Kia Sorento: odhalení takřka kompletní

Kia pokračuje ve své ofenzívě na poli moderních vozů SUV. Její nejnovější zbraní brzy bude druhá generace modelu Sorento.

Cena paliva obecně roste a pozornost zákazníků se začíná obracet k menším a hospodárnějším automobilům. Kia proto připravila novou generaci prostorných SUV, které se požadavkům dnešní doby snaží v rámci možností vyhovět.

Vloni tento jihokorejský producent představil sedmimístné Borrego, jež bude následováno novou generací Sorenta. Mozaika postupně zveřejňovaných informací začíná být pomalu kompletní, známe několik skic a nyní již zřejmě i první podobu skutečného vozu. Ten se začne prodávat koncem tohoto roku po své premiéře na autosalonu v domovském Soulu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Kia Sorento

Jak se zdá, nové Sorento si zachová hranatou siluetu svého předchůdce, ale dostane podstatně agresivnější příď i s novou maskou chladiče ve tvaru písmena H. Také interiér je znám ze špionážních snímků, z nichž je patrné, že svým designem navazuje na Borrego. Na oficiální snímky si však musíme počkat ještě zhruba měsíc, ty současné unikly na web příznivců značky.

Zatímco změny v designu se mohou zdát jako nepříliš výrazné, konstrukce nového vozu je zcela nová. Samonosná karosérie nahradila dosud používanou koncepci se samostatným rámem. Tím by se měly zlepšit jízdní vlastnosti, mohla by klesnout hmotnost, ale lze očekávat nižší hodnotu maximální hmotnosti přívěsu.

Nabídka pohonných jednotek bude zřejmě zahrnovat čtyřválec Theta s objemem 2,4 l a šestiválce 2,7 l Mu a 3,3 A 3,8 Lambda. Evropským prodejům však jistě zavládne modelní vznětový common-rail s objemem 2,2 l. Do délky nová generace naroste o 95 mm na výsledných 4 865 mm a do šířky pak o 35 mm na 1 885 mm. Naopak výška vozu klesne o 15 mm na 1 710 mm, což pomůže ke snížení odporu vzduchu, ale zároveň zachová pohodlné nastupování.

Modelová obměna u značky Kia však Sorentem nekončí. V nejbližší době se kromě zdařilého kompaktu Soul představí sedan Forte a odvozené kupé, sedan vyvinutý na bázi typu Azera, další generace modelu Sportage a nástupce minivozu Picanto. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků