Kia dělá krásná auta, ale tahle bedna nevkusu to není.
Já to vidím tak, že Sorento je druhá nejhezčí Kia hned po Stingeru.
Mam odjezdeno par tisic kilometru s HEV verzi a ten motor mi prijde do Sorenta idealni. Jezdim s tim delsi trasy. Nejaky zkusenosti s tou naftou (stejna trasa). Nafta to davala o trosku lepe, ale ve meste a kolonach se to otocilo ve prospech HEV. Navic je tam super ta dynamika u rozjezdu.U ty PHEV ... fakt asi na nejaky mamataxi cesty kolem baraku. Na ty dalky se to prave kvuli male nadrzi nehodi, protoze pak vam treba nezbyde nez tankovat nekde v Nemecku na dalsni za 2EUR litr. HEV da i cestu zpet.Co je ale super, jaky udelalo Sorento pokrok. I v tech 150-170 je to tiche auto, neplave, pohoda - neco co bych u nich treba generaci zpet necekal.Trochu chybi Matrix svetla, u auta teto cenove kategorie by to melo byt. Snad teda az nejaky facelift ... v Genesis ci Sportage uz je maji.
Matrix světla jsou super, dokud je nemusíš servisovat, nedejbože měnit. Už běžné LEDky stojí desítky tisíc, za Matrix dáš stovku. A za to to podle mě nestojí.
Jde z pojistky.
..a k tomu jde automaticky malus. :-DNakonec to totiž někdo zaplatit musí.
Malus jde, jen pokud je nekdo trubka a boura ... pokud nekdo naboura do tebe, tak zadny malus k pojistce nemas.
Nestojí za to pro sváteční jezdce kolem komína nebo jenom po městě, kde je všude umělé osvětlení. Pro lidi co hodně jezdí a v jakémkoliv počasí či denní době je to velmi dobrá investice do bezpečnosti a pohodlí (daleko menší únava zraku při dlouhých jízdách v noci).
Ja teda mam spise zkusenost s multibeam od MB a nebo temi Matrix a Laser od BMW. Musim rict ze na delsi presuny vecer na prezdnejsi dalnici jsou super. Hodi se i za horsi pocasi. Hlavne treba vzhledem k tomu, ze nekde muze byt nejake zvire, kus pneumatiky, odstavene vozidlo. I po cestach na venkove se to hodi - ty zvirata.Za me - ta Kia je fakt vybavena super, sedadla ok, Bose zvuk taky, podvozek s adaptivnimi je taky parada. Takze za co dalsiho priplacet? Za me to jsou ty matrix svetla, kde osobne vnimam jejich prinos pro bezpecnost.Jinak jeste cisla za HEV ... podle predpisu, kdyz dalnice je tak pulka mixu se s tim da jezdit za cca 7.5l. Pokud na prazdne dalnici se s tim jeden 150-170, tak je pak prumer za cestu cca 9-9.5l. Coz mi prijde na tak velky super. Neni to tak davno, co braly o tridu mensi SUV s atmosferou co nejela.Jo, znami co maji pak X5 s sestivalky maji lepsi svezeni, ale oni zacinaji na 2mio bez rozumne vybavy. Sorento staci, ma rozumny provozni naklady, pojistky, servis ... ty usetreny penize radsi investuju.
Bmw laser světlomet, 72.000 Kč + 10.000 Kč práce na vymenu. Jo, samozřejmě za jeden! A nejlepší zabava, ikdyz vám nesviti jen běžné potkávaci led, tak se nedá jinak, než vyměnit cely svetlomet za cenu výše uvedenou.
Zaruka, havarijko, spoluúčast nějakých 5k CZK? Nebo borci s BMW nejedou pojištění? V jakým scénáři někoho zajímá ta cena dílů? U prvního majitele tak nějak vůbec netuším.Btw, i pokud si něco uděláte se sedačkou, ta cena je podobná... Nebo nehoda s pomačkaným blatnikem.
Zkus počítat, záruku mám předloženou na 4 roky, Tzn, ještě rok. Potom už jen pojistka. Tu mi letos zvedli na 50 tisíc. A jestli víš jak funguji pojistky, tak pokud ten svetlomet necháš opravit za tu cenu výše, tak prisit rok platis pojistku ne 50, ale někde kolem 80. Takže se ti vlastne ještě muže vyplatit nechat si to opravit za vlastní cash …. Takže ne, cena toho dílu fakt není nepodstatná, ani u auta za X mil. Ale stejne jsem to věděl a rozhodl se je koupit.
Hlavne je to skvele pro ty, co jedou proti tobe. Sice to jakoby vypne,ale oslnuje jo stale, o to vice za deste ruznymi odrazy.
Jezdím hodně a stále nemám pocit, že to je nějaká výhra. Ale je možné, že ti co mají nějaké oční vady (šeroslepost apod.) to můžou -doslova- vidět jinak.Pokud bych hodnotil něco jako velký přínos, tak noční vidění (IR augmented reality)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.