Kia Rio: nová generace okusila německé silnice (spy photos)

Kia Rio: nová generace okusila německé silnice (spy photos)

Značka Kia prošla v posledních dvou dekádách zajímavým vývojem. Pokud už máte tak jako já svá mladá léta dávno za sebou, jistě si vzpomenete na model Sephia, který byl začátkem devadesátých let po republice prodáván podobně jako Bony před Tuzexem. Pouliční prezentace s moderně vyhlížejícím vozem a zajímavou cenovkou tehdy docela zabraly a setkání se Sephií na české silnici bylo spíše na hodinovém než denním pořádku.

Nevím, jak tento vůz jezdil, jeho kvalita a trvanlivost ale dozajista nepatřila k nejsilnějším stránkám. Schválně, kdy naposledy jste Sephii na silnici vůbec viděli a když už, tak kdy naposledy nevypadala jako dostihový kůň, z něhož žokej práv|ě vymačkal poslední zbytky života? V mém případě budou obě odpovědi blízké něčemu jako „hodně dávno”, Sephie se zkrátka obrátily v prach.

Jenže od dob tohoto modelu uplynula řada let a Kia dnes chce být důstojnou konkurencí značkám jako je naše Škoda a nabízet velmi kvalitní vozy s moderní technikou a slušnou výbavou za ceny, z nichž se vám neprotočí panenky (tedy takováto je pozice Škody alespoň v zahraničí, u nás míří trochu výše). Po vesměs pozitivních zkušenostech s mnoha vozy značky Kia v posledních letech se dá říci, že se to firmě daří. A úspěchy nesklízí zdaleka jen u nás.

V souladu se snahou automobilky posouvat se stále výše se také stále častěji setkáváme se špionážními fotografiemi jejích chystaných produktů. Že Kia vyrábí své vozu u nás a na Slovensku asi netřeba dlouze mluvit, má ale pro Evropu také své vývojové centrum v německém Rüsselsheimu. Nedávno u něj byla zachycena nová generace modelu Picanto, dnes tu máme první fotografie nové Kiy Rio.

Přistižený prototyp sie nepostrádá maskování, jde však již jen o jakési návleky, pod nimi se nachází hotový vůz. Rio tak prochází závěrečnou fázi testů, které přecházejí uvedení vozu na trh. K tomu by mělo dojít již začátkem roku 2011, tedy během nejbližších měsíců.

Většina vzhledových detailů nám zůstává skryta, domýšlet si vzhledové podrobnosti můžeme leda podle automobilkou avizovaného „svěžího evropského designu”. Technicky by ale nové Rio nemělo skýtat větší překvapení. Stát by totiž mělo na stejných základech jako bratříček Hyundai i20 a mj. tak nabídnout stejné motory o objemu 1,4 a 1,6 litru.

Na definitivní informace si ale musíme ještě chvíli počkat. Veřejnou premiéru lze očekávat na březnovém autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Fotky nového Ria máme zatím jen tři, je na nich ale vidět vše co zatím viděno být může

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků