Kia Soul, designérský vánek z východu

Kia představila v Detroitu nový koncept Soul, který míří do nové třídy CUV. Přestože automobilka oznámila, že jde pouze o koncept, který nespatří nikdy výlohy autosalonu, reprezentuje skvělou práci vývojářů.
Kia Soul, designérský vánek z východu

Jen lehce přes čtyři metry se přehoupla délka nového konceptu automobilky Kia. Ta nyní vystavuje svůj koncept kategorie crossover, tedy sportovnějšího SUV, který se označuje zkratkou CUV (crossover utility vehicle). Soul vychází z dříve představeného konceptu Mesa, se kterým automobilka přišla v loňském roce.

Soul není ani tak vizí budoucnosti, ani předzvěstí nového modelu, jako spíše ukázkou, co zvládne designérské centrum této automobilky. Poměrně robustní karosérie s jasně daným tvarem je příjemně zakulacená. Studie také vyšla vstříc těm, kteří žádají maximální variabilitu. Díky podlaze typu fold-flat jsou zadní sedadla schovaná v podlaze a mohou být kdykoli vysunuta, aby se získaly další místa pro posádku. Soul zdobí také velká, dvoudílná panoramatická střecha a virtuální B sloupek, který tvoří proti sobě se otevírající dveře. A nebyl by to moderní koncept, kdyby nedostal nadílku multimediálního systému, který zahrnuje mj. notebook, vysouvací obrazovky, podporu zařízení s bluetooth, MP3 přehrávač a nebo přípojky USB zařízení.

Soul by se v reálu zařadil mezi malé vozy, na délku měří 4 040 mm, na šířku 1 850 mm a na výšku 1 620 mm. Rozvor pak má hodnotu 2 550 mm. Koncept pohání čtyřválec o objemu 2 litry, který přenáší svůj výkon na přední kola prostřednictvím automatické převodovky se sekvenčním řazením. Soul stojí na 20" kolech z lehkých slitin, které obouvají pneumatiky o rozměru 245/45.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Kia Soul

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků