Kia Sorento už se nebojí ani terénu. Pro tyto případy dostala zajímavou novinku

Kia pokračuje ve vypichování klíčových novinek čtvrté generace Sorenta. V terénu teď prý bude SUV ještě schopnější.

Kia už nám v rámci představení nové generace Sorenta podrobněji popsala nové hybridní motory, zaměřila se na nový systém sledování mrtvého úhlu a taky již oznámila produkci exemplářů, které zanedlouho poputují k zákazníkům v Evropě. Teď se značka blíže ohlíží na jízdní schopnosti SUV mimo zpevněné silnice.

Jedním z klíčových prvků čtvrtého Sorenta je totiž i nově vyvinutý Terrain Mode, tedy systém několika jízdních režimů pro výlety do různých druhů terénu. V SUV tak najdete samostatný otočný volič, který výběrem jednotlivých režimů překonfiguruje chování pohonu všech kol, stabilizace, průběh točivého momentu motoru a rovněž reakce automatické osmistupňové či šestistupňové převodovky.

Kia rozjela výrobu nového Sorenta. Takto vznikají první exempláře určené i pro nás

Kia rozjela výrobu nového Sorenta. Takto vznikají první exempláře určené i pro nás

Řidič bude mít na výběr ze tří nastavení pro jízdu na nezpevněném povrchu. Pro jízdu v zimě ve sněhu a na ledu nechybí režim „Snow“ (sníh), který co nejvíce omezuje projev točivého momentu a chytře jej rozděluje na jednotlivá kola, zatímco kontrola trakce zajišťuje přibrzďováním kol co nejmenší prokluz a převodovka řadí v nižších otáčkách.

Režim „Mud“ (bláto) funguje obdobným stylem, ale systém zde zajišťuje jemnější průběh točivého momentu, kvalty jsou rovněž „zkráceny“ a kontrola trakce se projevuje silnějším dojmem. V tomto naladění se hledí především na zachování pohybu v terénu, aby vozidlo v blátě neuvízlo.

Máme Americe opět závidět? Sportovní Kia K5 je krásná a může mít až 293 koní!

Máme Americe opět závidět? Sportovní Kia K5 je krásná a může mít až 293 koní!

Třetím režimem je „Sand“ (písek) pro jízdu nejen na písku, ale celkově jemnějším povrchu s nízkou úrovní trakce. Tady se točivý moment ústrojí projevuje výrazněji a systém pohonu všech kol rozděluje sílu ještě rovnoměrněji na všechna kola. Kontrola trakce i zde hledí na maximum přilnavosti s ohledem na případné zahrabání do písku.

Prodej nového Sorenta započne na starém kontinentu během třetího čtvrtletí letošního roku a do konce roku chce Kia model nabízet už na všech svých globálních trzích. Cenovky pro Česko zatím neznáme.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků