Kia Sorento a Kia Cee´d Hybrid: oba jsou zelení a oba po faceliftu

Jihokorejská automobilka Kia využila svou letošní frankfurtskou expozici i k odhalení faceliftovaných hybridních modelů, jimiž odpovídá na nejaktuálnější výzvy automobilového trhu.

Jedním z nich je omlazený model Cee´d s výrazně změněnou přídí a vylepšenou zádí. Zatímco reakce na tento krok jsou ze strany veřejnosti vesměs rozporuplné, u hybridu jde v první řadě o použité systémy a techniku, a podle oficiálních informací se zde dočkáme jednoznačných zlepšení. Druhým představeným hybridem je taktéž omlazený model Sorento, jenž v sobě na rozdíl od menšího sourozence kombinuje dieselový agregát a elektromotor. Pojďme se ale na tyto novinky podívat podrobněji a po pořádku.

Hned úvodem nechme stranou všechny zevnější ekologické úpravy, které se již tradičně omezily na několik aerodynamických doplňků a pneumatiky s nižším valivým odporem. Hybridní Cee´d je poháněn kombinací elektromotoru disponujícího 15 kW a spalovacího benzínového čtyřválce 1,6 l. Elektromotor je přitom napájen z Li-Polymerových 180 voltových baterii umístněných na spodku zavazadlového prostoru. Podobně, jako Honda, i Kia sáhla v tomto případě po převodovce CVT a implementovala do vozu systém stop and start (resp. ISG). Výsledkem je zrychlení z nuly na stovku za 11,8 sekund a pouze 96 gramů emisí CO2 na kilometr, což oproti běžné 1,6 l verzi představuje snížení až o 25 procent.
Druhým „šetřílkem“ od Kie je v Německu model Sorento jenž v sobě ukrývá 1,6 litrový turbodiesel spolupracující s relativně výkonným 30 kW elektromotorem s tím, že celý systém je napojen na šestistupňovou dvojspojkovou převodovku. Prozatím si však musíme vystačit pouze s informací, že „zelené“ Sorento vyprodukuje na 1 km 119 gramů emisí CO2, další specifikace o této dvojici vozů by měly následovat již v brzké době.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kia Sorento a Cee´d Hybrid
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků