Kia s pohonem zadních kol začíná získávat první obrysy, míří proti BMW

Pohon zadních kol je pro výrobu o něco nákladnější než obecně preferovaný pohon kol přední nápravy. Rozdíl v jízdních vlastnostech je ovšem naprosto nesrovnatelný. V kategorii prémiových vozů se tak téměř výhradně setkáte s pohonem buď zadních, nebo všech kol. Pokud tedy chce být korejská automobilka Kia skutečnou konkurencí pro prémiové sedany, bude s takovou koncepcí muset přijít. 

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Podle nejnovějších informací už na takovém autě skutečně pracuje, technicky by mělo jít o zkrácenou verzi limuzíny Genesis G80, vizuálně se bude Kia profilovat jako „čtyřdveřové kupé“ namířené proti Audi A5 Sportback nebo BMW 4 Gran Coupé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design by mohla do jisté míry napovědět studie GT, která se představila před pěti lety na autosalonu ve Frankfurtu

K pohonu by měl podle všeho posloužit nově vyvinutý zážehový šestiválec o objemu 3,3 litru s výkonem více než 269 kW (365 koní) a točivým momentem 509 Nm. Jeho síla bude směřovat na zadní kola přes osmistupňovou automatickou převodovku. V nabídce by však měl být i zážehový dvoulitr a samozřejmě také diesel.

Představení modelu by mělo proběhnout v průběhu příštího roku, takže je dost možné, že se odhalení dočkáme už v rámci ženevského autosalonu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 3 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky