Kia Rio má po faceliftu. Vsadila na hybrid, novou převodovku a bohatou výbavu

Pár změn na exteriéru a především novinky uvnitř. To je modernizace hatchbacku Kia Rio.

Modernizace malé Kie Picanto se nám poprvé ukázala před pár dny a teď nastupuje oficiálně na scénu i vylepšený větší hatchback Rio. Zvenku prochází model minimálními změnami, kdy lehčí úpravou prošly nárazníky, maska a celkově má Rio trochu přísnější výraz.

Full-LED světlomety jsou nyní standardní výbavou, přibyl nový design 16palcových kol a také nové odstíny karoserie v nabídce. Dovnitř se také dostává větší 8palcový displej infotainmentu, podporující bezdrátové rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, a nechybí nové možnosti odstínů čalounění a obložení, přičemž ve výbavě GT se objevuje i dekor připomínající karbon.

Kia Picanto po faceliftu na prvních fotkách! Zatím se ukazuje domácímu publiku

Kia Picanto po faceliftu na prvních fotkách! Zatím se ukazuje domácímu publiku

Největších změn se Rio dočkalo pod kapotou, kde Kia uvádí nový litrový tříválec EcoDynamics+ využívající mild-hybridní techniku. Podle cyklu WLTP je motor v produkci emisí CO₂ o 8 % šetrnější než předchozí motorizace Kappa 1.0 T-GDi. Po stránce výkonu přitom nabídne stejné hodnoty 100 koní (74 kW) nebo 120 koní (88 kW) podle naladění.

Mild-hybridní ústrojí Ria je spojeno s nově vyvinutou manuální převodovkou, která využívá elektronicky ovládanou spojku (clutch-by-wire) – ta pomáhá ještě rychleji odpojit motor, a tudíž snížit jeho zatížení, spotřebu paliva a produkci emisí třeba při volnoběžném dojíždění k zastavení.  

Kia odhalila plány do budoucna: Elektromobily hrají prim, nový model uvede příští rok

Kia odhalila plány do budoucna: Elektromobily hrají prim, nový model uvede příští rok

V nabídce motorizací pak bude litrový motor T-GDi o 100 koních (74 kW) bez mild-hybridní pomoci spojen také s novou šestistupňovou manuální převodovkou nebo volitelně se sedmistupňovým automatem DCT. Úplným základem však bude pro modernizované Rio upravená verze atmosférické dvanáctistovky o výkonu 84 koní (62 kW).

Modernizované Rio zamíří do prodeje v Evropě ve třetím čtvrtletí letošního roku. Cenovky zatím neznáme.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 10 příspěvků