Kia Soul, designérský vánek z východu

Kia představila v Detroitu nový koncept Soul, který míří do nové třídy CUV. Přestože automobilka oznámila, že jde pouze o koncept, který nespatří nikdy výlohy autosalonu, reprezentuje skvělou práci vývojářů.
Kia Soul, designérský vánek z východu

Jen lehce přes čtyři metry se přehoupla délka nového konceptu automobilky Kia. Ta nyní vystavuje svůj koncept kategorie crossover, tedy sportovnějšího SUV, který se označuje zkratkou CUV (crossover utility vehicle). Soul vychází z dříve představeného konceptu Mesa, se kterým automobilka přišla v loňském roce.

Soul není ani tak vizí budoucnosti, ani předzvěstí nového modelu, jako spíše ukázkou, co zvládne designérské centrum této automobilky. Poměrně robustní karosérie s jasně daným tvarem je příjemně zakulacená. Studie také vyšla vstříc těm, kteří žádají maximální variabilitu. Díky podlaze typu fold-flat jsou zadní sedadla schovaná v podlaze a mohou být kdykoli vysunuta, aby se získaly další místa pro posádku. Soul zdobí také velká, dvoudílná panoramatická střecha a virtuální B sloupek, který tvoří proti sobě se otevírající dveře. A nebyl by to moderní koncept, kdyby nedostal nadílku multimediálního systému, který zahrnuje mj. notebook, vysouvací obrazovky, podporu zařízení s bluetooth, MP3 přehrávač a nebo přípojky USB zařízení.

Soul by se v reálu zařadil mezi malé vozy, na délku měří 4 040 mm, na šířku 1 850 mm a na výšku 1 620 mm. Rozvor pak má hodnotu 2 550 mm. Koncept pohání čtyřválec o objemu 2 litry, který přenáší svůj výkon na přední kola prostřednictvím automatické převodovky se sekvenčním řazením. Soul stojí na 20" kolech z lehkých slitin, které obouvají pneumatiky o rozměru 245/45.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Kia Soul

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků