Kia slaví 10 let "tygřího" nosu. Jak se měnily přídě vozů i u jiných značek?

Někteří výrobci aut příliš velký důraz na tvar masky chladiče nekladou, jiní si na něm zase hodně zakládají. I u nich však tento díl prošel během desetiletí značným vývojem. Podívali jsme se tedy, jak se maska změnila u Alfy Romeo, BMW, Bugatti, Jaguaru, Mercedesu, Rolls-Royce, Volkswagenu a Volva.

Poprvé se dnes již všeobecně známá maska chladiče vozů Kia připomínající tygří tlamu představila právě před deseti lety. K vidění byla na konceptu sportovního kupé s označením Kee.

Tento vůz, stejně jako ty dnešní s logem Kia, byl dílem designéra Petera Schreyera. Ten od vedení automobilky získal naprostou svobodu při formování designové filozofie.

Je sportovní multipla hezčí než běžná? Pokus zkrášlit nejošklivější auta je marný

Je sportovní multipla hezčí než běžná? Pokus zkrášlit nejošklivější auta je marný

Na to, jak vznikla právě ona tygří maska dnes vzpomíná takto: "Tvář vozů Kia připomíná tygra – mocného, nepředvídatelného, ale přesto důvěrně známého. Nicméně tento design nezačínal nápadem s tygří maskou. Je to spíše výsledek mnoha hodin práce zaměřené na budování jedinečné DNA vozů značky Kia," vysvětlil.

Deset let po světové premiéře tygří masky chladiče se Kia rozhodla prezentovat svoji nejnovější evoluci „tygří masky“ u nového kompaktního crossoveru Kia Stonic.

Na fotogalerii, která ukazuje příklady typických masek známých automobilových značek, se podívejte níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků