Kia Sorento a Kia Cee´d Hybrid: oba jsou zelení a oba po faceliftu

Jihokorejská automobilka Kia využila svou letošní frankfurtskou expozici i k odhalení faceliftovaných hybridních modelů, jimiž odpovídá na nejaktuálnější výzvy automobilového trhu.

Jedním z nich je omlazený model Cee´d s výrazně změněnou přídí a vylepšenou zádí. Zatímco reakce na tento krok jsou ze strany veřejnosti vesměs rozporuplné, u hybridu jde v první řadě o použité systémy a techniku, a podle oficiálních informací se zde dočkáme jednoznačných zlepšení. Druhým představeným hybridem je taktéž omlazený model Sorento, jenž v sobě na rozdíl od menšího sourozence kombinuje dieselový agregát a elektromotor. Pojďme se ale na tyto novinky podívat podrobněji a po pořádku.

Hned úvodem nechme stranou všechny zevnější ekologické úpravy, které se již tradičně omezily na několik aerodynamických doplňků a pneumatiky s nižším valivým odporem. Hybridní Cee´d je poháněn kombinací elektromotoru disponujícího 15 kW a spalovacího benzínového čtyřválce 1,6 l. Elektromotor je přitom napájen z Li-Polymerových 180 voltových baterii umístněných na spodku zavazadlového prostoru. Podobně, jako Honda, i Kia sáhla v tomto případě po převodovce CVT a implementovala do vozu systém stop and start (resp. ISG). Výsledkem je zrychlení z nuly na stovku za 11,8 sekund a pouze 96 gramů emisí CO2 na kilometr, což oproti běžné 1,6 l verzi představuje snížení až o 25 procent.
Druhým „šetřílkem“ od Kie je v Německu model Sorento jenž v sobě ukrývá 1,6 litrový turbodiesel spolupracující s relativně výkonným 30 kW elektromotorem s tím, že celý systém je napojen na šestistupňovou dvojspojkovou převodovku. Prozatím si však musíme vystačit pouze s informací, že „zelené“ Sorento vyprodukuje na 1 km 119 gramů emisí CO2, další specifikace o této dvojici vozů by měly následovat již v brzké době.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kia Sorento a Cee´d Hybrid
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků