Kia Sorento: evropský facelift podrobně

Kia konečně zveřejnila podrobnosti týkající se faceliftu evropské verze modelu Sorento. Kromě designových novinek, které jsou dobře patrné už na fotografiích, toho korejská automobilka změnila až nečekaně hodně. V interiéru například najdeme vylepšené materiály, měkčené plasty, připlatit si můžete za panoramatickou střechu nebo sedmipalcový LCD displej. Zájemci mohou pořizovat také vyhřívaná a chlazená sedadla v první řadě, pro cestující v té druhé lze dokoupit taktéž vyhřívání.

Kia Sorento: evropský facelift oficiálně

Kia Sorento: evropský facelift oficiálně

Z těch podstatnějších novinek musíme zmínit světlou výšku nižší o jeden centimetr. Cestující ve druhé řadě se navíc mají těšit na větší prostor pro nohy (+30 mm) a zkrátka nepřijdou ani ti úplně vzadu (+9 mm pro nohy). Inženýři se také důkladně podívali na obě nápravy a systém odpružení. Sorento má být po faceliftu jistější a díky další novince, řízení FlexSteer, by mělo nabídnout také lepší řízení.

Kia Sorento: evropský facelift oficiálně

Kia Sorento: evropský facelift oficiálně

Nabídka motorizací bude začínat na dvoulitrovém benzinovém čtyřválci o výkonu 150 k. Silnější benzinová alternativa má objem 2,4 l, přímé vstřikování paliva a oproti předchozí verzi novou hlavu válců. Maximálně vyprodukuje 192 k a 242 Nm. Na ostatních trzích se bude Sorento nabízet ještě se starší dva-čtyřkou MPI (176 k) a šestiválcem 3.5 V6 (280 k).

Zájemci o naftovu dostanou k dispozici čtyřválce 2,2 l řady R. Výkon 187 k a točivý moment 436 Nm pro automat, respektive 421 Nm pro manuál nejsou novinkou. Nový ovšem je systém recirkulace výfukových plynů a nižší hodnota produkce emisí CO2, která klesla na 153 g/km. Na výběr jsou jak verze v provedení s pohonem všech kol, tak o šedesát kilogramů lehčí varianta s pohonem pouze přední nápravy.

Premiéru má omlazené evropské Sorento naplánovanou na autosalon v Paříži.


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků