Kia Soul, designérský vánek z východu

Kia představila v Detroitu nový koncept Soul, který míří do nové třídy CUV. Přestože automobilka oznámila, že jde pouze o koncept, který nespatří nikdy výlohy autosalonu, reprezentuje skvělou práci vývojářů.
Kia Soul, designérský vánek z východu

Jen lehce přes čtyři metry se přehoupla délka nového konceptu automobilky Kia. Ta nyní vystavuje svůj koncept kategorie crossover, tedy sportovnějšího SUV, který se označuje zkratkou CUV (crossover utility vehicle). Soul vychází z dříve představeného konceptu Mesa, se kterým automobilka přišla v loňském roce.

Soul není ani tak vizí budoucnosti, ani předzvěstí nového modelu, jako spíše ukázkou, co zvládne designérské centrum této automobilky. Poměrně robustní karosérie s jasně daným tvarem je příjemně zakulacená. Studie také vyšla vstříc těm, kteří žádají maximální variabilitu. Díky podlaze typu fold-flat jsou zadní sedadla schovaná v podlaze a mohou být kdykoli vysunuta, aby se získaly další místa pro posádku. Soul zdobí také velká, dvoudílná panoramatická střecha a virtuální B sloupek, který tvoří proti sobě se otevírající dveře. A nebyl by to moderní koncept, kdyby nedostal nadílku multimediálního systému, který zahrnuje mj. notebook, vysouvací obrazovky, podporu zařízení s bluetooth, MP3 přehrávač a nebo přípojky USB zařízení.

Soul by se v reálu zařadil mezi malé vozy, na délku měří 4 040 mm, na šířku 1 850 mm a na výšku 1 620 mm. Rozvor pak má hodnotu 2 550 mm. Koncept pohání čtyřválec o objemu 2 litry, který přenáší svůj výkon na přední kola prostřednictvím automatické převodovky se sekvenčním řazením. Soul stojí na 20" kolech z lehkých slitin, které obouvají pneumatiky o rozměru 245/45.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Kia Soul

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků