Kia Soul dostala motor ze Cee´du GT. Jako z praku ale nepojede

Excentrický crossover Kia Soul se na francouzské autoshow představí s několika novinkami, včetně doposud nejsilnější pohonné jednotky.

Model Soul se dočkal lehkých novinek v oblasti designu exteriéru i interiéru, nabídne lepší bezpečnostní technologie a infotainment. Vůbec největší změnou je však nový agregát přeplňovaný agregát 1.6 T-GDI o výkonu 150 kW, díky kterému vůz zrychlí z 0-100 km za 7,5 sekundy. Maximální rychlost pak bude 196 km/h, což ale na druhou stranu není zase tak moc. Je to velká změna, pokud uvážíme, že se dosud Soul nabízel s trochu nevýrazným atmosférickým čtyřválcem 1.6 GDI (97 kW) a turbodieselem 1.6 CRDi (100 kW).

Test Kia Soul EV: Když bych si musel koupit elektromobil...

Test Kia Soul EV: Když bych si musel koupit elektromobil...

Pohonná jednotka 1.6 T-GDI (turbo s přímým vstřikováním benzínu) se osvědčila už u modelů cee'd GT a pro_cee'd GT. S tímto motorem se bude jednat o vůbec nejsilnější Soul v dosavadní nabídce. Agregát přenáší výkon na přední kola a spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Řidič si pak bude moci vybrat z režimů Eco, Normal a Sport.

Výkonný model bude oproti ostatním vozům Soul rozpoznatelný díky několika designovým prvkům. Upraven byl přední nárazník se vzduchovou mřížkou, nechybí dvojitý výfuk a 18“ litá kola, za kterými se skrývají výkonnější brzdy. Inu, 150 kW se také musí nějak krotit!

Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

Soul se dočká také změn v interiéru. Barevné schéma bude kombinováno s černou látkou a koženým čalouněním s oranžovým prošíváním. Crossover nabídne i novinky v oblasti technologií. Chybět nebude podpora Android Auto či Apple CarPlay. Navigace či zadní parkovací kamera se pak budou ovládat na pěti-, sedmi- nebo osmipalcovém dotykovém displeji. Kia tyto novinky oficiálně představí 29. září na autosalonu v Paříži.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků