Kia si troufá, veřejně vyhlásila, že se hodlá v brzké budoucnosti stát „nejmilovanější“ světovou značkou aut. Příklad si hodlá vzít z Volkswagenu, z jeho filosofie „lidové značky“.
Hyoung-Keun (Hank) Lee, viceprezident společnosti Kia Motors, řekl v rozhovoru pro Automotive News Europe, že Volkswagen představuje pro značku Kia vzor a zároveň inspiraci.
Vytčeného cíle, stát se lidovou značkou, chce Kia dosáhnout tak, že právě vozy Volkswagen použije jako standard. Své vozy bude poměřovat právě s nimi. „Nový vůz Cee'd, který se začne prodávat v Evropě příští rok, bude na stejné úrovni – co se týká jízdních vlastností a ovládání – jako Volkswagen Golf,“ řekl Lee.
"Chceme se stát nejmilovanější značkou světa. Pokud se to stane, tak se to samozřejmě promítne do našich prodejů a podílu na trhu,“ dodal.
Poslední trumf korejské automobilky, nové Rio
Kia zamýšlí zvýšit prodat 2.8 milionu vozů v roce 2014, letos očekává, že prodá 2.4 milionu automobilů. Předpokládá však, že vozů vyrobí o 100 000 více. Ve svých závodech na Slovensku a v USA totiž vyrábí některé modely značky Hyundai.
Kia však nehodlá ve svém útoku na špici postupovat rychle a zbrkle. Chce se vyvarovat chyb, kterých se podle představitelů korejské značky dopustila Toyota, chce se z nich poučit. Ta postupovala příliš rychle v čase, kdy se chtěla stát globální značkou a vymstilo se jí to. Její vozy byly poruchové.
"Pokud bychom zvýšili naši produkci příliš rychle, hrozilo by riziko, že bychom chybovali jako Toyota. Oni totiž rostli příliš rychle. A jejich zaměstnanci a dodavatelé nestíhali, chybovali, neudrželi kvalitu.“