Kia s pohonem zadních kol začíná získávat první obrysy, míří proti BMW

Pohon zadních kol je pro výrobu o něco nákladnější než obecně preferovaný pohon kol přední nápravy. Rozdíl v jízdních vlastnostech je ovšem naprosto nesrovnatelný. V kategorii prémiových vozů se tak téměř výhradně setkáte s pohonem buď zadních, nebo všech kol. Pokud tedy chce být korejská automobilka Kia skutečnou konkurencí pro prémiové sedany, bude s takovou koncepcí muset přijít. 

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Podle nejnovějších informací už na takovém autě skutečně pracuje, technicky by mělo jít o zkrácenou verzi limuzíny Genesis G80, vizuálně se bude Kia profilovat jako „čtyřdveřové kupé“ namířené proti Audi A5 Sportback nebo BMW 4 Gran Coupé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design by mohla do jisté míry napovědět studie GT, která se představila před pěti lety na autosalonu ve Frankfurtu

K pohonu by měl podle všeho posloužit nově vyvinutý zážehový šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem více než 269 kW (365 koní) a točivým momentem 509 Nm. Jeho síla bude směřovat na zadní kola přes osmistupňovou automatickou převodovku. V nabídce by však měl být i zážehový dvoulitr a samozřejmě také diesel.

Představení modelu by mělo proběhnout v průběhu příštího roku, takže je dost možné, že se odhalení dočkáme už v rámci ženevského autosalonu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků