Kia rozjela výrobu nového Sorenta. Takto vznikají první exempláře určené i pro nás

Pro Evropu výhradně hybridní Sorento začíná svou produkci. Nová generace už sjíždí z výrobní linky doma v Koreji.

Nedlouho po oficiálním představení se už zbrusu nová generace Kie Sorento začíná vyrábět, a to jako očekávaný hybrid. Pro automobilku jde o důležitý moment, jelikož novinka reprezentuje první aplikaci elektrifikovaného ústrojí do jejího vlajkového SUV, které se bude prodávat po celém světě. V Evropě se ostatně ani jiné než hybridní síly pod kapotou nedočkáme.

Nová Kia Sorento detailně: V Evropě jen jako hybrid, až 230 koní a super výbava

Nová Kia Sorento detailně: V Evropě jen jako hybrid, až 230 koní a super výbava

A zrovna první vyráběné kusy hybridního Sorenta, které vznikají na korejské lince závodu Kia ve Hwasongu, jsou určeny pro evropský trh. Prodej novinky totiž započne na starém kontinentu během třetího čtvrtletí letošního roku a do konce roku chce Kia model nabízet už na všech svých globálních trzích. Jak výroba probíhá, uvidíte v přiloženém videu.

O podrobnější detaily techniky pod kapotou se automobilka dříve podělila. V Evropě hned ze startu dostupný hybrid využívá motorizace Smartstream, která kombinuje přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 T-GDi s jedním elektromotorem a bateriovým modulem o kapacitě 1,49 kWh. Systémový výkon full-hybridního Sorenta čítá 230 koní (169 kW) a 350 N.m točivého momentu. Převodovka je šestistupňová automatická.

Máme Americe opět závidět? Sportovní Kia K5 je krásná a může mít až 293 koní!

Máme Americe opět závidět? Sportovní Kia K5 je krásná a může mít až 293 koní!

Ani druhá v Evropě nabízená motorizace se však elektrifikaci nevyhne. Nový 2,2litrový naftový čtyřválec s turbem se totiž spolehne na mild-hybridní 48V síť pro ještě úspornější chod. Diesel bude spojený s osmistupňovým automatem a nabídne 202 koní (149 kW) a 440 N.m točivého momentu. Tato motorizace vstoupí do prodeje s koncem roku 2020, přičemž nabídku doplní i zatím blíže nespecifikovaný plug-in hybrid.

O designu nebo široké technologické výbavě Sorenta jsme už psali během oficiálního představení. Na novou, v pořadí již čtvrtou generaci svého modelu sází Kia hodně. Ostatně od uvedení první generace v roce 2002 se na světě prodalo přes 3 miliony kusů Sorenta. V popularitě SUV bude tedy chtít Kia nadále pokračovat.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků