Kia s pohonem zadních kol začíná získávat první obrysy, míří proti BMW

Pohon zadních kol je pro výrobu o něco nákladnější než obecně preferovaný pohon kol přední nápravy. Rozdíl v jízdních vlastnostech je ovšem naprosto nesrovnatelný. V kategorii prémiových vozů se tak téměř výhradně setkáte s pohonem buď zadních, nebo všech kol. Pokud tedy chce být korejská automobilka Kia skutečnou konkurencí pro prémiové sedany, bude s takovou koncepcí muset přijít. 

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Podle nejnovějších informací už na takovém autě skutečně pracuje, technicky by mělo jít o zkrácenou verzi limuzíny Genesis G80, vizuálně se bude Kia profilovat jako „čtyřdveřové kupé“ namířené proti Audi A5 Sportback nebo BMW 4 Gran Coupé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design by mohla do jisté míry napovědět studie GT, která se představila před pěti lety na autosalonu ve Frankfurtu

K pohonu by měl podle všeho posloužit nově vyvinutý zážehový šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem více než 269 kW (365 koní) a točivým momentem 509 Nm. Jeho síla bude směřovat na zadní kola přes osmistupňovou automatickou převodovku. V nabídce by však měl být i zážehový dvoulitr a samozřejmě také diesel.

Představení modelu by mělo proběhnout v průběhu příštího roku, takže je dost možné, že se odhalení dočkáme už v rámci ženevského autosalonu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků