Kia Soul dostala motor ze Cee´du GT. Jako z praku ale nepojede

Excentrický crossover Kia Soul se na francouzské autoshow představí s několika novinkami, včetně doposud nejsilnější pohonné jednotky.

Model Soul se dočkal lehkých novinek v oblasti designu exteriéru i interiéru, nabídne lepší bezpečnostní technologie a infotainment. Vůbec největší změnou je však nový agregát přeplňovaný agregát 1.6 T-GDI o výkonu 150 kW, díky kterému vůz zrychlí z 0-100 km za 7,5 sekundy. Maximální rychlost pak bude 196 km/h, což ale na druhou stranu není zase tak moc. Je to velká změna, pokud uvážíme, že se dosud Soul nabízel s trochu nevýrazným atmosférickým čtyřválcem 1.6 GDI (97 kW) a turbodieselem 1.6 CRDi (100 kW).

Test Kia Soul EV: Když bych si musel koupit elektromobil...

Test Kia Soul EV: Když bych si musel koupit elektromobil...

Pohonná jednotka 1.6 T-GDI (turbo s přímým vstřikováním benzínu) se osvědčila už u modelů cee'd GT a pro_cee'd GT. S tímto motorem se bude jednat o vůbec nejsilnější Soul v dosavadní nabídce. Agregát přenáší výkon na přední kola a spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Řidič si pak bude moci vybrat z režimů Eco, Normal a Sport.

Výkonný model bude oproti ostatním vozům Soul rozpoznatelný díky několika designovým prvkům. Upraven byl přední nárazník se vzduchovou mřížkou, nechybí dvojitý výfuk a 18“ litá kola, za kterými se skrývají výkonnější brzdy. Inu, 150 kW se také musí nějak krotit!

Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

Soul se dočká také změn v interiéru. Barevné schéma bude kombinováno s černou látkou a koženým čalouněním s oranžovým prošíváním. Crossover nabídne i novinky v oblasti technologií. Chybět nebude podpora Android Auto či Apple CarPlay. Navigace či zadní parkovací kamera se pak budou ovládat na pěti-, sedmi- nebo osmipalcovém dotykovém displeji. Kia tyto novinky oficiálně představí 29. září na autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků