Kia se chce stát „nejmilovanější“ značkou aut. Inspiraci hledá u VW

Kia se chce stát „nejmilovanější“ značkou aut. Inspiraci hledá u VW

Kia si troufá, veřejně vyhlásila, že se hodlá v brzké budoucnosti stát „nejmilovanější“ světovou značkou aut. Příklad si hodlá vzít z Volkswagenu, z jeho filosofie „lidové značky“.

Hyoung-Keun (Hank) Lee, viceprezident společnosti Kia Motors, řekl v rozhovoru pro Automotive News Europe, že Volkswagen představuje pro značku Kia vzor a zároveň inspiraci.

Vytčeného cíle, stát se lidovou značkou, chce Kia dosáhnout tak, že právě vozy Volkswagen použije jako standard. Své vozy bude poměřovat právě s nimi. „Nový vůz Cee'd, který se začne prodávat v Evropě příští rok, bude na stejné úrovni – co se týká jízdních vlastností a ovládání – jako Volkswagen Golf,“ řekl Lee.

"Chceme se stát nejmilovanější značkou světa. Pokud se to stane, tak se to samozřejmě promítne do našich prodejů a podílu na trhu,“ dodal. 

Klepněte pro větší obrázek

Poslední trumf korejské automobilky, nové Rio

Kia zamýšlí zvýšit prodat 2.8 milionu vozů v roce 2014, letos očekává, že prodá 2.4 milionu automobilů. Předpokládá však, že vozů vyrobí o 100 000 více. Ve svých závodech na Slovensku a v USA totiž vyrábí některé modely značky Hyundai.

Kia však nehodlá ve svém útoku na špici postupovat rychle a zbrkle. Chce se vyvarovat chyb, kterých se podle představitelů korejské značky dopustila Toyota, chce se z nich poučit. Ta postupovala příliš rychle v čase, kdy se chtěla stát globální značkou a vymstilo se jí to. Její vozy byly poruchové. 

"Pokud bychom zvýšili naši produkci příliš rychle, hrozilo by riziko, že bychom chybovali jako Toyota. Oni totiž rostli příliš rychle. A jejich zaměstnanci a dodavatelé nestíhali, chybovali, neudrželi kvalitu.“
 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků