízel s trochu nevýrazným atmosférickým čtyřválcem 1.6 GDI (97 kW) a turbodieselem 1.6 CRDi (100 kW).

Test Kia Soul EV: Když bych si musel koupit elektromobil...

Test Kia Soul EV: Když bych si musel koupit elektromobil...

Pohonná jednotka 1.6 T-GDI (turbo s přímým vstřikováním benzínu) se osvědčila už u modelů cee'd GT a pro_cee'd GT. S tímto motorem se bude jednat o vůbec nejsilnější Soul v dosavadní nabídce. Agregát přenáší výkon na přední kola a spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Řidič si pak bude moci vybrat z režimů Eco, Normal a Sport.

Výkonný model bude oproti ostatním vozům Soul rozpoznatelný díky několika designovým prvkům. Upraven byl přední nárazník se vzduchovou mřížkou, nechybí dvojitý výfuk a 18“ litá kola, za kterými se skrývají výkonnější brzdy. Inu, 150 kW se také musí nějak krotit!

Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

Soul se dočká také změn v interiéru. Barevné schéma bude kombinováno s černou látkou a koženým čalouněním s oranžovým prošíváním. Crossover nabídne i novinky v oblasti technologií. Chybět nebude podpora Android Auto či Apple CarPlay. Navigace či zadní parkovací kamera se pak budou ovládat na pěti-, sedmi- nebo osmipalcovém dotykovém displeji. Kia tyto novinky oficiálně představí 29. září na autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků