Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

Kia Soul druhé generace je designově nesmírně povedené auto. Velmi se mi líbí. Po první krátké jízdě ze začátku dubna si ve velkém získalo mé sympatie. Jenže plnohodnotný test ukázal, že to nakonec tak jednoduché nebude.
Seznam kapitol
  1. Kia Soul v kostce
  2. Proč? Protože design, Interiér bez výhrad
  3. Motor: zklamání?, Podvozek: Jistý pouze na chvíli
  4. Kam vlastně patříš?, Závěr, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Přestože vypadá Kia Soul druhé generace spíše jako facelift generace první, v mnoha ohledech je odlišná. Především inženýři použili jako základ model cee´d, což výrazně zlepšilo jízdní vlastnosti. Test ale ukázal, že přílišná očekávání nejsou na místě. Soul totiž není špatný, jenže kromě designu v podstatě nad konkurencí v ničem jiném příliš nevyniká.

Potěšit ještě dokáže nabídkou prostoru uvnitř. Do interiéru se příjemně nastupuje, díky hranaté karoserii nemají problém s místem nad hlavou přes 190 cm vysocí lidé, strádat kupodivu nebudou ani co se týká prostoru pro kolena ve druhé řadě.

Benzinový Soul je jasná volba do města. Na rychlejší jízdu po okreskách ani na dálnici to úplně není. Ve městě (a nejen tam) ovšem dělají problémy osmnáctipalcová kola, která hodně snižují komfort a do interiéru se díky nim dostávají rázy od každé nerovnosti. Samozřejmě můžete zvolit menší disky, jenže potom vaše auto zdaleka nebude vypadat tak dobře.

Soul si své zákazníky jistě najde. Mezigeneračně se určitě zlepšil a Kia ho nabízí za relativně zajímavou cenu. Bohužel mezi malými SUV, kam jej výrobce řadí, zuří tvrdý boj. Kdo nehledá především neokoukaný design, ten může za podobné (i nižší) peníze sáhnout po nabídce konkurence. Výběr je poměrně bohatý.

Radosti
Neokoukaný design
Díky vyššímu posazu snadné nastupování
Dost prostoru pro vyšší postavy v obou řadách
Tichý benzinový motor
Kvalita zpracování
Starosti
Na osmnáctipalcových kolech horší pohodlí
Při rychlejší jízdě výrazná nedotáčivost
Velmi umělé řízení
Na dálnici vyšší hluk v interiéru
Obecně vyšší spotřeba
6  /10
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Soul v kostce
  2. Proč? Protože design, Interiér bez výhrad
  3. Motor: zklamání?, Podvozek: Jistý pouze na chvíli
  4. Kam vlastně patříš?, Závěr, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků