Kia s pohonem zadních kol začíná získávat první obrysy, míří proti BMW

Pohon zadních kol je pro výrobu o něco nákladnější než obecně preferovaný pohon kol přední nápravy. Rozdíl v jízdních vlastnostech je ovšem naprosto nesrovnatelný. V kategorii prémiových vozů se tak téměř výhradně setkáte s pohonem buď zadních, nebo všech kol. Pokud tedy chce být korejská automobilka Kia skutečnou konkurencí pro prémiové sedany, bude s takovou koncepcí muset přijít. 

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Podle nejnovějších informací už na takovém autě skutečně pracuje, technicky by mělo jít o zkrácenou verzi limuzíny Genesis G80, vizuálně se bude Kia profilovat jako „čtyřdveřové kupé“ namířené proti Audi A5 Sportback nebo BMW 4 Gran Coupé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design by mohla do jisté míry napovědět studie GT, která se představila před pěti lety na autosalonu ve Frankfurtu

K pohonu by měl podle všeho posloužit nově vyvinutý zážehový šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem více než 269 kW (365 koní) a točivým momentem 509 Nm. Jeho síla bude směřovat na zadní kola přes osmistupňovou automatickou převodovku. V nabídce by však měl být i zážehový dvoulitr a samozřejmě také diesel.

Představení modelu by mělo proběhnout v průběhu příštího roku, takže je dost možné, že se odhalení dočkáme už v rámci ženevského autosalonu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků