Kia Sorento: Další těžká váha z Asie

Na ženevském autosalónu si svoji evropskou premiéru odbyl další z velkých vozidel typu SUV (Sport utility vehicle), Kia Sorento. Přestože je vůz určen především pro zámořské trhy, tak se samozřejmě objeví i v Evropě
Kia Sorento: Další těžká váha z Asie

Většina světových automobilek si uvědomuje, že trh s těmito vozidly se stává stále významnější, což je důvod, proč právě i Kia vyvinula tento model, který se zařadí po bok vozů jako je např. Lexus GX 470, BMW X5 a už i mnoho dalších.

Exteriér vozu se drží trendu posledních let, když na oblé hrany navazují ostré přechody. Přední kapota s přední maskou jsou tvarovány do tvaru V. Přestože není přední nárazník jakkoliv mohutný, najdeme v něm integrované mlhové světlomety. Celkový dojem je takový, že Sorento je velmi mohutný vůz.

Klepněte pro větší obrázek

Standardem je u vozů asijské provience bohatá základní výbava, proto se není čemu divit, že ve voze najdeme všechny možné elektronické systémy usnadňující řízení vozidla (ABS,EDS,ESP……), dále pak také elektronickou klimatizaci, čtveřici airbagů, autorádio s osmi reproduktory ale třeba také elektricky ovládanou sedačku(pochopitelně vyhřívanou) nebo boční okna. Na přístrojové desce najdeme i takové detaily, jako je třeba barometr nebo výškoměr.

Zákazníci si můžou vybrat ze tří pohonných jednotek. Jedná se o dva zážehové a jeden vznětový agregát. Základ nabídky tvoří 2,4 litrový čtyřválec s výkonem 103kW/140k. Stejný výkon nabízí vznětový přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,5 litru, vybavený vstřikovacím systémem common-rail. Vrcholem nabídky je tříapůllitr V6, o kterém se ovšem předpokládá, že najde uplatnění především v zámoří. Jeho výkon je 153kW/195k a bude spojen výhradně se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Později se uvažuje o tom, že pohonné jednotky budou rozšířeny směrem dolů o dvoulitrový zážehový čtyřválec.

Výkon se přenáší na všechna čtyři kola ve dvou režimech. Ten první je klasický, kdy se rozložení výkonu na všechna čtyři kola děje elektronicky podle aktuálních jízdních podmínek, a ten druhý je určený do terénu, kdy se aktivuje i zadní uzávěrka diferenciálu. Vozidlo může být vybaveno i přídavnou redukční převodovkou, což ještě více usnadňuje provoz v terénu.

Cena bude na evropských trzích začínat na 22 500 EU a první vozy si zákazníci budou moci koupit v průběhu dubna.

Diskuse: Co si myslíte obecně o vozidlech typu SUV?

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků