Kia Sorento dostala dva naftové motory. Vystačí si s přídělem 7,4 l/100 km

Kia Sorento dostala dva naftové motory. Vystačí si s přídělem 7,4 l/100 km
Seznam kapitol
  1. Kia Sorento, 4x video
  2. Fotogalerie

Kia Sorento nové generace má za sebou korejskou premiéru, takže už jsou dostupné základní informace, fotografie i videa. Novinka je ve srovnání s odstupující verzí delší, nižší, širší, nabídne větší rozvor náprav, větší rozchod kol a dva naftové motory. Evropanům se představí v Paříži.

SUV | Kia | Design

Nová Kia Sorento je delší, nižší a nabídne prodloužený rozvor náprav

Nová Kia Sorento je dlouhá 4780 mm, široká 1890 mm (bez zrcátek) a vysoká 1690 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2780 mm, rozchod kol vpředu dosahuje na 1628 mm, vzadu to je 1639 mm.

Ve srovnání s odstupující generací je tedy novinka o 95 mm delší, o 5 mm širší, o 55 mm nižší, rozvor náprav je o 80 mm větší a rozchod kol byl navýšen o 2 mm vpředu, respektive o 16 mm vzadu. Kromě většího prostoru pro posádku je výsledkem taktéž o 90 litrů objemnější zavazadelník.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V nabídce najdeme dva naftové motory. Ten menší má objem dvou litrů a parametry 136 kW (186 k), respektive 402 Nm dostupných od 1750 ot./min do 2750 ot./min. Silnější alternativou je čtyřválec s objemem 2,2 litru. Jeho výkon dosahuje na 148 kW (202 k) a točivý moment končí u 441 Nm dostupných ve stejných otáčkách, jako tomu je u slabšího dvoulitru.

Obě motorizace je možné kombinovat s pohonem přední nápravy nebo všech čtyř kol. Nejúspornější varianta (dvoulitr, 4x2) by si měla v kombinovaném provozu vystačit s přídělem 7,4 l/100 km.

SUV | Kia | Design

Nové Sorento poodhalilo interiér. Kia slibuje perfektní materiály

Kia chce už příští rok prodat 270 000 kusů nového Sorenta po celém světě. 50 000 je odhad pro domácí trh, zbytek obstarají ostatní trhy. Hlavním odbytištěm bude Amerika a Evropa.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Sorento, 4x video
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 14 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků