Kia Sorento neztrácí terénní schopnosti

Popularita vozů segmentu SUV láká stále více automobilek. Posledním příkladem je Kia Sorento nahrazující v modelové nabídce této korejské značky klasický off-road Sportage.
Kia Sorento neztrácí terénní schopnosti

Nový model třídy SUV je ale nejen důkazem obliby robustních „čtyřkolek“ na současném automobilovém trhu, ale i logickým důsledkem bývalé obliby modelu Kia Sportage. Sorento však míří jinam než sportage.

Nová sportage to není

Především je mohutnější, a to nejen opticky díky vytaženým blatníkům a výrazným nárazníkům, ale i při přesném změření. Sorento je s celkovou délkou 4567 mm o 162 mm delší než sportage, se šířkou 1764 mm o 99 mm širší a také s celkovou výškou 1730 mm o 80 mm vyšší. Vnitřní prostornost vozu by měla být na úrovni rodinného automobilu, a to díky rozvoru 2710 mm (tolik má průměrný vůz střední třídy), což je o 60 mm více, než kolika se chlubí sportage.

Klepněte pro větší obrázek

Podle vyjádření konstruktérů automobilky Kia je jiná i filozofie vozů. Zatímco Kia Sportage byla zkonstruována a naladěna především pro provoz v terénu, když na silnici si v ní posádka příliš pohodlí neužila, sorento má nabízet stejně tichou a pohodlnou jízdu jako rodinný sedan.

Nezpevněné cesty

To říkají tiskové materiály vydané výrobcem, přesto koncepce vozu je ale stále vhodná spíše pro provoz v terénu. Karosérie spočívá na žebřinovém rámu, motor je uložen vpředu podélně a zadní náprava je tuhá – uložená na víceprvkových závěsech a odpružená vinutými pružinami. Svým kultivovaným a dosti dynamicky tvarovaným zevnějškem proto Kia Sorento dost mate tělem, zejména s ohledem na to, že automobil má i redukční převodovku.

Klepněte pro větší obrázek

V terénu i na silnici naleznou uplatnění výkonné motory. Základní pohonnou jednotkou sorenta je zážehový čtyřválec o objemu 2,4 litru (102 kW), více se však asi bude prodávat dva a půllitrový turbodiesel vybavený populárním systémem přímého vstřikování Common Rail s výkonem 104 kW. Pro nejnáročnější je pak určen zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru, který má výkon 144 kW.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků