Kia Rio: malé velké auto (velký test)

Brouk  |  30. 01. 2006 08:32

Vyborne auto. Snadno porazi konkurenci, zejmena Skodu Fabia. Clanek je napsan odborne a nezaujate (korea). Takhle nezaujate kdyby premysleli vsichni, tak by se pomer prodanych vozu na ceskem trhu vyrazne zmenil (v neprospech Skoda).

Odpovědět  |   | 
bingo  |  31. 01. 2006 10:33

Cena neni vsechno, takze klidek

Odpovědět  |   | 
JanQ  |  30. 01. 2006 08:33

Jak je mozny to ze tenhle motor ma nejvetsi kroutici moment 128Nm pri 4700 ot/min.....moje Thalia 1.4 16V se stejnym vykonem ma max kroutak 127Nm pri 3750ot/min?

Odpovědět  |   | 
ACE.  |  30. 01. 2006 11:28

To je možné z více důvodů, ale stejně než špička je důležitější celková char. ve větším spektru otáček.

Odpovědět  |   | 
Mirek-607  |  30. 01. 2006 14:47

A proc by nebylo? Proste ma takovou charakteristiku, ze ma maximum krouticiho momentu v 4700 otackach, ale jelikoz tu nemame krivku, nevime, jestli v tech 3750 nema treba o 2 min Btw. Pokud jsem si vsiml, tak si pan Broza na mrtvolnost pod touto hranici nestezuje, tak to tak spatne nebude

Jeste jedna drobnost, tohle auto momentalne stoji od 239980Kc. Sice akce, ale vetsina akci trva vecne...

Odpovědět  |   | 
r.krauze  |  31. 01. 2006 12:50

No ta cena 239 980 je pouze pro leasing od KIA Finance (takze se to urcite preplati). Pri platbe na drevo budou chtit 269 980.

Odpovědět  |   | 
Mirek-607  |  30. 01. 2006 15:04

Jeste neco, nasel jsem ten graf...

http://www.hyundaimotor.cz/modely/getz-motor.php

Odpovědět  |   | 
ACE.  |  30. 01. 2006 15:51

Kouk sem na to a je to přesně tak. Samotná špička je zavádějící, na grafu je jasně vidět plochá charakteristika.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  30. 01. 2006 16:33

Jenže Hyundai Getz má jinou charaktertistiku, což dokazuje max. točivý moment 125 Nm a max. výkon v 5 500 ot.

Odpovědět  |   | 
KOSS  |  30. 01. 2006 08:56

Clanek super ctivej. A ke korejcum - cena vyborna, jizdni vlastnosti znacne zlepseni ALE to radio. Kdy uz tam zacnou montovat firemni - zabudovane. Tkhle, necham-li auto nekde stat, abych mel strach, ze se mi kvul radiu nekdo podiva dovnitr

Odpovědět  |   | 
vzzzum  |  30. 01. 2006 18:43

No pokud by neumelo prehravat MP3 (jako je to treba u Swiftu-alespon si to myslim),tak je to spise na skodu,pac ho clovek nemuze snadno vymenit za jine,ktere to umi.

Odpovědět  |   | 
Joz  |  30. 01. 2006 09:45

na Slovensku cena zacina od 379 tisic Sk, co je uz slusny balik. A za tuto cenu by som cakal nieco viac, ako tuctovy vzhlad, vsedny interier s lacnymi materialmi, neusporny motor, ... Proti korejcom nemam ziadne predsudky, vlastnil som ojazdenu Nexiu a bol som s nou relativne spokojny - az na to hrdzavenie karoserie. Ale Rio ma nenadchlo ani dizajnom, ani technikou, ani cenou. Myslim si, ze sa ich vela nepreda. Ak budu chcet korejci zvysit predajnost, budu musiet riadne cenu znizit. - Moj nazor. Rio sa ma vraj tiez vyrabat v Ziline.

Odpovědět  |   | 
ali ibn rashid  |  30. 01. 2006 11:03

rio sa nebude vyrabat v Ziline. a takisto nesuhlasim s nazorom, ze sa tohto vozu preda malo. vo svojej triede patri k najlacnejsim a v zakladnej vybave aj k najvybavenejsim.

Odpovědět  |   | 
waqd  |  30. 01. 2006 10:35

Zrovna u takovýho auta by se šikla tabulka s cenami nejčastěji používaných náhradních dílů (blatník, nárazník, světlo, čelní sklo apod.) Viděl jsem to v SM asi před půl rokem v čísle věnovaným autům do 300.000 Kč a to vám u Kia byly pálky. Též servisní prohlídky žádná láce. Takže pak se možná výhodná koupě prodraží. Ale budiž. Co mi vadí, že přestali dělat kombík, co byl u Ria I - to byla velmi slušná alternativa fabie kombi.

Odpovědět  |   | 
Já I.  |  30. 01. 2006 11:47

Než vyšší ceny ND bych se spíše obával doby jejich ev. dodání. Na auto je záruka 3 roky, Korejci začali dělat auta dost spolehlivá (vlatsní zkušenost s Getzem, Matisem, Tucsonem), takže pokud to nezboříš, tak bych ND moc neřešil. 

Odpovědět  |   | 
Jaroslav  |  30. 01. 2006 14:43

Nevím proč všichni pořád řeší ceny náhradních dílů....... To je přece jedna z posledních věcí. Pokud někdo auto nabourá, tak mu náhradní díl zaplatí pojišťovna a pak je mi jedno kolik stojí blatník nebo světlo... Také je dobré si uvědomit že je tam 3 letá záruka, takže po tuto dobu toho asi není třeba moc platit když se něco pokazí. Dnes už také hned tak něco nezkoroduje a když je na to obvykle 10 let záruka....

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  30. 01. 2006 15:23

A tá záruke ja bez obmedzenia kilometrov. To je veľmi silný argument, pre toho, kto veľa jazdí a plánuje si auto nechať akurát na tie 3 roky, napr. 3-ročný lízing. Len je otázkou, na aké poruchy sa tá záruka vzťahuje a čo sa myslí "bežným opotrebením"...

Odpovědět  |   | 
Mirek-607  |  30. 01. 2006 14:54

Nevim, jak Rio, ale na Magentis V6 stala posledni prohlidka ani ne 3000Kc, a to na Chodove... To opravdu neni drahe.

Odpovědět  |   | 
andy  |  30. 01. 2006 16:55

Na Slovensku sú súčiastky lacné. Boli časy, keď to stálo nezmyselne veľa, ale dnes sú originálne diely lacnejšie ako 80% iných značiek. Nie je zvykom aby na kórejca boli lacné diely, ale dúfam, že si na to zvykneme

Odpovědět  |   | 
likso  |  30. 01. 2006 11:43

Fakt ty Kiácké motory, jak benzínové tak dieslové. tak žerou? Měl jsem Kia Shuma a žrala opravdu dost a měl jsem zato, že ty nové budou lepší. Ale spotřeba 8,5 l u benzínové 1,4 nebo 6,5 u naftové 1,5 ( test Cerato 1,5 CRDi ) mi připadá fakt vysoká. Má někdo osobní zkušenosti s novými modely Kia?

Odpovědět  |   | 
Já I.  |  30. 01. 2006 11:53

8,5l kombinace na 1,4 v mrazech, předpokládám, že na zimákách, mi nepřijde až tolik. Služební krátká Fabka 1,4 16V 55kW mi teď bere 8,2, v létě 7,0l 

Odpovědět  |   | 
Joye  |  30. 01. 2006 15:05

To fakt teď žere tolik? Moje krátka Fabia 2.0 mi teď v zimě žere stejně - tedy 8,2. A to jezdím hlavně město, na delších trasách je to asi o litr míň. A to mám navíc zimní 15ky šíře 195.
Mě tedy 8,5 na 1,4 přijde fakt dost, otázka je jaké to bude až se to zajede a při normálním používání.
Jinak moc zajímavé auto, motor má skvělé parametry, dobrá výbava za slušnou cenu a díval jsem se i na nejvyšší výbavu a cena je fakt lákavá... ale ten interiér nějak nemůžu zkousnout. Nevím, jestli jsem tak zvyklý na Fabii (nebo škodu či VW group), ale většina interiérů z Asie (Japonsko i Korea) na mě působí nepříjemně. Asi mám typickou evropskou p..del
A další věc co u auta kromě klimy vyžaduji - vyhřívání sedaček. Když to má za pár korun Fabie... a v těhle mrazech je to naprosto skvělá věc. Používám to pravidelně od listopadu do března, tedy téměř stejně dlouho v roce jako klimu (květen - září).

Odpovědět  |   | 
comment  |  31. 01. 2006 11:51

Muzu vas poprosit o trochu detailnejsi popis toho zahrivani sedacek a proc ho tak pouzivate? Sam jsem to nikdy nemel a vzdycky mi to prislo jako naprosto nepouzitelna funkce, ktera je jen na zvyseni ceny a na obtiz. Neumim si totiz predstavit, k cemu to je. Bud je teplo a nepotrebuju to, nebo je zima a auto mam v garazi, takze stejne neni promrzle, nebo je zima a auto je promrzle, v tom pripade ale stejne nechodim venku v tricku, ale jsem poradne obleceny, takze je mi zahrivani sedacek spis na skodu. Muzete tedy prosim napsat, k cemu to pouzivate vy a jestli je vam to uzitecne? Diky.

Odpovědět  |   | 
igy  |  31. 01. 2006 12:32

Hoši u toho vyhřívání sedaček bacha na spermie. Prokázáno lékařskými studiemi, že může způsobit neplodnost. Ale jako antikoncepci bych to nedoporučoval.

Odpovědět  |   | 
Mirek-607  |  30. 01. 2006 14:58

No, zkusenost by byla, ale s 2.5V6... Pri stylu 60/100/150 klidna dlouha jizda s tretinou dalnice a tak desetinou mesta v pohode pod 9. Pri stylu 60/110/160 trochu dynamicteji na stejne trase tak 9,5.

K te zime, me Astra G 1.4 16V zere ted kolem 8, v lete tak 6,6...

Odpovědět  |   | 
jarno  |  30. 06. 2006 05:53

Mám Rio dva měsíce,spotřeba je velmi dobrá,na 38 L najede ve městě 500 Km,minimální hluk,sedí jak pecka.Možná lepší gumy,ale pouze pro brutální jezdce.

Odpovědět  |   | 
robert1  |  30. 01. 2006 15:03

s Riem jsem jel. Ten motor v základu je opravdu super, HTP není nijak špatný, ale 70 kw je něco jinýho. design, když nic jiného tak proti Fábii neokoukaný, svěží. auto je opravdu žehlička.
co bych ale těžko zkousával jsou materiály v interiéru. jel jsem tou nejzákl. verzí a šedé tvrdé plasty opravdu oku nelahodí. Fábka je v int. nudná, ale o třídu výše. taky mě nemile překvapilo řazení. ze trojky na dvojku, jak z gumy. ve fábce vždy přesné.
těžko říct, které auto bych si vzal. fábka "sedí", má přesný řazení, dobré materiály. Kia zas motor, neokoukaný design, poměr ceny a výkonu... 

Odpovědět  |   | 
xsarahdi  |  30. 01. 2006 17:15

neviem odkial zobrali ten udaj ale v oficialnych papieroch a tabulkach je pisanych 125.5 Nm pri 3200ot.min.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  30. 01. 2006 17:29

Myslím, že další slova jsou zbytečná, viz http://www.kiamotors.cz/tecudaje/rionew-tec.pdf.

Odpovědět  |   | 
Mirek-607  |  30. 01. 2006 18:12

Petr Broza: Ono se to vlastne ani nevylucuje, pri maximu 127Nm pri 4700 otackach muze pri 3250 byt 125

xsarahdi: Proc tolik hnevu? K cemu Ti je to jedno cislo? Na konstantni otacky se jet neda, dulezity je prubeh.

Odpovědět  |   | 
Zigi  |  30. 01. 2006 19:25

Asi záleží na osobní vkusu. Mě osobně skoro vůbec nevadí že nenabízejí integrované rádio. Ne všechny jsou dobrý a hlavně málo z nich umí přehrávat MP3. Takže spíš jsem rád, když si můžu do auta dát vlastní. Samozřejmě že z hlediska možné krádeže je to horší.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  30. 01. 2006 22:05

No... to som zistil teraz o víkendu Nejaká sviňa sa mi pokúsila ukradnúť rádio, ale našťastie rádio vydržalo, tak ukradol aspoň panel ( zabudol som ho v aute ). Okrem toho, že musím kúpiť nový panel, tak ďalších 1.300 KČ som dal za zasklenie zadného trojuholníkového bočného okienka. Takže v budúcom aute jedine integrované rádio. Napr. Civic má MP3 v štandarde, Focus za príplatok rádovo tuším 6.000, takže pohoda. Takže by som nepovedal, že máloktoré orig. rádio dokáže MP3.

Aby mi nejaký zasraný feťák rozbíjal okno kvoli panelu na rádio...

Odpovědět  |   | 
Mirek-607  |  30. 01. 2006 22:46

Nic proti, ale Civic a Focus jsou auta v jine tride a v dvojnasobne cene ;)

Odpovědět  |   | 
xsarahdi  |  30. 01. 2006 22:20

takze maju Getz a RioII rovnaky motor?je zmeneny len soft?nieje lepsie mat max. krut.mom.
v nissich otackach? napr. netreba tak casto podradovat?
PS: sorry za ulet

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  30. 01. 2006 22:45

Také jsem se tomu divil... Ale zdá se, že je to tak. Nicméně motor se mi zdá na to, že max. točivého momentu tak vysoko, velmi pružný.

Odpovědět  |   | 
igy  |  31. 01. 2006 12:29

Byl jsem se s tím projet, prolezl jsem to pořádně, nedá se než souhlasit s autorem, za ty peníze skvělé.

Odpovědět  |   | 
Kokos  |  19. 02. 2006 10:26

Dlouho jsem přemýšlel, jaké auto si koupím v ceně do 300 000 Kč. Projel jsem se ve Fabii, Getzu 1,1 , Riu II, Cliu II a Rio jednoznačně zvítězilo. Na ten motor Fabia v ceně do 300 000 opravdu nemá. Nesouhlasím s autorem, že auto svými tvary příliš nezaujme, protože při každé jízdě se za ním lidé otáčejí. Navíc teď koupíte Rio v prostřední výbavě za 298 800 cash včetně metalízy se super výbavou. Nezbývá než toto auto doporučit všem, kteří nechtějí zapadnout ve škodovácké šedi. Nic proti škodovkám, ale jezdí jich tu prostě moc

Odpovědět  |   | 
igy  |  20. 02. 2006 23:11

Mám stejný pocit.

Odpovědět  |   | 
Pan Kája  |  06. 09. 2011 15:58

To já bych řekl, že pod 300tis má fábie na ten motor, i když by šlo o slabší verzi 1.2TSI. I když by ztrácel pár koníků, věřím, že by byl pružnější a úspornější, než přeci jen už starší 1.4ka v Kii. Samozřejmě, ta má výhodu ve spolehlivosti - přinejmenším k ní má lepší předpoklady.

Jinak ale mohu souhlasit. Kia se zdá být velmi dobrým vozem a pravděpodobně značně překonává současnou generaci fábie.

Jinak mě překvapil test SM, ostatně, proto mě zajímal tento test. Ve SM auto až podezřele moc chválili...ač věřím, že jde o dobré auto, ten test byl značně přehnaný..

Odpovědět  |   | 
Pan Kája  |  06. 09. 2011 16:56

Ups, špatný den:) Měl jsem si ten článek pročíst:))

Odpovědět  |   | 
Berny  |  14. 03. 2006 13:31

maju auta znacky KIA pozinkovane plechy?

Odpovědět  |   | 
Kokos  |  14. 03. 2006 20:57

Podle informací oficiálního dealera má Kia Rio II plně pozinkované plechy.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  30. 04. 2006 14:07

Panove mam zajem koupit nove auto doporucili by jste mi Kia Rio?

Odpovědět  |   | 
Kokos  |  13. 05. 2006 23:32

V každém případě je Kia Rio dobrá volba, navíc stále mají akci - sleva 30 tisíc. Já jsem si Rio koupil a jsem maximálně spokojený

Odpovědět  |   | 
skalican  |  09. 07. 2008 11:44

doporucujem. Mam ho od 11/2007 a nestazujem si

Odpovědět  |   | 
MIKI  |  26. 10. 2006 10:14

CHTĚLA BYCH VĚDĚT JAK VYPADÁ AUTO KIA RIO V BARVĚ ORANŽOVÉ MĚDI,POKUD TO BUDE MOŽNÉ,DÍKY.

Odpovědět  |   | 
Rasto  |  03. 02. 2007 21:34

Musim skonstatovat ze je to vynikajuce auto mam sice 1.5CRDi ale ked to porovnam s Renault Clio2 ktore som mal donedavna tak je to rozdiel.Vyhrady mam akurat voci interieru ale da sa to v pohode prehliadnut.

Odpovědět  |   | 
slavo  |  01. 12. 2008 16:12

jdine interier ale tosa da zvladnut ja mam 1,4 16V a som spokojny a papka mi malo kom. spotrebu mam 6,2 a mimo 5,2 tak jak mam v paprieroch aj keby trosku viac ale je to dobre

Odpovědět  |   | 
witalij  |  29. 09. 2007 23:24

Nejhezčí barva.

Odpovědět  |   | 
matoni  |  10. 04. 2007 21:58

Caute, dnes som si objednal na slovensku kiu rio sporty za 40800 aj s metalizou, akurat este musim zohnat radio...
uz sa neviem dockat, potom napisem co a ako....

Odpovědět  |   | 
Fero  |  31. 07. 2007 15:16

Ahoj ja som tuež kúpil kia rio sporty musím všetkým povedať že je to super auto, a čo sa týka tej spotreby tak jazdím do 6,5l úplne v pohode a to ho aj preženiem..... Doporučujem všetkým. s pozdravom Fero

Odpovědět  |   | 
zafy  |  08. 05. 2007 18:06

čafte,
aj ja som si objednala Kiu Rio sporty Midnight black, A tesim sa na nu ako malá...
tu u nas je na nu super akcia aj s leasingom.
Tak sa držte a bezpečne jazdite

Odpovědět  |   | 
matej  |  17. 05. 2007 19:36

mam ho 2 mesiace a nemam co dodat je to super namakane auto

Odpovědět  |   | 
raytheon  |  03. 06. 2007 14:18

...ja som si tiez objednal Rio Sporty Midnight black...takze budeme dvaja....

Odpovědět  |   | 
Dale  |  08. 07. 2007 18:02

Je tu nekdo kdo si RIO v nedavne dobe koupil? A je ochoten se podelit o par informaci a zkusenosti? Rozmyslim se jake auto koupit a Rio vypada jako velice zajimava volba. Pokud se nekdo najde napiste na mail, nebo icq 99753474 diky moc!

Odpovědět  |   | 
Dale  |  08. 07. 2007 18:02

Je tu nekdo kdo si RIO v nedavne dobe koupil? A je ochoten se podelit o par informaci a zkusenosti? Rozmyslim se jake auto koupit a Rio vypada jako velice zajimava volba. Pokud se nekdo najde napiste na mail, nebo icq 99753474 diky moc!

Odpovědět  |   | 
petokilian  |  20. 01. 2008 20:39

ja som si kupil kia rio sporty minuly rok 71kw farba olive grey.super auto ,ide ako hodinky.predtym som mal fabku neda sa porovnat,jak priestorom tak vykonom motora.doporučujem.ahoj peto.

Odpovědět  |   | 
Juraj  |  20. 10. 2007 22:55

Ten nema ani moj opel astra rocnik 02.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  14. 12. 2007 09:01

Muzu se zeptat, co byste mi poradili? Mam moznost vzit nepouzitou Fabii combi (starsi typ) za cca 310.000 v plne vybave, motor 1,2. Rio ma 1,4, podle recenzi jezdi hodne slusne, provedenim taky neni tak spatna. Jak je na tom napr. spolehlivost? Co byste si vybrali?

Odpovědět  |   | 
Matthew  |  20. 03. 2008 17:35

Ja ti osobne doporucujem Kiu ja mam Kia Rio Sporty R.V : 2008 vcera som ho kupil no a ten na fotke co to fotil to je stary typ a nic skoro nema na novuckej Kii neboli len zasterky.Vybava je ulpne skvela.Neni co dodat. A ten tah co ma to je konec. Dnes ma obehovala fabia a isla okolo 120 tak som sa nasral dupol na plyn a bol som pred Fabiou som okolo nej prefucal 160 a to bez problemov. Takze urcite doporucujem Kiu

Odpovědět  |   | 
Samo  |  30. 07. 2008 09:39

Kia Rio som si kúpil v roku 2006.Druhú servisnú prehliadku už má za sebou, všetko O.K.Motor v kategórii 1.4 nemá konkurenciu.Spotreba dobrá na jednu nádrž najazdím 800 km.
Vrelo doporučujem.

Odpovědět  |   | 
Gaučo  |  05. 08. 2008 10:10

Dobře se podívej, čím jezdíš. Rio to nebude - dojezd 800km na nádrž zcela určitě nezvládne

Odpovědět  |   | 
Gaučo  |  05. 08. 2008 10:13

Dobře se podívej, čím jezdíš. Rio to nebude - dojezd 800km na nádrž zcela určitě nezvládne

Odpovědět  |   | 
slavo  |  01. 12. 2008 16:14

na jednu nadrz 800 kolko mas spotrebu hmmm

Odpovědět  |   | 
Samo  |  04. 12. 2008 13:26

Spotreba činila 5.7 l/100 km.Keď zvážim, že som jazdil so 100 okt. benzínom ktorý neobsahuje takmer žiadne prímesy, spotreba je to reálna.Z odbornej literatúry som zistil tieto údaje boli potvrdené aj v praxi/úspora takmer 0.7 l./ Keďže za sledované obdobie som mal spotrebu cca6.2l/100 km údaj je pravdivý.Poznamenávam že som nejazdil športovo ,ale rýchlosťou nie väčšou ako 100 km/hod.Išlo mi v podstate o spotrebu.Pokiaľ jazdím svižnejšie ,spotreba sa pohybuje okolo deklarovaných 6.5 l/100km.

Odpovědět  |   | 
carbix  |  10. 04. 2008 19:25

zaujíma ma kde je v RIU na pristrojovke ukazovatel teploty chlad.kapaliny,ta foto galerii sem ho nevidel...co ked vyteče chlad.kapalina...a asi bych nerad zistil že sa mi zahrial motor až sa mi zadre

Odpovědět  |   | 
Skalican  |  26. 09. 2009 13:22

Ja napriklad ukazovatel teploty (budik) mam + autoradio je vstavane od vyrobcu. No asi mam ten drahsi model Ria

Odpovědět  |   | 
Gaučo  |  05. 08. 2008 10:07

1.4 Kia Rio je levné auto. Od toho se vše odvíjí. Neexistující zavazadlový prostor, komb. spotřeba min. 7,5l, levné materiály, absence kontrolky zapnutí světel, palubní počítač bez možnosti odpočtu aktuální spotřeby, skvělá spojka potěší, ale šílené je např. řazení zpátečky, nutnost držet v otáčkách, tvrdý podvozek, ....My říkáme NE!!!!!!!! Typické studentské auto.

Odpovědět  |   | 
k22  |  09. 09. 2008 20:38

Ale, ale ..dealer škůdek dorazil

Odpovědět  |   | 
Samo  |  26. 09. 2008 10:49

Tá spotreba sa mi podarila dosiahnuť ,keď som natankoval benzín s oktánovým číslom 100!S tou spiatočkou to neni pravda. Pokiaľ tvrdíš,že Kia Rio má tvrdý podvozok,tak potom čo má Fabia? Motor Fabky nesiaha Kie ani len na členky, čo sa týka rozsahu otáčok ,lebo ten má výborný ťah v celom rozsahu ,nie len v oblasti max. krútiaceho momentu.Vo výkonovej verzii,ktorú má Kia Rio,teda 97 koní a vtej výbave ktorú mám by som Fabiu kúpil o 80 000korún drahsie.Myslím, že je to zbytočné ďalej komentovať!

Odpovědět  |   | 
slavo  |  01. 12. 2008 16:07

mas pravdu kia je dobre auto a nech kazdy vravi co chce

Odpovědět  |   | 
Skalican  |  26. 09. 2009 13:18

Toto auto vlastnim dva roky. Spotreba priemerne do 6,2 l/100km. Je to 1.4 benzin. Zavazadlovy priestor je slusny a vacsi od novej Fabie, so spiatockou zatial vobec ziadne problemy. Podvozok je tvrdsi (skusal si ist na tvrdej hralke Fabii? Asi nie!), ale v zakrutach to auto aspon drzi a nelieta ako ine auta. Ja som jednoducho s tymto autom spokojny a nelutujem ze ho mam. Znamy sa tiez na nom previezli a nechcem toto auto chvalit, ale jednoducho boli prijemne prekvapeny

Odpovědět  |   | 
Kamil  |  23. 05. 2011 09:19

Tvuj nazor.Ja vlastním Kiu Rio midnight black rv 2008 v plne vybave a tvrdy podvozek mi vubec nevadí aspon se v zatackach nenaklani jak nejaky hloupy citroen jak lod na moři.Takze to bych jako nevyhodu nebral.Navíc řazení je urcite lepsi nez spojka.Kontrolky na zapntuí svetel nepotrebujes kdyz vidis ze ti nesviti cela pristrojova deska. A spotreba pri normalni jizde do 3000 otacek je 6,5litru.JA rikam do tehle ceny ANO vsak se s tim dokazu lepit na paty kdejake octavii 1,9 tdi :P

Odpovědět  |   | 
www  |  14. 12. 2010 22:16

musel jsem teď 14 dní s tímhle autem jezdit. to co je popsáno v článku víceméně sedí.
taková uhopsaná (na příčných nerovnostech) nákupní taška velikosti golfu II hodně podobná v interieru seatu ibize, co se prodávala kolem roku 1995, kdo pamatuje.
co jsem ale nepochopil je motor. byť se v článku píše o elektronickém plynu, nic takového zde není viz. obrázek www.autorevue.cz ... , ovšem setrvačnost poklesu otáček po uvolnění pedálu (přeřazení na vyšší rychlost) je zde neuvěřitelná, stejně tak neadekvátní zvýšení otáček po velmi jemném přidání plynu (rozjezd, popojezd). výsledek je ten, že řidič působí dojmem čerstvého držitele řidičského průkazu, byť se nadprůměrně soustředí na práci s plynem a najezdil skoro milion kilometrů. spotřeba (zimní období) městský a příměstský provoz do 50km rychlostí nepřevyšující ostatní auta = 10l/100km. auto váží nějakých 1100kg, ovšem schopnost akcelerace je velmi mizerná, co pamatuji, přirovnal bych ji k těm slabším favoritům řady 135. motor ve velmi nízkých otáčkách v ustálené rychlosti okolo 2000 1/min překvapivě dobře zareaguje na již zmíněné nepatrné přidání plynu, ovšem to je všechno, další přidání plynu sílu nezvýší, jen mírně zvedne hlučnotst, motor se dusí až k nějakým 4000 1/min, kde začne působit dojmem trochu větší síly, ovšem hlučnost motoru od těchto otáček je již citelná. dál by se dalo čekat, že jako 16V motor bude ve svém živlu, nicméně reálně nic moc a za značného hluku doputuje kousek za 5500 1/min a dál se mu už efektivně nechce, žádná výkonová špiče cítit není. nevěřím korejcům, že ten motor má 97HP, dobrým odhadem máximálně 75. měl jsem možnost kdysi jet s fábií 1.4 16V 101HP, taktéž nepužitelná charakteristika, kde ten motor v podstatě fungoval od 4000-6000 1/min, nicméně v tomhle pásmu jel mnohem lépe než ten korejec a těch sto koní v 6000 1/min by se mu dalo věřit. shrnuto a podtrženo, s korejcem se dá jezdit co do hluku a možností eliminovat setrvačnost otáček po uvolnění pedálu plynu mezi 3000-4500 1/min s velmi klidným řazením, za což mi přijde 10l/100km N95 jako docela drahý provoz.

Odpovědět  |   | 
S + S  |  14. 01. 2011 08:55

Myslím ,že porovnávat so Škodou Favorit je úplne zbytočné. Jazdím s tým autom už 5 rokov a žiadny problém ani s poruchami , ani so spotrebou ani s výkonomPapierovo deklarované hodnoty , zrýchlenie a maximálka sa mi podarilo prekročiť myslím,že k tomu není čo dodať!
Spotrebaokolo 6,5l/100km ,ale ešte sa mi nepodarilo za toto obdobie dosiahnuť 10l/100km!
Treba sa s tým autom naučiť jazdiť, ale pre dobrého vodiča to neni žiadny problém!

Odpovědět  |   | 
msot  |  05. 02. 2011 13:27

Mám Rio II asi půl roku. V práci jezdím Fábií. Rozhodně bych neměnil. Ve Vašem případě bude závada nejspíš někde mezi volentem a opěradlem řidiče.

Odpovědět  |   | 
pepe  |  20. 08. 2012 13:12

mam rio 2011.1.4 auto skvele jede ma riz.zatim nax.rzchlost 184km.akcelerace vzuborna. sedi v zatackach jako pribite.nove veustavene radio .dizajn pekny.prehrava vse.spotreba zima-8.5l.leto-6.2l.vse mesto.novy dizajn vozu luibyvi.lepsi jak nova fabka.

Odpovědět  |   | 
martus  |  29. 07. 2013 20:00

premýšľam nad kúpou ojazdeného kia rio, r. v. 2007. Podľa recenzií by to malo byť spoľahlivé autíčko, ale zaujímali by ma skúsenosti s rozjazdom do kopca. Ako reaguje? Mám skúsenosti s niektorými autami, ktoré pri takomto rozbehu ledva idú a ak je dlhšie stúpanie, nezvládajú to. Ako je na tom Rio? Na svojej trase mám viacero kopcov a stáva sa, že musím zastať v strede strmšieho stúpania, tak keď už kúpim auto, chcem, aby to zvládalo bez problémov

Odpovědět  |   | 
Basetek  |  16. 03. 2016 09:03

Jo proč píšu abych na to nezapomněl, není někde k nahlédnutí na internetu manuál případně tabulky s výkonem, krouťákem a spotřebou?
No jinak toto auto Kia Rio 1.4 v edici SAMBA jsem koupil nové za necelých 300 na lízačku v roce 2008 na Velikonoce, čili ho mám již osm let.rozhodoval jsem se mezi Fabkou sport a Rio Samba - rozhod jsem se jak jsem se rozhod a zatím toho nelituji. Původně to bylo taková náhražka po škole, kdy ten plat nestojí za nic a rodina je malá, ale jezdit se musí jako že provizorka na 4-5 roků. Nyní po osmi letech můžu podotknout že je to bomba auto které mě nikdy nezklamalo s celkem snesitelnou spotřebou(nafťák to není). A docela fajn výbavou, Samba byla v kůži (sice jen volant ), měla zabudované rádio s usb a aux vstupem což je fajn když si pouštím cestou do Alp tyrolské apréski hity a seru tím všechny ostatní ve vozidle, taky to mělo vše v elektrice (krom křesel) a 4 repráky a pěknou nálepku na 5. dveřích o tu jsem ale havárkou přišel a je mi ji moc líto. Cenu náhradních dílů moc neřeším neb se mi tam toho moc nepos*alo. Teda byl jsem bourán zepředu, zezadu i z boku ale lepila to pojišťovna.
Projel jsem s tím 3 krát Zakarpatí - kdo tam jednou byl tak ví o čem mluvím, a horské stezky chorvatského Velebitu, bylo u moře na severu i na jihu a nikde žáden problém. Po dálnici, když nehledím na spotřebu tak to švihá 180, když jsem si vychutnával cestu na jih placatým Maďarskem, tak mi palubní počítač ukázal spotřebu 4,6 l (Ostrava – Lendava ve třech lidech, bez rakve, s klimou).
Co mi odešlo samovolně byly čepy (asi po roce opraveno v záruce a ještě mi umyli auto a vyluxovali ho). Dále odešelo ložisko předního kola, cenu opravy už si nepamatuji, ale určitě to nebyla žádná palba neb tu bych si pamatoval a teď naposled se mi uklepala kost levého stabilizátoru. Výměna v servise litr. Za osm let mám najetých 135tisíc, 70 tisíc na benzín a 65 tis. na LPG. Vzhledem k tomu že si píšu spotřebu od prvního tankování, tak do přestavby na LPG jsem měl spotřebu na těch 70 tisíc 6,7/100 – léto zima, krátke trasy dlouhé trasy k moři, úplně střední trasy kdy ale celý den jedete dvojka trojka. S plynem je spotřeba na 8/100 litrech směsi (protože to jede taky chvíli na benál než to přepne). Krom menších oprav provedených doma jako třeba přelepení topné spirály zadního skla stříbrnou pastou tak aby mi topilo celé zadní sklo, jsem to moc neservisoval. Dokonce se mi i jednou povedlo vyměnit olej né po 15 ale po 30 tisících.
Ve 100 000 jsem měnil kotouče a desky včetně ruční (ruční se většinou nemění, mně se zasekla a dojebkala se) a vyšlo to na cca 10 tisíc.
Stále mám 1. baterku už není asi nejlepší, ale zase jsou dost mírné zimy tak v cajku.
Auto nikdy nebylo v garáži a zatím se objevil 1 puchýř na 5. dveřích, ikdyž i ty byly měněné po havárce, teda teď to vypadá, že měněné nejspíš nebyly 
Úložný prostor v kufru je bída bídoucí, když tam ještě nebyla rezerva tak se tam tak akorát vlezly 3 basy piv a na tom položený deštník. Od té doby co mám LPG se tam vejde tak jedna, ale zase jezdím lacněji (při ceně 11lkč/litr) a veškerou bagáž pak dávám na střechu do rakve nebo na zadní sedadla. Při sklopení zadních sedadel jsem převezl letiště i s matrací, sice složené, ale žádná komprimovaná IKEA ale poctivé z Polska .
Při vyhození zadních sedadel a sestavení konstrukce z jeklů, palubek a molitanu vlastní výroby, která se dá při zastavení a sklopení předních sedadel rozložit (2 minuty) se získá ložná plocha cca 140x190(u volantu)-210. plocha je v úrovni šaltrpáky s výkrojem na spodek volantu, takže je tam dost prostoru i na nějaké skopičiny a šmajchlování můžu poslat na vyžádání nějaké inspirativní fotos (karavanu, né šmajchlování) což dělá z tohoto auta vhodného aspiranta na dvoumístné karavanvozidlo, jen musím ještě zjistit, kde se odpojuje klaxon, protože mi ženská v noci v autě hlavou troubí a když spíte v Jugošce za vesnicí v minovém poli tak je to o nervy.
Plasty vnitřní jsou fakt dost náchylné na škrábance, ale to řešíte jen jak je auto nové, kožený volant se po 7 letech prošoupal, tak jsem za 3 kila koupil nový obal v Globusu taky červený a taky kožený, je to teď trochu tlustší, takže si pak musíte zvyknout na tu frustraci, kdy se jdete po dlouhé jízdě vyčůrat.
Nuž mnoho krásných kilometrů s pozdravem bastek@volny.cz

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  07. 11. 2019 11:06

Chtěl bych poprosit vůbec nevím která pojistka je která a v manuálu to není vidět jestli by me někdo neposlal navod

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 60 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

26.  5.  2020 | | 58 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A