Kia Sorento neztrácí terénní schopnosti

Popularita vozů segmentu SUV láká stále více automobilek. Posledním příkladem je Kia Sorento nahrazující v modelové nabídce této korejské značky klasický off-road Sportage.
Kia Sorento neztrácí terénní schopnosti

Nový model třídy SUV je ale nejen důkazem obliby robustních „čtyřkolek“ na současném automobilovém trhu, ale i logickým důsledkem bývalé obliby modelu Kia Sportage. Sorento však míří jinam než sportage.

Nová sportage to není

Především je mohutnější, a to nejen opticky díky vytaženým blatníkům a výrazným nárazníkům, ale i při přesném změření. Sorento je s celkovou délkou 4567 mm o 162 mm delší než sportage, se šířkou 1764 mm o 99 mm širší a také s celkovou výškou 1730 mm o 80 mm vyšší. Vnitřní prostornost vozu by měla být na úrovni rodinného automobilu, a to díky rozvoru 2710 mm (tolik má průměrný vůz střední třídy), což je o 60 mm více, než kolika se chlubí sportage.

Klepněte pro větší obrázek

Podle vyjádření konstruktérů automobilky Kia je jiná i filozofie vozů. Zatímco Kia Sportage byla zkonstruována a naladěna především pro provoz v terénu, když na silnici si v ní posádka příliš pohodlí neužila, sorento má nabízet stejně tichou a pohodlnou jízdu jako rodinný sedan.

Nezpevněné cesty

To říkají tiskové materiály vydané výrobcem, přesto koncepce vozu je ale stále vhodná spíše pro provoz v terénu. Karosérie spočívá na žebřinovém rámu, motor je uložen vpředu podélně a zadní náprava je tuhá – uložená na víceprvkových závěsech a odpružená vinutými pružinami. Svým kultivovaným a dosti dynamicky tvarovaným zevnějškem proto Kia Sorento dost mate tělem, zejména s ohledem na to, že automobil má i redukční převodovku.

Klepněte pro větší obrázek

V terénu i na silnici naleznou uplatnění výkonné motory. Základní pohonnou jednotkou sorenta je zážehový čtyřválec o objemu 2,4 litru (102 kW), více se však asi bude prodávat dva a půllitrový turbodiesel vybavený populárním systémem přímého vstřikování Common Rail s výkonem 104 kW. Pro nejnáročnější je pak určen zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru, který má výkon 144 kW.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků