Nová  Kia Sorento  se představila již na jaře. Velké korejské SUV dorazilo do Evropy výhradně s hybridními motory. Nyní se nabídka rozšiřuje o další hybridní variantu, tentokrát jde však o tu nejvyšší formu elektrifikace spalovacího motoru - PHEV. Vedle největší úspory paliva bude tato motorizace zároveň i tou nejsilnější. Zdroj: Kia

Nová Kia Sorento se představila již na jaře. Velké korejské SUV dorazilo do Evropy výhradně s hybridními motory. Nyní se nabídka rozšiřuje o další hybridní variantu, tentokrát jde však o tu nejvyšší formu elektrifikace spalovacího motoru - PHEV. Vedle největší úspory paliva bude tato motorizace zároveň i tou nejsilnější. | Zdroj: Kia

Základem motorizace je zážehový agregát 1.6 T-GDI, který sám o sobě produkuje výkon 180 koní a 265 N.m točivého momentu. Elektrickou část zastává elektromotor o výkonu 66,9 kW a s vysokým točivým momentem 304 N.m Společnou prací pak oba agregáty dokážou vyprodukovat kombinovaný výkon 265 koní a 350 N.m točivého momentu. Zdroj: Kia

Základem motorizace je zážehový agregát 1.6 T-GDI, který sám o sobě produkuje výkon 180 koní a 265 N.m točivého momentu. Elektrickou část zastává elektromotor o výkonu 66,9 kW a s vysokým točivým momentem 304 N.m Společnou prací pak oba agregáty dokážou vyprodukovat kombinovaný výkon 265 koní a 350 N.m točivého momentu. | Zdroj: Kia

Akumulátor o kapacitě 13,8 kWh je umístěný pod podlahou kufru. Automobilka však neuvádí celkový dojezd na elektřinu. Na dynamické parametry si také budeme muset počkat. Nový agregát je však tím nejsilnějším v nabídce.  Zdroj: Kia

Akumulátor o kapacitě 13,8 kWh je umístěný pod podlahou kufru. Automobilka však neuvádí celkový dojezd na elektřinu. Na dynamické parametry si také budeme muset počkat. Nový agregát je však tím nejsilnějším v nabídce.  | Zdroj: Kia

Předčil tak i hybridní motorizaci 1.6 T-GDI s bateriovým modulem o kapacitě 1,49 kWh, který dosahuje kombinovaného výkonu 230 koní. Větším akumulátorem verze do zásuvky pak moc netratí zavazadlový prostor, který o svou kapacitu přišel jen zanedbatelně. Zdroj: Kia

Předčil tak i hybridní motorizaci 1.6 T-GDI s bateriovým modulem o kapacitě 1,49 kWh, který dosahuje kombinovaného výkonu 230 koní. Větším akumulátorem verze do zásuvky pak moc netratí zavazadlový prostor, který o svou kapacitu přišel jen zanedbatelně. | Zdroj: Kia

Sedmimístná konfigurace nabídne stále nadstandardních 809 litrů prostoru a pětimístná 898 litrů, tedy jen o 12 litrů méně. Kia Sorento Plug-in Hybrid se bude vyrábět v korejském závodě ve Hwasungu. Zdroj: Kia

Sedmimístná konfigurace nabídne stále nadstandardních 809 litrů prostoru a pětimístná 898 litrů, tedy jen o 12 litrů méně. Kia Sorento Plug-in Hybrid se bude vyrábět v korejském závodě ve Hwasungu. | Zdroj: Kia

Základní cenovka je 1.319.980 Kč a začíná se až druhou výbavou Exclusive, ve které stojí obě předchozí motorizace (1.6 T-GDi hybrid a 2.2 CRDi diesel) 1.199.980 Kč.  Zdroj: Kia

Základní cenovka je 1.319.980 Kč a začíná se až druhou výbavou Exclusive, ve které stojí obě předchozí motorizace (1.6 T-GDi hybrid a 2.2 CRDi diesel) 1.199.980 Kč.  | Zdroj: Kia

Obdobný  Hyundai Santa Fe  ve výbavě Smart vyjde ve stejné motorizaci na 1.349.990 Kč, v případě aktuální startovní prémie pak o 100.000 Kč levněji. Vrcholná výbava Top u Kie Sorento vyjde na nejméně  1.499.980 Kč.  Zdroj: Kia

Obdobný Hyundai Santa Fe ve výbavě Smart vyjde ve stejné motorizaci na 1.349.990 Kč, v případě aktuální startovní prémie pak o 100.000 Kč levněji. Vrcholná výbava Top u Kie Sorento vyjde na nejméně 1.499.980 Kč. | Zdroj: Kia

 Zdroj: Kia

| Zdroj: Kia

Systémový výkon full-hybridního Sorenta čítá 230 koní (169 kW) a 350 N.m točivého momentu. Převodovka je šestistupňová automatická.

Systémový výkon full-hybridního Sorenta čítá 230 koní (169 kW) a 350 N.m točivého momentu. Převodovka je šestistupňová automatická.

Ani druhá v Evropě nabízená motorizace se však elektrifikaci nevyhne. Nový 2,2litrový naftový čtyřválec s turbem se totiž spolehne na mild-hybridní 48V síť pro ještě úspornější chod.

Ani druhá v Evropě nabízená motorizace se však elektrifikaci nevyhne. Nový 2,2litrový naftový čtyřválec s turbem se totiž spolehne na mild-hybridní 48V síť pro ještě úspornější chod.

O designu nebo široké  technologické výbavě  Sorenta jsme už psali  během oficiálního představení . Na novou, v pořadí již čtvrtou generaci svého modelu sází Kia hodně.

O designu nebo široké technologické výbavě Sorenta jsme už psali během oficiálního představení. Na novou, v pořadí již čtvrtou generaci svého modelu sází Kia hodně.

Ostatně od uvedení první generace v roce 2002 se na světě prodalo přes 3 miliony kusů Sorenta. V popularitě SUV bude tedy chtít Kia nadále pokračovat.

Ostatně od uvedení první generace v roce 2002 se na světě prodalo přes 3 miliony kusů Sorenta. V popularitě SUV bude tedy chtít Kia nadále pokračovat.

...a chytře jej rozděluje na jednotlivá kola, zatímco kontrola trakce zajišťuje přibrzďováním kol co nejmenší prokluz a převodovka řadí v nižších otáčkách.

...a chytře jej rozděluje na jednotlivá kola, zatímco kontrola trakce zajišťuje přibrzďováním kol co nejmenší prokluz a převodovka řadí v nižších otáčkách.

Řidič bude mít na výběr ze tří nastavení pro jízdu na nezpevněném povrchu. Pro jízdu v zimě ve sněhu a na ledu nechybí režim „Snow“ (sníh), který co nejvíce omezuje projev točivého momentu...

Řidič bude mít na výběr ze tří nastavení pro jízdu na nezpevněném povrchu. Pro jízdu v zimě ve sněhu a na ledu nechybí režim „Snow“ (sníh), který co nejvíce omezuje projev točivého momentu...

V SUV tak najdete samostatný otočný volič, který výběrem jednotlivých režimů překonfiguruje chování pohonu všech kol, stabilizace, průběh točivého momentu motoru a rovněž reakce automatické osmistupňové či šestistupňové převodovky.

V SUV tak najdete samostatný otočný volič, který výběrem jednotlivých režimů překonfiguruje chování pohonu všech kol, stabilizace, průběh točivého momentu motoru a rovněž reakce automatické osmistupňové či šestistupňové převodovky.

...a taky již oznámila produkci exemplářů, které zanedlouho  poputují k zákazníkům v Evropě . Teď se značka blíže zaměřuje jízdní schopnosti SUV mimo zpevněné silnice.

...a taky již oznámila produkci exemplářů, které zanedlouho poputují k zákazníkům v Evropě. Teď se značka blíže zaměřuje jízdní schopnosti SUV mimo zpevněné silnice.

Kia už nám v rámci představení nové generace Sorenta podrobněji popsala  nové hybridní motory , zaměřila se na nový systém  sledování mrtvého úhlu ...

Kia už nám v rámci představení nové generace Sorenta podrobněji popsala nové hybridní motory, zaměřila se na nový systém sledování mrtvého úhlu...

V Evropě hned ze startu dostupný hybrid využívá motorizace Smartstream, která kombinuje přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 T-GDi s jedním elektromotorem a bateriovým modulem o kapacitě 1,49 kWh.

V Evropě hned ze startu dostupný hybrid využívá motorizace Smartstream, která kombinuje přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 T-GDi s jedním elektromotorem a bateriovým modulem o kapacitě 1,49 kWh.

Režim „Mud“ (bláto) funguje obdobným stylem, ale systém zde zajišťuje jemnější průběh točivého momentu, kvalty jsou rovněž „zkráceny“ a kontrola trakce se projevuje silnějším dojmem.

Režim „Mud“ (bláto) funguje obdobným stylem, ale systém zde zajišťuje jemnější průběh točivého momentu, kvalty jsou rovněž „zkráceny“ a kontrola trakce se projevuje silnějším dojmem.

V tomto naladění se hledí především na zachování pohybu v terénu, aby vozidlo v blátě neuvízlo.

V tomto naladění se hledí především na zachování pohybu v terénu, aby vozidlo v blátě neuvízlo.

Jedním z klíčových prvků čtvrtého Sorenta je totiž i nově vyvinutý Terrain Mode, tedy systém několika jízdních režimů pro výlety do různých druhů terénu.

Jedním z klíčových prvků čtvrtého Sorenta je totiž i nově vyvinutý Terrain Mode, tedy systém několika jízdních režimů pro výlety do různých druhů terénu.

Základem motorizace je zážehový agregát 1.6 T-GDI, který sám o sobě produkuje výkon 180 koní a 265 N.m točivého momentu. Elektrickou část zastává elektromotor o výkonu 66,9 kW a s vysokým točivým momentem 304 N.m Společnou prací pak oba agregáty dokážou vyprodukovat kombinovaný výkon 265 koní a 350 N.m točivého momentu. Zdroj: Kia
Akumulátor o kapacitě 13,8 kWh je umístěný pod podlahou kufru. Automobilka však neuvádí celkový dojezd na elektřinu. Na dynamické parametry si také budeme muset počkat. Nový agregát je však tím nejsilnějším v nabídce.  Zdroj: Kia
Předčil tak i hybridní motorizaci 1.6 T-GDI s bateriovým modulem o kapacitě 1,49 kWh, který dosahuje kombinovaného výkonu 230 koní. Větším akumulátorem verze do zásuvky pak moc netratí zavazadlový prostor, který o svou kapacitu přišel jen zanedbatelně. Zdroj: Kia
Sedmimístná konfigurace nabídne stále nadstandardních 809 litrů prostoru a pětimístná 898 litrů, tedy jen o 12 litrů méně. Kia Sorento Plug-in Hybrid se bude vyrábět v korejském závodě ve Hwasungu. Zdroj: Kia
21
Fotogalerie

Kia Sorento do zásuvky dorazila na český trh. Je o trochu dražší než Santa Fe

Nabídka korejského SUV je nyní kompletní a vybere si tak už opravdu každý. Zajímavé určitě je, že i sedmimístné SUV může mít EL značky.

Česká Kia zahájila prodej vlajkové lodi Sorento s plug-in hybridní motorizací PHEV. Vůz pohání spalovací agregát 1.6 T-GDi GPF o výkonu 180 koní a elektromotor o výkonu 66,9 kW. Kombinovaně pohon nabízí výkon 195 kW (265 koní) a 350 N.m točivého momentu, čímž se stává nejsilnější verzí v nabídce.

Zároveň ale také nejdražší. Základní cenovka je 1.319.980 Kč a začíná se až druhou výbavou Exclusive, ve které stojí obě předchozí motorizace (1.6 T-GDi hybrid a 2.2 CRDi diesel) 1.199.980 Kč. V rámci dynamiky je na tom plug-in hybrid o trochu lépe než ostatní verze. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 8,7 sekundy.

Zde je ale mnohem důležitější, že díky baterii o kapacitě 13,8 kWh dokáže dle metodiky WLTP najet na jedno nabití 57 km. S palubní nabíječkou o výkonu 3,3 kW se pak dokáže nabít za něco málo přes tři hodiny. Kia pak uvádí kombinovanou spotřebu paliva 1,6 l/100 km. To se ale samozřejmě bude odvíjet od stylu jízdy každého řidiče.

Důležité také je, že se automobilce podařilo dostat emise CO2 na 38 gramů na kilometr. Vůz tudíž může mít EL značky a výhody s nimi spojené (parkování na modrých zónách v Praze zdarma, nemusíte kupovat dálniční známku). Určitou nevýhodou pak může být, že tato verze utáhne brzděný přívěs o celkové hmotnosti 1500 kg, zatímco diesel utáhne o tunu víc.

Základní cena 1.319.980 Kč za variantu Exclusive znamená třeba Full LED světlomety, 10,25palcový infotainment s navigací, vyhřívaná přední sedadla či asistent pro jízdu na dálnici. Obdobný Hyundai Santa Fe ve výbavě Smart vyjde ve stejné motorizaci na 1.349.990 Kč, v případě aktuální startovní prémie pak o 100.000 Kč levněji. Vrcholná výbava Top u Kie Sorento vyjde na nejméně 1.499.980 Kč.

Galerie doplněna o Kiu Sorento 1.6 T-GDi HEV.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud