Kia Sorento neztrácí terénní schopnosti

Popularita vozů segmentu SUV láká stále více automobilek. Posledním příkladem je Kia Sorento nahrazující v modelové nabídce této korejské značky klasický off-road Sportage.
Kia Sorento neztrácí terénní schopnosti

Nový model třídy SUV je ale nejen důkazem obliby robustních „čtyřkolek“ na současném automobilovém trhu, ale i logickým důsledkem bývalé obliby modelu Kia Sportage. Sorento však míří jinam než sportage.

Nová sportage to není

Především je mohutnější, a to nejen opticky díky vytaženým blatníkům a výrazným nárazníkům, ale i při přesném změření. Sorento je s celkovou délkou 4567 mm o 162 mm delší než sportage, se šířkou 1764 mm o 99 mm širší a také s celkovou výškou 1730 mm o 80 mm vyšší. Vnitřní prostornost vozu by měla být na úrovni rodinného automobilu, a to díky rozvoru 2710 mm (tolik má průměrný vůz střední třídy), což je o 60 mm více, než kolika se chlubí sportage.

Klepněte pro větší obrázek

Podle vyjádření konstruktérů automobilky Kia je jiná i filozofie vozů. Zatímco Kia Sportage byla zkonstruována a naladěna především pro provoz v terénu, když na silnici si v ní posádka příliš pohodlí neužila, sorento má nabízet stejně tichou a pohodlnou jízdu jako rodinný sedan.

Nezpevněné cesty

To říkají tiskové materiály vydané výrobcem, přesto koncepce vozu je ale stále vhodná spíše pro provoz v terénu. Karosérie spočívá na žebřinovém rámu, motor je uložen vpředu podélně a zadní náprava je tuhá – uložená na víceprvkových závěsech a odpružená vinutými pružinami. Svým kultivovaným a dosti dynamicky tvarovaným zevnějškem proto Kia Sorento dost mate tělem, zejména s ohledem na to, že automobil má i redukční převodovku.

Klepněte pro větší obrázek

V terénu i na silnici naleznou uplatnění výkonné motory. Základní pohonnou jednotkou sorenta je zážehový čtyřválec o objemu 2,4 litru (102 kW), více se však asi bude prodávat dva a půllitrový turbodiesel vybavený populárním systémem přímého vstřikování Common Rail s výkonem 104 kW. Pro nejnáročnější je pak určen zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru, který má výkon 144 kW.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků