Kia rozjela výrobu nového Sorenta. Takto vznikají první exempláře určené i pro nás

Pro Evropu výhradně hybridní Sorento začíná svou produkci. Nová generace už sjíždí z výrobní linky doma v Koreji.

Nedlouho po oficiálním představení se už zbrusu nová generace Kie Sorento začíná vyrábět, a to jako očekávaný hybrid. Pro automobilku jde o důležitý moment, jelikož novinka reprezentuje první aplikaci elektrifikovaného ústrojí do jejího vlajkového SUV, které se bude prodávat po celém světě. V Evropě se ostatně ani jiné než hybridní síly pod kapotou nedočkáme.

Nová Kia Sorento detailně: V Evropě jen jako hybrid, až 230 koní a super výbava

Nová Kia Sorento detailně: V Evropě jen jako hybrid, až 230 koní a super výbava

A zrovna první vyráběné kusy hybridního Sorenta, které vznikají na korejské lince závodu Kia ve Hwasongu, jsou určeny pro evropský trh. Prodej novinky totiž započne na starém kontinentu během třetího čtvrtletí letošního roku a do konce roku chce Kia model nabízet už na všech svých globálních trzích. Jak výroba probíhá, uvidíte v přiloženém videu.

O podrobnější detaily techniky pod kapotou se automobilka dříve podělila. V Evropě hned ze startu dostupný hybrid využívá motorizace Smartstream, která kombinuje přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 T-GDi s jedním elektromotorem a bateriovým modulem o kapacitě 1,49 kWh. Systémový výkon full-hybridního Sorenta čítá 230 koní (169 kW) a 350 N.m točivého momentu. Převodovka je šestistupňová automatická.

Máme Americe opět závidět? Sportovní Kia K5 je krásná a může mít až 293 koní!

Máme Americe opět závidět? Sportovní Kia K5 je krásná a může mít až 293 koní!

Ani druhá v Evropě nabízená motorizace se však elektrifikaci nevyhne. Nový 2,2litrový naftový čtyřválec s turbem se totiž spolehne na mild-hybridní 48V síť pro ještě úspornější chod. Diesel bude spojený s osmistupňovým automatem a nabídne 202 koní (149 kW) a 440 N.m točivého momentu. Tato motorizace vstoupí do prodeje s koncem roku 2020, přičemž nabídku doplní i zatím blíže nespecifikovaný plug-in hybrid.

O designu nebo široké technologické výbavě Sorenta jsme už psali během oficiálního představení. Na novou, v pořadí již čtvrtou generaci svého modelu sází Kia hodně. Ostatně od uvedení první generace v roce 2002 se na světě prodalo přes 3 miliony kusů Sorenta. V popularitě SUV bude tedy chtít Kia nadále pokračovat.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků