Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

Kia Soul druhé generace je designově nesmírně povedené auto. Velmi se mi líbí. Po první krátké jízdě ze začátku dubna si ve velkém získalo mé sympatie. Jenže plnohodnotný test ukázal, že to nakonec tak jednoduché nebude.
Seznam kapitol
  1. Kia Soul v kostce
  2. Proč? Protože design, Interiér bez výhrad
  3. Motor: zklamání?, Podvozek: Jistý pouze na chvíli
  4. Kam vlastně patříš?, Závěr, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Přestože vypadá Kia Soul druhé generace spíše jako facelift generace první, v mnoha ohledech je odlišná. Především inženýři použili jako základ model cee´d, což výrazně zlepšilo jízdní vlastnosti. Test ale ukázal, že přílišná očekávání nejsou na místě. Soul totiž není špatný, jenže kromě designu v podstatě nad konkurencí v ničem jiném příliš nevyniká.

Potěšit ještě dokáže nabídkou prostoru uvnitř. Do interiéru se příjemně nastupuje, díky hranaté karoserii nemají problém s místem nad hlavou přes 190 cm vysocí lidé, strádat kupodivu nebudou ani co se týká prostoru pro kolena ve druhé řadě.

Benzinový Soul je jasná volba do města. Na rychlejší jízdu po okreskách ani na dálnici to úplně není. Ve městě (a nejen tam) ovšem dělají problémy osmnáctipalcová kola, která hodně snižují komfort a do interiéru se díky nim dostávají rázy od každé nerovnosti. Samozřejmě můžete zvolit menší disky, jenže potom vaše auto zdaleka nebude vypadat tak dobře.

Soul si své zákazníky jistě najde. Mezigeneračně se určitě zlepšil a Kia ho nabízí za relativně zajímavou cenu. Bohužel mezi malými SUV, kam jej výrobce řadí, zuří tvrdý boj. Kdo nehledá především neokoukaný design, ten může za podobné (i nižší) peníze sáhnout po nabídce konkurence. Výběr je poměrně bohatý.

Radosti
Neokoukaný design
Díky vyššímu posazu snadné nastupování
Dost prostoru pro vyšší postavy v obou řadách
Tichý benzinový motor
Kvalita zpracování
Starosti
Na osmnáctipalcových kolech horší pohodlí
Při rychlejší jízdě výrazná nedotáčivost
Velmi umělé řízení
Na dálnici vyšší hluk v interiéru
Obecně vyšší spotřeba
6  /10
Pokračování testu
Fotogalerie74 fotografií
soul_21.JPG soul_10.JPG soul_02.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Soul v kostce
  2. Proč? Protože design, Interiér bez výhrad
  3. Motor: zklamání?, Podvozek: Jistý pouze na chvíli
  4. Kam vlastně patříš?, Závěr, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků