Kia Sorento: odhalení takřka kompletní

18 komentářů

Petr007
11. března • 17:51

Máte tam špatnou délku. Měří jen 468 cm, ne 486. To už by opravdu bylo kus auta.Size-wise, the 2010 Sorento has grown in size and now measures 4.685 mm (+95mm) in length, 1.885 in width (+35mm) and 1.710 in height (-15mm). It’s wheelbase has been shortened by 5mm to 2.700mm.reálné fotky z provozu:
http://www.kia-world.net/index.php/2009/03/09/more-images-of-the-new-kia-sorento-xm/#more-3398

legnaw
10. března • 15:43

tato maska akoby z okna vypadla kii forte http://images.paultan.org/images2/Kia_Forte_1_Large.jpg

Ivory
11. března • 0:08

a čím to asi bude? Tím, že je to taky Kia? :-D

Radek Ondrášík
10. března • 11:09

No doufejme, ze ten nahon 4x4 nebude tra tragicky jako u soucasneho Sorenta. Jinak to vypada pomerne schopne.

Palo
10. března • 12:28

Zdravím. Ja jazdím so Sportage CRDI 4x4 , a zvlášť teraz v zimných mesiacoch som si pohonu 4x4 užil viac ako dosť , no jedno krivé slovo povedať nemôžem. Niekto vravel, že Sportage má poddimenzovanú spojku , s tým sa dá súhlasiť , ale inak som spokojný . So Sorentom sú problémy?

Radek Ondrášík
10. března • 13:28

Abych se přiznal, nevím pořádně jak funguje ten systém u Sportage, ale u Sorenta je to hrozné. To přípojení probíhá až od určité rychlosti, velmi zvláštně a divně apod. Vím, že se tam dělaly nějaké věci s ŘJ, tedy tovární úpravy, aby to jelo, ale i tak to připojování a chod nic moc. Tedy z toho co jsem měl možnost poznat.
A majitelé to také docela potvrzují.

Palo
10. března • 13:58

Sportage( r.v.2005) má elektronicky pripojitelný pohon 4x4 tlačítkom nalavo dole pri volante , je absolutne nehlučný . Funguje asi do rýchlosti 4O km/ hod - udaj výrobcu . Pri poklese rýchlosti sa zapája znovu (nehlučne) . Absenciu pohonu zadnej nápravy pri vyšších rýchlostiach negatívne nepociťujem . Ja bývam na Kysuciach , kde máme t.č. už 4. či piaty mesiac sneh a s tým spojené striedanie rôznych povrchov . Trakcia 4 kolies pokladám za veľmi výhodnú , nielen na nespevnených povrchoch ,ale aj pri stúpaní aby sa zabránilo prešmyku predných kolies do kopca . Takže ja odporúčam .

Martin
11. března • 10:00

Měl jsem Sportage 3 roky a na pohon i celé auto si nemohu stěžovat. Až když jsem vloni přesedl do Subaru Forester, poznal jsem, jak má vypadat 4x4 :-)) Ovšem Sportage byla za danou cenu velmi dobrá!

Radek Ondrášík
10. března • 14:13

To je možné, ale bavme se o Sorentu, kde ten jejich systém moc dokonalý holt není.A jinak u toho Sorenta, takže nad 40 kmh ta 4kolka nefunguje?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
10. března • 17:53

R.O.: já to taky čet v jejich prospektech, jen do 40 km/h
konstruktéra co to takhle navrhl bych okamžitě vyhodil

Radek Ondrášík
10. března • 18:11

Mne nejvíce udivilo právě toto z fóra Kia:"Ahojte vespolek,napadl snih a vyrazil s mym novym Sori permanent 4WD do terenu. A tu jsem zjistil, ze to s tim 4x4 nebude tak zhave, kdyz jsem se i na redukci vsude hrabal jak se zigulikem.Zasedl jsem tedy k internetu a na ceskych strankach nic nenasel. Aaaale na spanelskych a nemeckych strankach to ohledne systemu TOD docela vre. Ne ze system TOD nepracuje jak ma, ale je i zivotu nebezpecny, kdyz v nepredpokladanych situacich vypina predni pohon a zadni naprava pak zablokovana tancuje po cele silnici. Krome toho rozjet se do mirneho kopecku (ne jet, ale rozjet) je vcelku nemozne. A proc? Nevim. Pise se neco o 7 km/h, kdy zacina predni pohon spinat. Ale jak docilim plynuly rozjezd a posleze 7km/h, kdyz se hrabu jako krtek a predni kola jen razovite hrabou a pak zas vypinaji a zadni se spolehlive zahrabavaji?Presedlal jsem z Legacy na SUV. A podminka byla diesel, permanentni pohon 4x4 (nebo moznost jeho pripojeni na nutnou dobu) a slusna kvalita. A reknu Vam damy a panove, ze vetsi rozcarovani za 800 tisic jsem jeste nezazil.Jsou ale i dobre zpravy. Udajne je nova ridici jednotka, kterou KIA Motors vymenuje, kdyz si zakaznik stezuje, ze nedostal, co bylo slibeno a za druhe existuje drat, kterym se natrvalo sepne 4x4 bez vsech tech ridicich jednotek (ten drat ale bohuzel zatim zkouseno na Teracan, ale system je obdobny, ne li stejny)mate podobne zkusenosti?
jedna se o manual, TOD systemvlasta"
nevím přesně co si pod tím představit, ale koukám, že to moc vychytané nebude.

Jirka
10. března • 21:03

Ahoj Sorenťáci, mám nové Sorento vyrobené na konci října 2008 takže jedno z posledních. To co popisujete s problémem TOD tak to platilo pro starou verzi, vyráběnou zhruba do února 2006. Od vetze FL teda VGT je změna v řídící jednotce a problémy jsou odstraněny. Při Auto volbě je přenos momentu mezi nápravama proměnlivý a dle potřeby řízený řídící jednotkou. Po přepnutí na LOW je rozdělen moment na tvrdo 50 na 50% a k tomu redukce. Poslední provedení v testech porazilo Subaru a je hodnoceno jako jedno z nejlepších.

Radek Ondrášík
10. března • 21:43

Takže nyní je to o tom, že primárně je to zadokolka a v případě potřeby se připojuje předek?

Jirka
11. března • 9:56

Ne u Tod je to 4x4 a to podle potřeby se řídí podle prokluzu kol a rozdílu otáček kardanky. Kolik kam jde procent se nedá přesně nikdy určit, ale třeba při rozjezdu je znát připojení předku jelikož kroutící moment je 398 Nm a tak přední kola i malinko probrábnou.
Absolutně se to nedá srovnávat s ručně připojovaným předkem u druhé verze Sorenta. Tam se nesmí připojovat předek na suchu,ačkoliv v návodu píšou proceduru nejasně a to že až do rychlosti 70 km je možné připojit předek. Jenže pak je natvrdo připojený bez vyrovnávání rozdílu otáček kardanek a to se na suchu nebezpečné. U verze s TOD není možné srovnávat staré Sorento a nové a ktomu ještě s ESP. To je úplně jiné. Najděte si na síti testy Sorenta na sjezdovce a kam až vyjelo. Je druhé nejlepší ze všech zastoupených značek v soutěži a to bylo těžké 2,2 tuny.

jufi
10. března • 21:18

Ale to Subaru nemělo kola, že......

Tomas
10. března • 14:37

Ono celkově to starý Sorento moc dokonalý nebylo. V terénu se šíleně naklánělo a průchodnost horší než u Sportage. Navíc se mi vůbec nelíbily použité mateiály. Imitace dřeva děsivá, plasty tvrdé jak šutr a za milion korun bych si představoval alespoň tu vnější anténu v nerezu. Vypadá to divně, když u auta za mega je anténa rezatá jak liška :-D

miso 
10. března • 11:08

mne ten "usmev" prednej masky pripomina saab

MickeyMon
10. března • 13:14

No skor je to Honda Accord.:-D

Doporučujeme

Články odjinud