TEST Kia Sorento 1.6 T-GDi PHEV 4x4 Top: Když už kabel moc nepřekáží

Rozměrné SUV v americkém stylu nabídne hvězdné pohodlí posádce a zajímavou spotřebu. Přesto není pro každého.
Radosti
Kultivovaný pohon
Rozumná spotřeba s vybitou baterií
Vyčerpávající výbava
Praktický a srozumitelný vnitřek
Starosti
Malá nádrž
Obejde se i bez plug-inu
8  /10

Hybridy do zásuvky mají specifický okruh uživatelů. A také u nich velmi záleží na stylu používání. Dnešní zákazník je samozřejmě informovaný, takže jistě netrpí představou, že bude i s vybitou baterií jezdit za méně než dva litry na sto, jak udávají tabulky. Ale vzhledem k aktuálnímu typickému elektro-dojezdu relativně těžkých strojů, které s sebou musí tahat spalovací motor, dostatečně velký akumulátor i nádrž na palivo, musí kupec opravdu zvážit, zda se pro něj auto podobného typu hodí.

Pokud se vám líbí současná Kia Sorento, můžete si vybírat. K dostání je v naftovém provedení s čtyřválcovou 2.2 CRDi s pohonem předních nebo všech kol (142 kW/440 Nm), jako klasický hybrid v kombinaci s přeplňovanou šestnáctistovkou (systémově 169 kW/350 Nm) nebo ve zkoušené plug-in hybridní verzi, u níž dává 132kW čtyřválec společně s 67 kW elektromotoru celkem 195 kW a 350 Nm.

Vnitřek all inclusive

Nehledě na pohon jde v každém případě o velmi příjemného parťáka pro řidiče i posádku. Po usednutí za volant máte okolo sebe spoustu místa i pokud jste tučnější nebo nadprůměrně vysocí. Hezky široká přední sedadla od sebe odděluje rovněž široký středový tunel, na němž najdete otočný volič převodovky, nastavení jízdních režimů, aktivaci parkovacích kamer či senzorů, přepínání mezi hybridním a elektrickým režimem nebo spínání asistenta pro sjezd svahů. Zdá se to jako hodně ovládacích prvků, ale ve skutečnosti jde o dvě kolečka a několik čudlíků, jejichž používání si rychle přivyknete. Nechybí držáky nápojů a dvě slušně velké přihrádky, z nichž v té přední u palubní desky najdete dva rychlé USB porty pro nabíjení a jeden pro spojení telefonu s infozábavním systémem.

Ten bude povědomý každému, kdo seděl v novější a lépe vybaveném modelu Kia. Rychle nabíhá, snadno se ovládá přes dotykové plošky jednotlivých sekcí/funkcí po stranách a velké ikony. Grafika příliš divoká, ikony jsou velké, navigace je srozumitelná a snadno se obsluhuje.

Oproti ostatním motorizacím zde máme zobrazení a nastavení, související s plug-in hybridním ústrojím. Systém vám tak ukáže aktuální využití energie, najde nejbližší nabíječku či přibližný čas do plného nabití. Máme zde funkce užitečné i vtipné, z první kategorie je například filtr modrého světla pro menší únavu očí, z legrácek například zvukové smyčky hořícího krbu, šumění moře, deště, ruchu kavárny nebo praskání krbu. Fajn, pokud chcete uspat malé dítě, ale pozor na mikrospánek řidiče.

Digitální podobu má i přístrojový štít s čtyřmi možnostmi zobrazení, které se mění podle zvoleného jízdního režimu nebo si je napevno vyberete v menu. Tři z nich jsou kosmetickými variacemi na téma kulatých budíků po stranách, jedno je minimalistické s číselným zobrazením údajů – všechny se dobře čtou. Podobně bezproblémové jsou i ovládání tempomatu na volantu (s možností přítomným tlačítkem vypnout sledování jízdních pruhů) nebo obsluha klimatizace, na jejímž panelu najdete všechna potřebná tlačítka a nemusíte se tak přehrabovat někde v hloubi menu centrální obrazovky.

V druhé řadě sedadel panuje velká pohoda – místa pro nohy je štědré množství (nad hlavou průměr) a máme zde šikovné vychytávky typu držáků nápojů ve dveřích či USB zdířek na zadní části opěradel předních sedaček. Opěradla druhé řady lze polohovat a také sklápět páčkami ze zavazadlového prostoru. Ten nabídne až 693 litrů, což je na elektrifikované (a i takto velké) auto solidní hodnota. Podlaha je v rovině s nakládací hranou a pod ní se nachází schránky na menší předměty a hever. Zajímavé je, že plug-in hybrid má jako jediná verze Kie Sorento dojezdovou rezervu, zatímco nafta a hybrid mají dojezdovou sadu a za kolo připlácíte pět tisíc.

Diskuze (14) Další článek: Nová Honda Civic Type R má českou cenu. Stojí 1,3 milionu, objednávky se otevřou už 1. prosince!

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz