Kia Sorento neztrácí terénní schopnosti

Popularita vozů segmentu SUV láká stále více automobilek. Posledním příkladem je Kia Sorento nahrazující v modelové nabídce této korejské značky klasický off-road Sportage.
Kia Sorento neztrácí terénní schopnosti

Nový model třídy SUV je ale nejen důkazem obliby robustních „čtyřkolek“ na současném automobilovém trhu, ale i logickým důsledkem bývalé obliby modelu Kia Sportage. Sorento však míří jinam než sportage.

Nová sportage to není

Především je mohutnější, a to nejen opticky díky vytaženým blatníkům a výrazným nárazníkům, ale i při přesném změření. Sorento je s celkovou délkou 4567 mm o 162 mm delší než sportage, se šířkou 1764 mm o 99 mm širší a také s celkovou výškou 1730 mm o 80 mm vyšší. Vnitřní prostornost vozu by měla být na úrovni rodinného automobilu, a to díky rozvoru 2710 mm (tolik má průměrný vůz střední třídy), což je o 60 mm více, než kolika se chlubí sportage.

Klepněte pro větší obrázek

Podle vyjádření konstruktérů automobilky Kia je jiná i filozofie vozů. Zatímco Kia Sportage byla zkonstruována a naladěna především pro provoz v terénu, když na silnici si v ní posádka příliš pohodlí neužila, sorento má nabízet stejně tichou a pohodlnou jízdu jako rodinný sedan.

Nezpevněné cesty

To říkají tiskové materiály vydané výrobcem, přesto koncepce vozu je ale stále vhodná spíše pro provoz v terénu. Karosérie spočívá na žebřinovém rámu, motor je uložen vpředu podélně a zadní náprava je tuhá – uložená na víceprvkových závěsech a odpružená vinutými pružinami. Svým kultivovaným a dosti dynamicky tvarovaným zevnějškem proto Kia Sorento dost mate tělem, zejména s ohledem na to, že automobil má i redukční převodovku.

Klepněte pro větší obrázek

V terénu i na silnici naleznou uplatnění výkonné motory. Základní pohonnou jednotkou sorenta je zážehový čtyřválec o objemu 2,4 litru (102 kW), více se však asi bude prodávat dva a půllitrový turbodiesel vybavený populárním systémem přímého vstřikování Common Rail s výkonem 104 kW. Pro nejnáročnější je pak určen zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru, který má výkon 144 kW.

bazar

Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 170 923 km
Cena: 103 000 Kč
Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: 454 km
Cena: 390 000 Kč
Kia Venga 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 105 774 km
Cena: 134 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 61 870 km
Cena: 151 000 Kč
Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 137 487 km
Cena: 122 000 Kč
Kia Sportage 2
Rok výroby: 2005
Stav: 164 551 km
Cena: 137 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků