Kia si troufá stále víc, v L.A. ukázala vlastní „řadu 7“

Kia K900 je sedan nejvyšší třídy s pohonem zadních kol. Automobilka ho představuje na autosalonu v Los Angeles jako novinku pro americký trh. O skutečnou premiéru se ale nejedná.
Kia si troufá stále víc, v L.A. ukázala vlastní „řadu 7“

Kia vystavuje na autosalonu v Los Angeles model Kia K900 – velký luxusní sedan se zadním pohonem, až osmiválcovým motorem a patřičně honosnou výbavou. Korejská automobilka tak poprvé vstupuje do segmentu, na jehož vrcholu stojí německý triumvirát Audi A8, BMW 7 a Mercedes-Benz třídy S. V praxi však bude o zákazníky soupeřit spíše s velkými sedany amerických a japonských výrobců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia zveřejnila pouhé tři fotografie K900, ale i z nich lze poznat, že je to pohledné auto

Máte pocit, že jste podobnou zprávu četli už před časem? Nemýlíte se. Kia nejprve uvedla svoji vlajkovou loď na domácím trhu, kde ho od loňska prodává pod označením K9. Nynější novinka je adaptací korejského modelu pro severoamerický trh.

Kia K900 chce oslovit americké zákazníky zejména atraktivním designem, nikoliv nepodobným povedenému modelu Optima, a velkorysou výbavou. Osmiválec bude mít sériově LED světlomety (podobně jako modernizované Audi A8), LED zadní svítilny i LED osvětlení interiéru.

Sériově či za příplatek nabídne Kia K900 řadu luxusních prvků, na které jsou zákazníci zvyklí z velkých sedanů zavedených značek. Z těch méně samozřejmých stojí za zmínku sedadla s vyhříváním, ventilací a mnohosměrným elektrickým seřizováním včetně hlavových opěrek nebo délky sedáku.

Kia vyrábí na Slovensku stále víc aut. Byli jsme se tam podívat.

Kia vyrábí na Slovensku stále víc aut. Byli jsme se tam podívat.

Elektricky se ovládá i sluneční clona na zadním okně a celoplošná panoramatická střecha. Za příplatek bude dodávána sada VIP Package s elektricky ovládanými a odvětrávanými zadními sedadly. O zábavu se postará 900wattové audio Lexicon se sedmnácti reproduktory.

Pro řidiče má největší Kia připravený head-up displej, adaptivní tempomat, který dokáže regulovat rychlost až do úplného zastavení, nebo detekci vozidel přijíždějících po silnici, na kterou se chystáte vycouvat.

Technicky je Kia K900 příbuzná s Hyundai Equus. Svědčí o tom stejné hodnoty rozvoru náprav (velkorysých 3045 mm) i rozchodu kol (1621 mm vpředu, 1628 mm vzadu). Paletu motorů tvoří V6 3,8 l o výkonu 315 koní a V8 5,0 l o výkonu 426 koní. Jejich sílu přenáší v obou případech na zadní kola osmistupňová automatická převodovka se třemi přepínatelnými režimy řazení: Eco, Normal a Sport.

Kia K7/Cadenza nově pro Evropu, pro ostatní ještě větší K900

Kia K7/Cadenza nově pro Evropu, pro ostatní ještě větší K900

Ceny K900 zatím zveřejněny nebyly. V komunikaci směrem k americkým novinářům Kia o své novince tvrdí, že má nabídnout „hodnotu řady 7 za cenu řady 5“. Kdyby totéž mělo platit i u nás, stála by Kia K900 podle výbavy a motorizace něco mezi 1,5 a dvěma miliony korun. Její uvedení na český trh nicméně není na pořadu dne.

„Prodej K900 v Evropě nebyl potvrzen a tedy se ho v dohledné době nedočkáme ani u nás,“ řekla nám Kateřina Vokounová, PR Manager Kia Motors Czech. 

bazar

Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 170 738 km
Cena: 85 000 Kč
Kia Rio 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 96 530 km
Cena: 120 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 125 811 km
Cena: 470 000 Kč
Kia Sorento 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 180 021 km
Cena: 180 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 30 479 km
Cena: 260 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 71 931 km
Cena: 490 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků