Kia Rio: malé Cerato na českém trhu

Na brněnském autosalonu si odbyla svou národní premiéru nová Kia Rio, pětidveřový hatchback patřící do třídy malých vozů. Je nepatrně levnější než Fabia a je nabízena se třemi motory: 1.4 16V, 1.6 16V a 1.5 CRDi. Cena začíná na 270 tisících.
Kia Rio: malé Cerato na českém trhu
Seznam kapitol
  1. Krátce o Riu, technické parametry, fotografie
  2. Ceny a výbavy

Korejská automobilka Kia, která patří další korejské firmě Hyundai, v poslední době nejen výrazně zlepšuje kvalitu, ale současně uvádí na trh modely, které jsou ideálně střiženy na míru evropskému zákazníkovi. Po velmi povedeném modelu Cerato přichází na český trh další novinka, Rio. Auto patří do třídy malých vozů podobně jako Fabia, Polo, Ibiza či Clio. Všechny tyto vozy nepatrně převyšuje délkou (bez centimetry čtyři metry), šířkou i rozvorem - rovných 2,5 m. Proto není divu, že jsem po usednutí „sám za sebe“ měl před koleny dostatečnou rezervu. Sedadla jsou pohodlná, palubka je na první pohled povedenější než u Cerata, zkrátka vnější i vnitřní design hodnotím velmi kladně.

Tip: Nový Hyundai Accent, koncernový bráška Ria

Vůz je na českém trhu nabízen se třemi motory, základní má objem 1.4 l a výkon 71 kW v 6 000 ot. Vyrovnat se mu může snad jen Suzuki Swift s motorem 1.3 69 kW, ostatní vozy mají základní motor o poznání slabší; např. Fabia má pouhých 40 kW. Druhým benzínem je šestnáctistovka s výkonem 82 kW, což bohatě postačuje pro svižnou jízdu - stovka za 10,2 s. A konečně je tu jediný nafťák, který má výborných výkon 81 kW a kroutící moment 220 Nm; na patnáctistovku jsou to výborné parametry. Spotřeba přitom činí jen 4,6 l. Zkrátka motory patří svými výkony mezi špičku; možná by se ale v nabídce mohla objevit nějaká základní dvanáctistovka, která by cenu stlačila pod 250 tisíc - v tom mají evropské automobilky výhodu.

Systém výbav je stejný jako u všech asijských značek, nelze kombinovat všechno se vším a navíc de facto neexistují příplatkové prvky - jen 9 000 Kč za metalízu. Zatímco motor 1.4 16V lze kombinovat s výbavami LX, LX+ a EX, nafťák pouze s LX+ a EX a šestnáctistovka je dostupná pouze s EX Sport. Pokud zvolíte nejvyšší výbavu EX, budete mít v základu šest airbagů, ABS, automatickou klimatizaci, 15" litá kola, palubní počítač, posilovač řízení, přední i zadní okna v el., dálkové ovládání centrálu s alarmem, loketní opěrku vpředu aj. Základní výbava LX je ale poměrně chudá, dostanete jen dva airbagy, centrál a posilovač; i brzdy vzadu budou bubnové. Za to zaplatíte necelých 270 tisíc. Nejdražší výbava EX stojí s motorem 1.4 16V 350 tisíc.

Parametry

Technické parametry

Motor (ccm)

1.4/1399 1.6 CVVT/1599 1.5 CRDi VGT/1493

Rozvod

DOHC DOHC DOHC
Nejvyšší výkon (kW)/ot. 71/6000 82/6000 81/4000
Typ motoru zážeh. čtyřválec DOHC zážeh. čtyřvál. DOHC s CVVT turbodiesel CR
Nejvyšší točivý moment 128 Nm/4700 ot./min. 149 Nm/4500 ot./min. 220 Nm/2000 ot./min.
Vrtání x zdvih (mm) 75,5 x 78 76,5 x 87 75 x 84,5
Plnění emisních limitů dle EU EURO IV EURO IV EURO IV
Maximální rychlost a spotřeba
Maximální rychlost (km/h) 177 190 176
Zrychlení 0-100 km/h 12,3 s 10,2 s 11,5 s
Město/mimo město/kombin. EU 99/100 8,1/5,2/6,3 8,4/5,4/6,5 5,6/4,0/4,6
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm) 3990 (4240 sedan)
Šířka (mm) 1695
Výška (mm) 1470
Rozvor náprav (mm) 2500
Rozchod kol vpředu / vzadu (mm) 1470/1460
Minimální světlá výška (mm) 155
Poloměr otáčení (m) 4,92
Pohotovostní hmotnost (M/T-A/T, 5D-4D) 1079/1101, 1064/1080 1079/1101, 1064/1080 1146, 1131
Užitečná hmotnost (M/T-A/T, 5D-4D) 574-576, 591-595 574-576, 591-595 579-594
Celková hmotnost (M/T-A/T, 5D-4D) 1580/1600, 1580/1600 1580/1600, 1580/1600 1650, 1650
Objem zavazadlového prostoru (l) 270/1145
Objem palivové nádrže (l) 45
Řízení, brzdy
Řízení Hřebenové s posilovačem, počet otáček volantu mezi krajními rejdy - 3,01.
Brzdy Přední - kotoučové s vnitřním chlazením, 256x22 mm. Zadní - kotoučové, 262x10 mm., 4kanálové ABS s EBD.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Vůz bude dostupný i jako sedan

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Krátce o Riu, technické parametry, fotografie
  2. Ceny a výbavy

bazar

Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 170 923 km
Cena: 103 000 Kč
Kia Cerato 2
Rok výroby: 2004
Stav: 83 115 km
Cena: 59 000 Kč
Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: 454 km
Cena: 390 000 Kč
Kia Venga 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 105 774 km
Cena: 145 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 61 870 km
Cena: 151 000 Kč
Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 137 487 km
Cena: 122 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků