Kia Rio: malé Cerato na českém trhu

61 komentářů

Dusan
5. června • 18:43

To by mne zajimalo co tomu dieselu udelali, ze ackoliv ma jen o jeden kilowatt nizsi vykon nez 1.6tka ma o tolik horsi dynamicke parametry (zejmena maximalni rychlost).

Pete
5. června • 20:18

Rio vypadá fajn, ale Suzuki Swift má z nižšího výkonu (69 kW) vyšší stovku, za 11 s. Toto jen za 12,3 s, což je docela slabota.

patrik
6. června • 3:35

Když přeskakujete z jedné váhové kategorie do druhé, tak holt takové rozdíly nacházíte. Nový swift je o pořádný kus kratší a slušných pár kilo lehčí než RioII, takže se není co divit, že se zhruba stejným motorem akceleruje rychleji. Taky má swift kufr 213 a rio 270, rozvor si honem nevybavím, ale rio má každopádně jeden z nejdelších ve své kategorii atd. Pak tu bude ještě hlavní magie - podvozek a vyladění. Suzuki tradičně staví převlečené motokáry se vzteklými motory (pardon, s výjimkou Balena/Liany), už WagonR hned v první generaci šokoval recenzenty tím, že ta krabice nešla v zatáčce skoro utrhnout ani převrátit - a první testy switfu tohle zaměření potvrzují nadále. U ria bych tiše předpokládal navázání na rodinné vyladění první generace, i když je to nový sdílený podvozek i pro accent, takže těžko předem hádat. Ale myslím, že to žádné WRC nebude, taky proč. Ale mezi námi, akcelerace 12,3 není žádná slabota, je to téměř standard u většiny základních motorizací slušných automobilek - spíš tu bude hrát roli pružnost: když se rio bude dobře rozhýbávat od 60 /80 do 100/130, tak svoje tvrzení rád zapomenete, protože za sebou budete v těchto rychlostech nechávat těžkooděnce střední třídy.

Marek_Litzman
5. června • 20:11

Viděl bych to na nevhodné zpřevodování....

4x4
5. června • 15:59

odhalil som vas dizajnery z KiA 

igy
5. června • 15:30

Měl bych dotaz - karosérie je pozinkovaná nebo ne? Nikde jsem se to nedočetl.

Marek
5. června • 15:10

videl jsem dnes na autosalonu obe a vaham, jsou za stejnou cenu. Mazda ma slabsi motor, takze levnejsi ruceni, radio v cene spolecne s dalkovym ovladanim radia na volantu, zda se mi vetsi interier. Rio nema radio, je to 1,4 a ma o 16kW silnejsi motor, v cene lepsi vybavy je i ABS s EBD. Mazda mi pripada kvalitnejsi, mrzi mne, ze ABS s EBD jiz neni automaticky zaklad. Co myslite?

talpo
5. června • 9:25

má to měkčené plasty na palubce? možná hloupej dotaz, ale nikde jsem o tom neslyšel ani slovo. jinak díky pane Brožo, že jste mi sdělil alespoň subjektivní pocit z prostoru (jiná diskuze). zkuste doplnit článek o vaše dojmy. třeba ve stylu. palubka pěkná, ovladače dostupné, zpracování slušně atd...

Petr Broža
5. června • 9:46

To už si teď nedokážu uvědomit. Jinak dojem z interiéru je jednoznačně pozitivní, lepší než u Cerata, palubka se povedla. Jen je škoda, že korejci nedělají vestavěná rádia, které by k designu palubky seděla lépe než ta běžná.

patrik
5. června • 12:47

Jestli se mezitím chcete ještě víc rozdrásat touhou, navštivte stránky hlavního dovozce, jsou tam i ke stažení specifikace a katalog. Mimochodem, všimněte si užitečné hmotnosti, která je nad 570 kg, to už cosi slibuje i o pevnosti konstrukce. Pro srovnání: fabiaHB velmi pěkných 515 kg, corollaHB 350-410...)

Petr Broža
5. června • 13:47

Specifikace jsou uvedeny i v článku.

patrik
6. června • 3:17

Já vím, že jste do do článku zařadil, pane Brožo, taky jsem Vám hned na začátku děkoval - tady jsem upozorňoval  jen na to, že u dovozce jsou ty věci ke stažení jako soubory a hlavně ten katalog , kde jsou ještě další obrázky detailů a povídání pro ty, kteří nebyli v Brně.
 

igy
5. června • 10:09

Viděl jsem na netu i vestavěné rádio - oficiální katalog Kie - www.kia.co.kr/filerootmain/showroo/pride/pride.html

igy
5. června • 10:15

sorry, ale vypadlo mi tam m - showroom

Petr Broža
5. června • 10:14

Už si přesně nepamatuji důvody, ale originální rádia se nedováží; mám pocit, že kvůli jiným rozsahům frekvencí.

Pietro
6. června • 8:33

JIné rozsahy frekvence???? Elektronika Made in South Korea, která se běžně prodává na EU trhu s tím nemá problém a autoradia jistě od stejných výrobců s tím problém mají??? Tohle snad bylo možné jen v dobá RVHP, ne?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Robert
6. června • 10:45

Je to proto, ze originalni radia nemaji RDS

talpo
5. června • 10:08

díky za info. ta palubka mě ale stejně vrtá hlavou... zkuste si vzpomenout , určitě nejsem sám, koho to zajímá

s těma rádiama bych oponoval. někdy sice do interiéru tak zcela nezapadnou, ale zase nedáte 15000 za šrot s cenou 3000 (viz škoda a jiní). osobně bych si do auta nenechal namontovat "originální rádio" ani za nic. za stejné peníze vám spec firma dá nabušené kvalitní repra a kvalitní rádio. co se reproduktorů týče, tak ty papírové onuce, co se dávají do fabie a podobně... jejich cena je maximálně 500. je to nestydatost.

Petr Broža
5. června • 10:16

Jenže kdo má neustále schovávat oplatky?  

talpo
5. června • 12:09

to je sice pravda, ale za ty peníze to jednoznačně stojí. mimo to, víte, že se dělají "záslepky" které imitují "originální radio"??? takže si do svého auta můžete nandat třeba dvd přehrávač a jako záslepku (když vyndáte panel dvd a jdete třeba domů) tam nacpete platovej panýlek co imituje originální rádio... nejlépe s kazetovým přehrávačem. je to 100 % záruka, že zloděj se vám vyhne. a některé ty záslepky se dají nacpat i přes panel rádia... prostě dokonalost sama... jen to tam nacvaknete a je klid.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
5. června • 20:14

Mám neorig. rádio ve svém soukr. autě a po čtyřech letech tahání oplatky jsem docela unaven. Meustále ji zapomínám  Příští auto bude mít orig. rádio s MP3 a changerem

NovoCZ
6. června • 11:11

To já blbec tatranku k Philipsu ztratil, komplet rádio, CD changer a dálkový ovladač byl najednou k ničemu, tak jsem nakonec celý komplet za pakatel prodal, koupil jiný a až jsem ho tam namontoval, našla se tatranka k původnímu Philipsu tam kde ji nikdo nehledal ...

toby
11. června • 16:43

sorry, ale uz jsem se dlouho nenasmal takovemu prispevku. Je to krasne ze zivot, ja taky furt neco hledam, pak to vul nenajdu koupim to znova a pak se to nekde najde.

Marek_Litzman
5. června • 10:05

Zodpovím večer, až se vrátím z Autosalonu :)

Marek Litzman
5. června • 16:10

Plasty v interiéru vypadají sice docela dobře na pohled, ale to je tak všechno. Tvrdostí připomínají žulu a nejsou ani moc příjemné na omak. Celkově je největší hodnota interiéru znát na fotkách, v reálu už to tak skvělé není a při doteku by se chtělo spíš plakat, že má ten designově poměrně vyvedený interiér tak špatné materiály. Na druhou stranu dlužno dodat, že zbytek auta se mi docela líbil, ačkoliv sedačky jsou moc ploché, chtělo by to větší zvýraznění bedrní opěrky a bočního vedení. .

igy
5. června • 16:41

Takže celkový dojem např. ve srovnání s Fábií?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
5. června • 17:16

Dle mého skromného názoru vede Kia Rio... I když podle Marka nemá měkčené plasty, řekl bych, že to ničemu nevadí. Snad jen, že měkčený plast není náchylný k vrzání.

Marek_Litzman
5. června • 17:49

jde o osobní preference. Já sám bych vyměnil pěkně a hodnotně udělaný, ale po německu k uzoufání strohý interiér Fábie za designově sice nápaditější, ale zato na omak méně příjemný interiér Ria. Kvalita zpracování asi bude o kousek lepší u Fabie, ale u nového stojícího auta nejde tak úplně dobře poznat, jak to bude vypadat (a znít) na výmolech v reálu. Takže jedině projet a vyzkoušet na vlastní kůži.

PS. jen tak mimo... Do Fabie jsme se za sebe dva relativně hubení kluci o 180 cm pořádně nevešli...V Riu jsme to nezkoušeli, ale po tom, co jsem si pro sebe seřídil řidičovu sedačku tam bylo místa o něco víc. A nejlíp se nám za sebou sedělo v Lupu :)

igy
5. června • 19:12

S tím mám právě ve Fábii problém, mám 178 cm, ale dodneška jsem díky naprosto nefyziologickému tvaru sedačky ve Fábii nenašel nějakou rozumnou polohu, kromě té, kdy ji mám posunutou docela hodně dozadu, takže ten chudák který si sedne za mě, má kolena pod bradou. Kamarád měří 185 cm a když si v jeho Fábii sednu za něj, tak mám nohy za ušima. Takže jestli tomu dobře rozumím, tak je v Riu místa vzadu víc? 

Marek_Litzman
5. června • 20:08

Z mého, fakty nevyzkoušeného, ale pocitového pohledu tam více místa je. Z Petrova pohledu určitě. Tak to vypadá, že tam asi něco navíc opravdu je :)
Nejsem si tím teď úplně jist, jestli to opravdu bylo v Riu, nebo v jiném korejci (prošel jsem toho hodně a už teď, večer se mi to míchá...), ale mám pocit, že jsem tam nadával na šaltrpáku, které byla poněkud daleko od volantu a člověk musel hodně lítat rukama. Nechcu ale nikomu škodit, protože si opravdu nejsu jist tím, jestli to bylo v Lacetti nebo v Riu, takže to berte s rezervou. Stejně je nejlepší osobní zkušenost.

igy
5. června • 20:43

To samozřejmě, jinak díky za informace. Mám fábii, končí mi leasing a tak se rozhlížím po něčem novém v ceně kolem 350 tis. a nové Rio je jeden z kandidátů, tak proto jsem tak zví (ě) davý.

Marek_Litzman
5. června • 21:28

Za málo :)
Stručně zhodnotím nejbližší konkurenci... Chevrolet Lacetti - Líbil sem nám dostatek místa v něm, prošel testem dvou 180 cm osob za sebou s pochvalou. Interiér měl příjemnou atmosféru, materiál jsem nezkoumal, ale myslím, že právě tam mi vadila ta vzdálená šaltrpáka. Mohla být blíž. Líbilo se mi i posezení vzadu. Celkově se mi líbil

Accent je před koncem výrobního cyklu, takže jsem ho nezkoumal, ale před třemi lety byl naším kandidátem na rodinný vůz, ale nakonec jsme si chtěli připlatit na Elantru. Už si nejsem jist tím, proč nás tak odradil, ale myslím, že to byl prostor. Nakonec jsme ale stejně skončili jinde :)
Velmi příjemným překvapením pro mě byl Getz. Prošel testem posazu a i přes horší interiér bylo všechno na svém místě. Líbila se mi ergonomie interiéru. Za 350 tisíc by měl i šlušnou výbavu.

Moje volba by ale padla na Fiestu. Celkový pocit z ní byl dost dobrý na to, aby mi padl do oka. Testem posazu prošel se ctí, místa bylo habaděj a ještě zbylo na slušný kufr. Vzhled interiéru není pro mě ideálem, ale je to věc názoru. Plasty jsem opět nezkoumal. Slyšel jsem i nějaké zvěsti o tom, že to docela dobře jede (což prý platí i pro Getz).

Marek
5. června • 23:39

osobne jsem si rekl, ze do Chevroletu, tedy prevleceneho Daewoo, nepujdu, slycham na ne pouze negativni reakce. Z casti i proto, ze nemam duveru v Korejce, i kdyz Rio je pekne a mozna bych to porusil Libi se mi Mazda 2 a Honda Jazz, ale Hodna vyjde asi na 380tis., to uz je IMHO hodne moc na tuto tridu. Ve Fieste jsem jel a nic moc, to uz mi lepsi pripadala Fabia se 47kW motorem.

igy
5. června • 23:55

Tak jsem v podstatě tam, kde jsem byl, tzn. na začátku. Když mě přijde motor 47 kW docela málo, nechci samozřejmě žádný MiG, ale zase abych to musel tlačit, to taky ne. Ještě srovnání cen Fusion/Mazda 2 - fusion je levnější - akce City. 

Marek
6. června • 10:07

Mazda je za 319900 vcetne metalizy, klimatizace, radia, dalkoveho ovladani radia, dalkoveho centralu a ja nevim ceho vseho, Fusion je zaklad za 309900, ale v teto verzi tam toho moc neni, zkontroluj si to.

igy
6. června • 12:32

Podle oficiálního ceníku Mazdy je za 319 000,- vůz s motorem 1.25i a výbava veskrze žádná, o klimatizaci atp. ani nemluvě. Asi hledám blbě, ale to co píšeš ty, tak to jsem nikde nenašel.

Marek
6. června • 17:52

za 319900 je akce Ice&Fire, v cene je stribrna/cervena metaliza, klima, radio a dalkove ovladani radia na volantu. Kdyz si to vezmes na CSOB leasing, bude za 309900.

igy
5. června • 21:57

Já mám zatím Ford Fusion, Kia Rio, Chevy Lacetti 1.6 a zase Fabii, i když jsem teď prodělal reklamaci - prorezavění obou předních blatníků. Výměna byla iniciována prodejcem - zdarma, ale stejně po 4 letech by pozink proreznout neměl. Bylo mi řečeno, že to je nějaká konstrukční a výrobní vada ročníku 2000 a 2001, a že v tichosti svolávají desítky, ale spíše stovky vozů. 

Marek_Litzman
5. června • 22:03

mě osobně nejvíc uchvátila Fiesta, tedy Fusion.... Záleží na osobních preferencích, co od auta očekáváte?

igy
5. června • 22:20

No - dojíždění do práce po městě - asi 10 km denně, 2-3 x měsíčně delší cesta zhruba 200 km a jednou až dvakrát ročně něco delšího (dovolená - Chorvatsko, Dolomity). Jsme tříčlenná rodina, dítě 4 roky, takže trochu více prostoru vzadu a kufr nemusí být žádný náklaďák. Dosud Fabia kombi 1.4/50 kW, bohužel se mi zdá málo prostoru na zadních sedadlech, kufr v pohodě.  

Petr Broža
5. června • 22:30

Tak to je jasné, Mini Cooper S

igy
5. června • 23:03

No tak ten mě nenapadl, člověk se pořád učí. Ale kdybych sehnal tráboše v plné palbě, tak ještě i ušetřím, to je fakt. Případně ještě Velorex - kudy jede tudy leští - co vy na to?

igy
5. června • 23:10

Odpověď na Mini Cooper.

Petr Broža
5. června • 23:09

Mini Cooper S je vážně skvělé auto, dítě se dozadu vejde

igy
5. června • 23:10

Myslíte složené nebo v prášku?

Petr Broža
6. června • 0:07

Posadil jsem se sám za sebe, tak tak, ale šlo to.

Marek_Litzman
6. června • 14:57

njn, to jsou ti gymnasté.....

Marek_Litzman
5. června • 22:48

Radší Clio V6 :)

Vážně, mě osobně by se líbil ten Fusion. Na vás je, jestli nemá moc málo místa v kufru. Potom bych se podíval na lacetti, ten je i v kombíku.

igy
5. června • 23:08

Na fusiona jsem se byl podívat a místa v kufru měl dost, na zadních sedadlech taky, dokonce i ženě se líbil, což jsem nečekal. Je to sice zvláštní auto, ale má něco do sebe. Lacetti jsem taky viděl a vnitřní prostor je skvělý, kufr trochu menší (myslím HB), celkově se mi docela líbil v motorizaci 1.6. Ale pořád čekám až uvidím nové rio in natura. 

Petr Broža
5. června • 23:08

Fusion mě nijak nezaujal, měli jsme ho na test, je to jen nafouklá Fiesta. Fiesta se mi nejvíce líbí jako ST

Marek
5. června • 23:35

Nez Fusion, tak radsi Mazdu 2, videl a sedel jsem v obou, ty penize bych za Fusiona nedal. Ve Fieste jsem jel a nic moc za ty penize, Fusion je protahla a drazsi Fiesta, zklamali me. Rio nevypada spatne, trosku mu kvedla radici paka, ale jinak se v nem sedi suprove. Co mne ale tedy dostalo, kdyz jsem chtel v te vystavni predelat vysku volantu a zkousel to poslepu, o nejakou ostrou hranu jsem se rizl

Pete
5. června • 20:50

A co Swift? 1.3 69 kW GLX za 339 tisíc. A výbava lepší jak u Cerata.

Petr Broža
5. června • 18:02

V Riu je místa jednoznačně víc, i zadní sedačky jsou pohodlnější.

talpo
5. června • 9:15

díky moc. ani jsem nevěřil že je něco podobného možné... včera jsem tu v diskuzi škemral o nějaké info a druhý den rovnou článek! super super super!

Dr1v3r
5. června • 2:32

Tak ty ceny me prekvapily.. kam se na to hrabe fabia

Pete
5. června • 8:24

Ceny jsou fajn, hlavně 1.4 EX se mi líbí, ale chybí tempomat, parkovací asistent, xenony, navigace atd. To všechno fabia mít může.
 
Jinak motory bomba, kde je VW se svým 1.2 HTP?

Strom
6. června • 15:18

Jako placnuti do vody to nebylo spatny.

Dr1v3r
5. června • 20:31

To jo no ale fabia s takovou vybavou jako si napsal stoji treba 600 tisic a to uz je zase nekde jinde...

Petr Broža
5. června • 21:45

Autorovi příspěvku asi šlo o to říct, že ta výbava je možná, ne že si ji někdo objedná

patrik
5. června • 2:13

Díky, pane Brožo, na AR je prostě spolehnutí... Tohle je podle všeho dvojče Hyundaie Talos, pokud ovšem nějaký Talos někdy bude - nemáte nějaké zprávy, co je s HB od nového Accentu? Rio je vymyšlené přesně tak, aby znepříjemnilo život malým kompaktům a to je v ČR téměř rozhodující: pokud se chytne, může to být po Getzu další korejský knockout (když pomineme, jak řádí SantaFé-Tucson-Sorento-Sportage v segmentu SUV), tentokrát ale opravdu tvrdý, protože přímo směrem na rodinné stříbro - fabii. Tím nemyslím, že by rio v ČR někdy fabii předstihlo, ale může pořádně ukousnout z koláče, samozřejmě také Francouzům atd. Jediným vážným slabým místem tandemu rio-accent bude v ČR neexistence verze kombi, zvlášť když se s ní v této cenové kategorii blíží rumunský drákula...
Nový podvozek, nové motory - vlastně hned tři a všechny plní EuroIV, podle obrázků a dokumentace evidentně posílená konstrukce a celkově kvalitnější materiály a provedení  - vypadá to velice slibně, budu se těšit na testy. Jediná moucha, kterou vidím teď hned, se jmenuje kufr: 270 l je na velikost auta papírově dost bída a hlavně podle fotek je v něm po sklopení sedaček schod jako hrom - to je po dvakrát sklopných sedačkách v Getzu a rovné podlaze v Ceratu dost kyselé překvapení. Uváděcích cen se tolik nebojím: připomeňme si, že (základní) Cerato stálo v září04 ca 390t, ale už v lednu05 ca 380t (resp. bez klimatizace 345t) a nejnověji do 31.května ca 310t.

igy
5. června • 0:25

Tak tomu říkám fofr-redakce zaslouží velkou 1 s *.

Doporučujeme

Články odjinud