Kia Soul dostala motor ze Cee´du GT. Jako z praku ale nepojede

Excentrický crossover Kia Soul se na francouzské autoshow představí s několika novinkami, včetně doposud nejsilnější pohonné jednotky.

Model Soul se dočkal lehkých novinek v oblasti designu exteriéru i interiéru, nabídne lepší bezpečnostní technologie a infotainment. Vůbec největší změnou je však nový agregát přeplňovaný agregát 1.6 T-GDI o výkonu 150 kW, díky kterému vůz zrychlí z 0-100 km za 7,5 sekundy. Maximální rychlost pak bude 196 km/h, což ale na druhou stranu není zase tak moc. Je to velká změna, pokud uvážíme, že se dosud Soul nabízel s trochu nevýrazným atmosférickým čtyřválcem 1.6 GDI (97 kW) a turbodieselem 1.6 CRDi (100 kW).

Test Kia Soul EV: Když bych si musel koupit elektromobil...

Test Kia Soul EV: Když bych si musel koupit elektromobil...

Pohonná jednotka 1.6 T-GDI (turbo s přímým vstřikováním benzínu) se osvědčila už u modelů cee'd GT a pro_cee'd GT. S tímto motorem se bude jednat o vůbec nejsilnější Soul v dosavadní nabídce. Agregát přenáší výkon na přední kola a spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Řidič si pak bude moci vybrat z režimů Eco, Normal a Sport.

Výkonný model bude oproti ostatním vozům Soul rozpoznatelný díky několika designovým prvkům. Upraven byl přední nárazník se vzduchovou mřížkou, nechybí dvojitý výfuk a 18“ litá kola, za kterými se skrývají výkonnější brzdy. Inu, 150 kW se také musí nějak krotit!

Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

Soul se dočká také změn v interiéru. Barevné schéma bude kombinováno s černou látkou a koženým čalouněním s oranžovým prošíváním. Crossover nabídne i novinky v oblasti technologií. Chybět nebude podpora Android Auto či Apple CarPlay. Navigace či zadní parkovací kamera se pak budou ovládat na pěti-, sedmi- nebo osmipalcovém dotykovém displeji. Kia tyto novinky oficiálně představí 29. září na autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků