Kia se chce stát „nejmilovanější“ značkou aut. Inspiraci hledá u VW

Kia se chce stát „nejmilovanější“ značkou aut. Inspiraci hledá u VW

Kia si troufá, veřejně vyhlásila, že se hodlá v brzké budoucnosti stát „nejmilovanější“ světovou značkou aut. Příklad si hodlá vzít z Volkswagenu, z jeho filosofie „lidové značky“.

Hyoung-Keun (Hank) Lee, viceprezident společnosti Kia Motors, řekl v rozhovoru pro Automotive News Europe, že Volkswagen představuje pro značku Kia vzor a zároveň inspiraci.

Vytčeného cíle, stát se lidovou značkou, chce Kia dosáhnout tak, že právě vozy Volkswagen použije jako standard. Své vozy bude poměřovat právě s nimi. „Nový vůz Cee'd, který se začne prodávat v Evropě příští rok, bude na stejné úrovni – co se týká jízdních vlastností a ovládání – jako Volkswagen Golf,“ řekl Lee.

"Chceme se stát nejmilovanější značkou světa. Pokud se to stane, tak se to samozřejmě promítne do našich prodejů a podílu na trhu,“ dodal. 

Klepněte pro větší obrázek

Poslední trumf korejské automobilky, nové Rio

Kia zamýšlí zvýšit prodat 2.8 milionu vozů v roce 2014, letos očekává, že prodá 2.4 milionu automobilů. Předpokládá však, že vozů vyrobí o 100 000 více. Ve svých závodech na Slovensku a v USA totiž vyrábí některé modely značky Hyundai.

Kia však nehodlá ve svém útoku na špici postupovat rychle a zbrkle. Chce se vyvarovat chyb, kterých se podle představitelů korejské značky dopustila Toyota, chce se z nich poučit. Ta postupovala příliš rychle v čase, kdy se chtěla stát globální značkou a vymstilo se jí to. Její vozy byly poruchové. 

"Pokud bychom zvýšili naši produkci příliš rychle, hrozilo by riziko, že bychom chybovali jako Toyota. Oni totiž rostli příliš rychle. A jejich zaměstnanci a dodavatelé nestíhali, chybovali, neudrželi kvalitu.“
 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků