Nová Kia Sorento má první ceny. Výbavu má skvělou, pod milion se ale nedostane

90 komentářů

dpcstb
6. září • 9:22

skoda ze palubovka vyzera omnoho horsie ako predosly model

Josef
15. srpna • 22:15

Podle vlastností, zájmu (mimo jiné zde i podle počtu diskusních příspěvků...), kvality a vlastně i ceny se korejské značky Hyundai a KIA stávají srovnatelnými s produkty koncernu VW. To je prostě realita. Zákazníci budou mít alespoň z čeho vybírat a kupovat podle svého vkusu a gusta (peněženku řešit nebudou - cena vyjde nastejno...).
Před pár lety ohrnovali skalní zákaníci NOKIA nos nad mobily Samsung. A dnes?...;-)
(VW na rozdíl od NOKIA určitě přežije. Tedy doufám, že přežije...)

Michal2
15. srpna • 23:21

Srovnali kvalitu,výbavu ale i cenu v případě sorenta.Buď zůstanou prachy v evropě nebo se pošlou do asijských zemí.

Allamarein
16. srpna • 16:18

Čína vlastní akciové podíly ve všech evropských automobilkách, takže peníze jdou do Asie tak či tak.

Josef
16. srpna • 9:55

Díky globalizaci světa a pohybu kapitálu bývá poměrně obtížné určit, kam se prachy vůbec pošlou. Podstatnější je zajištění práce práce pro lidi a platba daní v místě, kde se automobilky nachází. To v případě korejských automobilek (a vývojového centra) postavených v Evropě je stejné jako v případě automobilek koncernu VW postavených v Evropě.
Co se týká zdaněného zisku, který se "pošle" majitelům/akcionářům, tak lze konstatovat, že se to díky té výše zmíněné globalizaci světa (včetně ekonomiky a dalších oblastí) vyrovnává tím, že to, co odteče "korejcům" do Asie, to se vrátí kocernu VW zpět do Evropy z automobilek postavených v Číně, Indii, Brazílii..).

Piotr
15. srpna • 12:33

Sorry ale za te peníze mám Volvo xc60 ne korejské auto

polo
16. srpna • 9:29

Takže místo Korejce máš Volvo od Číňana.

petr r. (petrumr)
15. srpna • 19:30

tohle přesně dělá nokia, pošle někdy to dvakrát, zajdi na volvo clubu a uvidíš, že po volvu se kupuje korejec.

Piotr
15. srpna • 12:30

Sorry ale za te peníze mám Volvo xc60 ne korejské auto fuj

LOL
15. srpna • 12:56

nevím, co je lepšího na čínském autě? :-D

Donny
15. srpna • 13:02

Volvo je švédská značka, kde mají Čínaněné podíl troubo. Mercedes je tedy také čínský, Škodovka německá či Jaguar indický? Bože, tyhle dementi tady mne těmito blbostmi ve snaze obhájit levnou korejskou konkurenci čistí žaludek.

Mirek
16. srpna • 10:39

Tak Volvo Cars vlastní čínský koncern Zhejiang Geely Holding Group. Volvo Cars koupil v roce 2010 od Forda. Nevím proč tedy píše zavádějícím způsobem o tom, že tam vlastní podíl. Podíl má v koncernu AB Volvo, ten je však rozhodující. Tím Číňané ovládli všechny skupiny Volva. Za troubu jsi tady jedině ty.

Konečný Tom
15. srpna • 22:54

Trubko, ty nevíš, že vlajková loď Volva S90 se vyrábí v Číně. Tobě nevadí podporovat čínský soudruhy?

petr r. (petrumr)
15. srpna • 19:27

uklidnim se-samsung nebo nokia? Volvo bylo dobrý tak před 30 lety, jak čínani koupili podíl, tak kvalitou volvo je až fakty řečeno za dacií a to řečeno je na místě, protože ta dacia je fakty kvalitnější.

polo
16. srpna • 9:59

Je to podobnýjako s notebookama IBM. Potom, co byly prodány rákosníkům a přejmenovány na Lenovo, už jejich kvalita stojí za pánský kokot.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
17. srpna • 19:20

já jsem na lenovu T400 už asi 12let.

Pedro
14. srpna • 23:46

KIA v cene pres milion je prodejni zoufalstvi uz nyni ... to auto je dobre, bohuzel image je stale prilis slaba a za podobne penize si clovek operujici s touto cenou koupi jiz predvadecku z oremioveho segmentu, kam KIA nepatri a nikdy patrit nebude, pri vsi ucte k dobrym a cenove dostupnym vozum, ktere nabizi.

Joe Doe
15. srpna • 21:28

Sorry, ale Skodovka za milion je este vacsia hovadina.

homer
16. srpna • 9:34

no pokud je to dohromady minimalne za dva vozy tak to by šlo

LOL
15. srpna • 8:55

Sorry, ale zrovna Sorento je už dávno etalon. Že není prémiovka, to je pravda, ale mimo prémii prostě konkurenta nemá. A to nejsem fanda SUV. Cena přes mega je u takto velkých SUV naprosto v pořádku, i s ohledem na prvky výbavy.Vzato kolem a kolem:
Honda - nic tak velkého v tomto segmentu na evropském trhu nemá
Nissan - dtto
Toyota - dtto (tam je nepřímá konkurence LC v podobných cenách, ale to je nefalšovaný teréňák a upřímně, diesel od Toyoty není nic moc)
LR Disco - ceny 2x vyšší, kvalita typicky britská, RR je pak cenou už mimo úplně, byť povození dost dobrý.
Vlkohrad a Šáde nemají nic, co by bylo srovnatelného, nejblíže je Touareg, jenže ten je nejnižší cenou tam, kde Sorento končí a není nijak zásadně lepší (problematické motory, které sice vypadají na papíře dobře, ale spolehlivost jim nic neříká). Na socku Kodiaq zapomeňte rovnou.
Frantíci - velká nula
Taloši - velká nula, kromě "ameriky" Grand Cherokeeho, který je ale taky trochu mimo klasickou SUV mísu a spolehlivost je opět "typická," i když verze SRT má něco do sebe.

Libor
17. srpna • 19:47

Zapoměl si, že je tu Santa Fe. A to ani nemluvím o Palisade.

simson33
15. srpna • 18:43

Tak Touareg začíná s cenou skutečně výše než Sorento, ale srovnávat se nedá v ničem. V6 TDI je bezproblémový motor, automat ZF 8st. je dlouhodobě top volba, vzduchový podvozek bude mít Sorento tak za 2. generace...

dpcstb
6. září • 9:25

touareg stoji 2x viac ako toto. takze porovnavat sa to naozaj neda

koncernový antipíčus
15. srpna • 11:08

Koukáme na stejné auto? Protože to, co je na fotkách u článku vypadá tak na 650tis a to mu ještě fandím. Vždyť je to naprosto typický korejec, jaké tu vídáme posledních 30 let. Design úplně mimo (hlavně časově, věřím, že někdy kolem roku 2000 by to bylo tak akorát), interiér nějaké masivní, ale laciné stříbrné plasty skoro jako Dacia a pod. Korejci sice předvádí jakousi snahu, ale od dob Kia Sephia se zase tak moc neposunuli. Teda kromě ceny. A sorry jako, teď jsem se podíval na stránky Kia, co se tu prodává a tam je v kolonce Sorento něco, co vypadá jako prase (nebo jako Suzuki S-cross, to je stejný) a chtějí za to 1,3 mil. Tak to je horší než jsem čekal (to už to v tom článku vypadá fakt líp).

Je koncernovej .. picus?
15. srpna • 14:32

Tobe nedali Korejci slevu a na Skodu Sudet nemas tak pomlouvas, pepane co dela za 20 cistyho ve vyrobe?

Milan
15. srpna • 13:00

Rozpravas absolutne nezmysly, skratka je vidiet, ze si voci Korejcom brutalne zaujaty. Aj ked by postavili neviem ake super auto, tak by si len pluval.

dpcstb
6. září • 9:33

ten interier je to najhorsie co aziati predstavili za poslednych 10 rokov. fakt neskutocny gyc. na druhu stranu treba povedat ze skoro vsetky automobilky palubovky v poslednych modeloch zkurvili. snad iba opel a renault vyzeraju dobre

.
15. srpna • 13:23

Já např. proti nim nejsem vůbec zaujatý, ale ten interier ja fakt nepovedený.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Milann
15. srpna • 14:15

Mne sa zase paci o dost viac ako v doterajsom Sorente. Ten bol taky nemastny, neslany, skratka taky nemecky vyzerajuci :) A to ja nemusim.

.
15. srpna • 18:18

A já zase můžu ten německý, třeba Tiguan. A je to tak správně, různý vkus.

LOL
15. srpna • 12:55

Fandit můžeš, ale to je asi tak jediné, co s těma svýma pindama můžeš dělat.
Design je globální, takže trochu Evropa, trochu Amerika, trochu Asie. Mně se SUV nelíbí, ale když už postavím vedle sebe opuchlý Kokodáq a Sorento (byť to starší), tak Korejčíci vypadají o dost dospěleji. O reálné kvalitě ani nemluvím, prohýbající se a vrzající plasty z Kodiaka za meloun nebo hluk od zadních podběhů jsou odstrašující příklad nemístného šetření a nízké kvality. Proti tomu je Sorento superkvalitní. Fotky toho nového pak ukazují, že kvalitu posunuli ještě dál.

Allamarein
15. srpna • 12:04

Plácáš nesmysly, jako obvykle.

Michal2
15. srpna • 9:38

Seat Terraco.

LOL
15. srpna • 12:50

Ten Salát je přejmenovaný Kokodáq, s tím se to opravdu srovnat nedá.

Donny
15. srpna • 12:59

Kodiaq je perfektní auto, nevím co má znamenat "nedá srovnat".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
15. srpna • 13:20

On neví co plácá. Kokodák, salát,.............. Je vidět, že o tom ví kulový.

LOL
16. srpna • 10:54

kus dole jsem napsal důvody, proč Kokodáq a ani jiné koncernové auto s jiným názvem a trochu jinou maskou nemůže pomýšlet na srovnání se Sorentem. Jsou to VWšroty, a když si obě(všechna) auta zkusíš projet, tak dojdeš na úplně stejné závěry.KIA dělá auta festovní, i proto si můžou dovolit dát větší záruku.
VW se snaží auta co nejvíc ojebat, proto jsou plasty uvnitř tak nekvalitní.

.
16. srpna • 22:16

Co je např. v Tiguanu nekvalitní?

Michal2
15. srpna • 23:08

Lol je antikoncernista.Dám mu terraco co zvenku vypadá lépe než kodiaq a je stejně velké i drahé jak sorento a stejně se mu to nelíbí.

LOL
16. srpna • 11:00

LOL hlavně pozná kvalitu.

.
16. srpna • 22:15

Těžko když tomu nerozumí.

petr r. (petrumr)
15. srpna • 7:32

předešlá kia sorento vyhrává po sobě jako nejlepší volba pro tahání karavanů.

homer
15. srpna • 8:05

zajimavej by byl udaj kolik lidi si K/H koupilo znovu - nula?

Libor
17. srpna • 18:36

Třeba já už žádné jiné auto než Hyundai nechci. Měl jsem hodně aut, i prémiová auta, a po zkušenostech se všemi mi jiné auto než Hyundai nesmí do domu (garáže).

15. srpna • 14:28

Jabjsem si koupil Kia svakrat po sobe a dvakrat pi sobe spokojenost. Vzdycky nejvyssi vybavy a pokazde spokojenost.Nemam co vytknout, detaily se najdou ake ty vsude.

Marťa
15. srpna • 8:21

lidi co mají dnes Sorento II nebo vyšší, běžně začínali už s první generací.
jedničkový sorenta z let 2005-2006 jsou dodnes nejspolehlivější pracanti a v práci doslova k neutahání...bohužel doteď platilo že čím novější Sorento tím víc to šlo k horšímu. páč se sorento odklonilo od původního modelu což byl vůz na práci a do terénu spíš k jízdě po asfaltu ve městě.... srovnávám teda z vlastní zkušenosti původní Sorento 2005 rok a další co sem si pořídil dvojkovou generaci r. 2012. na terén a na tahání těžkých vozíků plných dřeva bylo původní Sorento znatelně ale znatelně lepší....

homer
15. srpna • 14:34

koupit neco jinyho nez pick-up primarne na tahani tezkejch voziku dreva? Od chladice pres brzdy po tazny je suv uplna blbost

Michal
14. srpna • 15:18

Docela se stírá hranice prémie s klasickou značkou. Když porovnání rozměry MB GLB, za 1,3 milionu mám 4x4, výbavu na jiné úrovni, 7 míst k sezení, velikostně podobné. Interiér je pak u MB zcela jinde, jestli někdo zkoušel MBUX dá za pravdu. Sám mám Korejce, ale dnes ty ceny třeba MB jsou na podobné úrovni za mnohem luxusnější výbavy.

dpcstb
25. srpna • 15:52

nieje chyba kie ze ma mb odpornejsi interiera ako odporna kia

iPace
15. srpna • 8:38

pak si ale porovnej treba servis v Mercedesu a Kie, verim ze by ses ke Korejci vratil sakra rychle kdys zjistis ze treba tlumic za 60k neni tak nejak krytej zarukou :-D a ona vybava u Mercedesu taky jaksi zacina kdesi v priplatcich, takze tam kde Kia konci, tam Mercedes jeste vesmes nema nic z priplatku a vybavuma v tu chvili "polovicni" , ale jestli po Mercedesu touzis, tak smele do toho, ja se tesim na elektricke S od Mercedesu a kdy teda neklaplo otresne EQC treba klapne elektricke eSko :-))

Freddka
16. srpna • 3:50

Ano i tlumic za 60 jde sehnat, ale to uz je vzduch aurmatic,
Mozna AMG.
Normalni tlumic za 60 neni ani u Mercedesu.
Mimochodem u ojetiny chapu, ovsem u novyho to dost dlouho trva, nez potrebujes novy tlumic - to jen tak na okraj.

Marťa
15. srpna • 8:15

tak když srovnáváš KIA s MB, tak přidej i porovnání co tě stojí třeba nový kotouče s brzdovým obložením, nebo třeba výměna zadních tlumičů... u takového Sorenta je servis i díly tak za cca 1/3 toho co u MB ve srovnatelné kategorii. tzn. MB ze stejný cenovky zadní tlumič za 10, u KIA zadní tlumič na Sorento cca 3000....
no, vlastně jsou to blbosti, a nikoho tento faktoru při výběru vozu nezajímá...

simson33
14. srpna • 17:54

No klasická značka pro auta snad KIA ještě není. Není to tak dlouho, kdy vyráběla modely Sephia...

Art Vandelay
14. srpna • 14:09

Vela muziky za 50k (minus nejaka xlava) skoda ze s niecim takymto nepride namiesto konciacich S-Maxu/Galaxy Ford alebo Mazda by mohla svoju CX-9 doniest do EU...

Polo
14. srpna • 14:47

Těžko. Evropa zmrvená bruselskými regulacemi bude pro Japonce míň a míň zajímavá.

Joe Doe
15. srpna • 21:26

Ak existuju automobilku, ktore nemaju tazku hlavu z EU emisnych noriem tak su to Toyota a Mazda.

Freddka
16. srpna • 3:52

Presne tak.
Toyota to je samy hybrid.
A Mazda na to se** :-)

iPace
15. srpna • 8:34

jo tak proto se Toyote a Lexusu v EU tak dari, protoze je zmrvena Bruselskyma regulacema ktere jim vubec ale vubec nevyhovuji :-D

polo
16. srpna • 9:35

To je otázka času. Ústřední výbor nejvyššího sovětu v Bruselu se nezastaví a dřív nebo později individuální automobilovoui dopravu v Evropě zcela zničí.

Allamarein
16. srpna • 22:57

Neber ty drogy.

koncernový antipíčus
14. srpna • 13:47

Zvenku to vypadá jako 20 let stará ojetina a zevnitř jako nějaká levná amerika. Tento klon kundajů se prodávat nebude, i kdyby se Vóša na hlavu stavěl.

Petr
14. srpna • 14:04

Že jsi k0k0t, už všichni víme. Nemusíš nás o tom přesvědčovat pořád dokola.

dpcstb
25. srpna • 15:51

ale ved ma pravdu. je to naozaj hnusne auto, ako skoro vsetky azijske kary

14. srpna • 13:50

Pravil vyzionar vidim velky spatny

simson33
14. srpna • 11:46

Co myslíte, bude už možné objednat Sorento z výroby i s tažným zařízením??
Když má asistent pro jízdu s přívěsem...

feci
14. srpna • 13:28

v cenniku som nasiel len pripravu na tazne, tak asi to bude zase na dealerovi

simson33
14. srpna • 14:48

Díky za info, Korejci se snad výklopné tažné nikdy nenaučí :-(

petr r. (petrumr)
15. srpna • 7:28

výklopný je na nic, jenom pro frajeřinu, neutahne skoro nic a ti co si to koupí jsou jak opaření, že tam nesmí táhnout co dovoluje auto, nebot koncernoví lidi si neuvědomí, že každá kula má svoje dovolený váhy.

simson33
15. srpna • 18:31

Originál tažné z výrobní linky má právě nejvyšší tažnou kapacitu. Ale hlavně se Mercedes, BMW, VW či Škoda nemusí v servisu řezat a vrtat!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
15. srpna • 19:14

tak moc se o to nezajímám, ale jak sem měl na fábii bajonet-zacvakávací tak unesla ta kula méně jak když byla na dva šrouby...soused měl kodiaqa a má dvounápravový fend a musel to vyměnit za RAM s pevným, nebot škodovka uvádí nosnost auta a né na tažným, podívej se do TP tažnýho, néé do auta. Dali mu zpět všechny peníze, nebot právník to oznašil na podvod a klamáná spotřebitele.

kesu
15. srpna • 10:06

co je tohle za blbost?
Kodiaq origo vyklopne -2,5t
Touareg origo el. vyklopne - 3,5t
x5 origo el vyklopne - 2,7-3,5t podle motoru
a6 origo vykopne - 2t

homer
14. srpna • 11:22

v soucasny konkurenci si to koupi jenom dealerstvi

Haftan
14. srpna • 13:01

Jako asi to nepůjde na odbyt jako Octa, ale kdybych měl zvažovat velké SUV, tak toto je za 1,3 v plné super volba - koncernová konkurence je asi Tuareg ne? Ten bude ve stejné výbavě znatelně dražší a bojím se, že ani v nejvyšší výbavě nebude působit uvnitř tak dobře jako Kia.

Skodovak
14. srpna • 14:47

To pekny vybavy chybi matrix svetla. Adaptivni tempomat, head-up, digitalni kaplicka ... jo hezky, ale radsi bych si priplatil za ty matrix svetla na jezdeni v noci. Fakt je to znat a pouzival bych to po kazdem setmeni. Ten zbytek bych jako samostatni priplatek asi platit nechtel.

LOL
15. srpna • 8:38

Matrix světla jsou jen další kurvítko, které prodražuje servis a navíc jsem zatím nepotkal model, který by opravdu neoslňoval.
A slepci, co v noci nevidí, by měli pozbýt řidičáku!

Kari
15. srpna • 9:17

To je ale blbost co jsi napsal. Dobrá světla jsou jeden ze základních bezpečnostních prvků. Když vidíš některé bludičky co jsou sotva vidět, natož aby od toho něco viděl šofér, tak si říkám, že to na silnici nemá co dělat. Nesnáším všemožné debilní asistenty, ale Dobrá světla jsou základ.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
15. srpna • 12:44

Chceš tím říct, že jsou jen Matrixy a bludičky? :-O

Kari
15. srpna • 15:27

Nezakecávej to. Píšeš o slepcích v noci. Je jasné, že narážíš na to, že ti jsou světla šumafuk

LOL
16. srpna • 10:47

Nejsou mi světla šumafuk, ale auto, které pořádně nesvítí, nemůže dostat homologaci, nebo technickou (to je zase řeč o stoletých fábkách s "mléčným" polyakrylátem.)
Faktem je, že každé auto svítí alespoň tak, aby dostalo homologaci. Pokud má někdo špatně seřízená světla, nebo je má v nepořádku, není to přece problém špatně svítícího auta, ale špatného či zanedbaného servisu. A kdo potřebuje "silná světla", tak ten prostě blbě vidí za šera či v noci a neměl by mít papíry (nebo povoleno jezdit jen za dne). Lidské oko je skvělý aparát, který umí fungovat jak na přímém slunci, tak za šera.Pak totiž člověk potkává slepce, co to pálí dálkovejma, nebo právě "matrixama" které nefungují pokaždé správně a oslňují nás, co vidíme dobře. Mám odježděných spoustu aut a viděl jsem u všech, dokonce i u pověstného Fiatu Brava.

Michal2
15. srpna • 9:14

Lol to by na silnicích v noci nikdo nejezdil.Mám bxenon a stačí i na potkáčky ale většinu srnek porazili už heligonáři tak je jízda pohodová.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
15. srpna • 12:47

Takže sám potvrzuješ, že stačí kvalitní potkávačky. Srnky porážejí ti, kteří neumí v noci jezdit. Jejich oči jsou vidět na desítky metrů daleko, stačí sledovat cestu a nevejrat do silně osvětleného lichoběžníku, který vrhají potkávačky. Dnes navíc jsou i trojky osazeny patníky s odrazkami, takže jízda je poměrně bezpečná.

Freddka
16. srpna • 3:43

Si o tu srnku koledujes, ti teda reknu.
Pockej az ti jednou vyskoci z krovi nebo z pangejtu, pak si povime.
Karma je zdarma.

LOL
16. srpna • 10:37

Pokud vyskočí z křoví, jak mi mají pomoci matrix LED?

Freddka
16. srpna • 13:02

V tom ti nejspis nepomuzou

Haftan
14. srpna • 16:33

Jako skoro pul mice za světla není bratru málo...

Kvido
14. srpna • 12:39

Jaké konkurenci? Naftomil vyřadí toyotu s hondou a karoq s tiguanem mají proti tomuhle ubohý interiér. Zákazníky si to najde.

.
14. srpna • 17:49

Tigun má jednoduchý, ale elegantní interier. Tomuto přeplácanému interieru jakákoliv elegance naprosto chybí.

Tias
14. srpna • 12:40

Myslíš Kodiaq a Allspace, protože Sorento je o třídu větší auto než Tiguan a Karoq (7 seater)....

Kvido
14. srpna • 13:29

:-) Ano, tohle jsem myslel. Dík za opravu.

fero
14. srpna • 11:20

Sice som fana benzinu ale asi sem sa mi fakt hodi viac nafta

Doporučujeme

Články odjinud