Kia Sorento: Další těžká váha z Asie

Na ženevském autosalónu si svoji evropskou premiéru odbyl další z velkých vozidel typu SUV (Sport utility vehicle), Kia Sorento. Přestože je vůz určen především pro zámořské trhy, tak se samozřejmě objeví i v Evropě
Kia Sorento: Další těžká váha z Asie

Většina světových automobilek si uvědomuje, že trh s těmito vozidly se stává stále významnější, což je důvod, proč právě i Kia vyvinula tento model, který se zařadí po bok vozů jako je např. Lexus GX 470, BMW X5 a už i mnoho dalších.

Exteriér vozu se drží trendu posledních let, když na oblé hrany navazují ostré přechody. Přední kapota s přední maskou jsou tvarovány do tvaru V. Přestože není přední nárazník jakkoliv mohutný, najdeme v něm integrované mlhové světlomety. Celkový dojem je takový, že Sorento je velmi mohutný vůz.

Klepněte pro větší obrázek

Standardem je u vozů asijské provience bohatá základní výbava, proto se není čemu divit, že ve voze najdeme všechny možné elektronické systémy usnadňující řízení vozidla (ABS,EDS,ESP……), dále pak také elektronickou klimatizaci, čtveřici airbagů, autorádio s osmi reproduktory ale třeba také elektricky ovládanou sedačku(pochopitelně vyhřívanou) nebo boční okna. Na přístrojové desce najdeme i takové detaily, jako je třeba barometr nebo výškoměr.

Zákazníci si můžou vybrat ze tří pohonných jednotek. Jedná se o dva zážehové a jeden vznětový agregát. Základ nabídky tvoří 2,4 litrový čtyřválec s výkonem 103kW/140k. Stejný výkon nabízí vznětový přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,5 litru, vybavený vstřikovacím systémem common-rail. Vrcholem nabídky je tříapůllitr V6, o kterém se ovšem předpokládá, že najde uplatnění především v zámoří. Jeho výkon je 153kW/195k a bude spojen výhradně se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Později se uvažuje o tom, že pohonné jednotky budou rozšířeny směrem dolů o dvoulitrový zážehový čtyřválec.

Výkon se přenáší na všechna čtyři kola ve dvou režimech. Ten první je klasický, kdy se rozložení výkonu na všechna čtyři kola děje elektronicky podle aktuálních jízdních podmínek, a ten druhý je určený do terénu, kdy se aktivuje i zadní uzávěrka diferenciálu. Vozidlo může být vybaveno i přídavnou redukční převodovkou, což ještě více usnadňuje provoz v terénu.

Cena bude na evropských trzích začínat na 22 500 EU a první vozy si zákazníci budou moci koupit v průběhu dubna.

Diskuse: Co si myslíte obecně o vozidlech typu SUV?

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 170 923 km
Cena: 103 000 Kč
Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: 454 km
Cena: 390 000 Kč
Kia Venga 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 105 774 km
Cena: 134 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 61 870 km
Cena: 151 000 Kč
Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 137 487 km
Cena: 122 000 Kč
Kia Sportage 2
Rok výroby: 2005
Stav: 164 551 km
Cena: 137 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků