Kia Sorento už se nebojí ani terénu. Pro tyto případy dostala zajímavou novinku

Kia pokračuje ve vypichování klíčových novinek čtvrté generace Sorenta. V terénu teď prý bude SUV ještě schopnější.

Kia už nám v rámci představení nové generace Sorenta podrobněji popsala nové hybridní motory, zaměřila se na nový systém sledování mrtvého úhlu a taky již oznámila produkci exemplářů, které zanedlouho poputují k zákazníkům v Evropě. Teď se značka blíže ohlíží na jízdní schopnosti SUV mimo zpevněné silnice.

Jedním z klíčových prvků čtvrtého Sorenta je totiž i nově vyvinutý Terrain Mode, tedy systém několika jízdních režimů pro výlety do různých druhů terénu. V SUV tak najdete samostatný otočný volič, který výběrem jednotlivých režimů překonfiguruje chování pohonu všech kol, stabilizace, průběh točivého momentu motoru a rovněž reakce automatické osmistupňové či šestistupňové převodovky.

Kia rozjela výrobu nového Sorenta. Takto vznikají první exempláře určené i pro nás

Kia rozjela výrobu nového Sorenta. Takto vznikají první exempláře určené i pro nás

Řidič bude mít na výběr ze tří nastavení pro jízdu na nezpevněném povrchu. Pro jízdu v zimě ve sněhu a na ledu nechybí režim „Snow“ (sníh), který co nejvíce omezuje projev točivého momentu a chytře jej rozděluje na jednotlivá kola, zatímco kontrola trakce zajišťuje přibrzďováním kol co nejmenší prokluz a převodovka řadí v nižších otáčkách.

Režim „Mud“ (bláto) funguje obdobným stylem, ale systém zde zajišťuje jemnější průběh točivého momentu, kvalty jsou rovněž „zkráceny“ a kontrola trakce se projevuje silnějším dojmem. V tomto naladění se hledí především na zachování pohybu v terénu, aby vozidlo v blátě neuvízlo.

Máme Americe opět závidět? Sportovní Kia K5 je krásná a může mít až 293 koní!

Máme Americe opět závidět? Sportovní Kia K5 je krásná a může mít až 293 koní!

Třetím režimem je „Sand“ (písek) pro jízdu nejen na písku, ale celkově jemnějším povrchu s nízkou úrovní trakce. Tady se točivý moment ústrojí projevuje výrazněji a systém pohonu všech kol rozděluje sílu ještě rovnoměrněji na všechna kola. Kontrola trakce i zde hledí na maximum přilnavosti s ohledem na případné zahrabání do písku.

Prodej nového Sorenta započne na starém kontinentu během třetího čtvrtletí letošního roku a do konce roku chce Kia model nabízet už na všech svých globálních trzích. Cenovky pro Česko zatím neznáme.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 94 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků