Kia Sorento: Další těžká váha z Asie

Na ženevském autosalónu si svoji evropskou premiéru odbyl další z velkých vozidel typu SUV (Sport utility vehicle), Kia Sorento. Přestože je vůz určen především pro zámořské trhy, tak se samozřejmě objeví i v Evropě
Kia Sorento: Další těžká váha z Asie

Většina světových automobilek si uvědomuje, že trh s těmito vozidly se stává stále významnější, což je důvod, proč právě i Kia vyvinula tento model, který se zařadí po bok vozů jako je např. Lexus GX 470, BMW X5 a už i mnoho dalších.

Exteriér vozu se drží trendu posledních let, když na oblé hrany navazují ostré přechody. Přední kapota s přední maskou jsou tvarovány do tvaru V. Přestože není přední nárazník jakkoliv mohutný, najdeme v něm integrované mlhové světlomety. Celkový dojem je takový, že Sorento je velmi mohutný vůz.

Klepněte pro větší obrázek

Standardem je u vozů asijské provience bohatá základní výbava, proto se není čemu divit, že ve voze najdeme všechny možné elektronické systémy usnadňující řízení vozidla (ABS,EDS,ESP……), dále pak také elektronickou klimatizaci, čtveřici airbagů, autorádio s osmi reproduktory ale třeba také elektricky ovládanou sedačku(pochopitelně vyhřívanou) nebo boční okna. Na přístrojové desce najdeme i takové detaily, jako je třeba barometr nebo výškoměr.

Zákazníci si můžou vybrat ze tří pohonných jednotek. Jedná se o dva zážehové a jeden vznětový agregát. Základ nabídky tvoří 2,4 litrový čtyřválec s výkonem 103kW/140k. Stejný výkon nabízí vznětový přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,5 litru, vybavený vstřikovacím systémem common-rail. Vrcholem nabídky je tříapůllitr V6, o kterém se ovšem předpokládá, že najde uplatnění především v zámoří. Jeho výkon je 153kW/195k a bude spojen výhradně se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Později se uvažuje o tom, že pohonné jednotky budou rozšířeny směrem dolů o dvoulitrový zážehový čtyřválec.

Výkon se přenáší na všechna čtyři kola ve dvou režimech. Ten první je klasický, kdy se rozložení výkonu na všechna čtyři kola děje elektronicky podle aktuálních jízdních podmínek, a ten druhý je určený do terénu, kdy se aktivuje i zadní uzávěrka diferenciálu. Vozidlo může být vybaveno i přídavnou redukční převodovkou, což ještě více usnadňuje provoz v terénu.

Cena bude na evropských trzích začínat na 22 500 EU a první vozy si zákazníci budou moci koupit v průběhu dubna.

Diskuse: Co si myslíte obecně o vozidlech typu SUV?

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků