Kia doveze do Ženevy Rio s vizáží hot-hatche. Nejdříve jej požene tříválec

Kia rozšiřuje nabídku oblíbeného modelu Rio. Sportovní linie GT-Line se v prodeji objeví ještě v prvním čtvrtletí tohoto roku.

Po modelech Sportage, Sorento, Picanto a Stinger je nová generace Ria další Kiou, která dostala linii GT-Line. Jeden z nejprodávanějších vozů korejské značky se v nové podobě ukáže už na březnovém autosalonu v Ženevě, nepleťte si jej však s ostrým hatchbackem, přestože tak na první pohled může působit.

Prim hraje přepracovaný design karoserie. Charakteristická maska chladiče kombinuje leskle černý a šedý odstín, unikátní litá kola mají průměr 17", a v předním nárazníku najdeme diody denních svícení podobné těm z ostrého cee´du GT. Ani prahy a zadní partie zadní partie nepřišly zkrátka, třešinkou na dortu je pak dvojice chromovaných koncovek výfuku.

Změny najdeme i v interiéru. Jednu z největších představuje sportovní tříramenný volant s plochou spodní částí a perforovanou kůží v místě úchopu, sedadla dostala čalounění kombinující látku a koženku. Přístrojovka  deska dostala obložení připomínající uhlíkové vlákno, které je v kontrastu se stříbrnými prvky použitými v výplních dveří.

Vůz bude nejdříve nabízen s litrovým tříválcem T-GDI o výkonu 88 kW a točivém momentu 171 N.m. Jde o výkonový vrchol nabídky, který je možné kombinovat výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. Vznětové motory Rio vůbec nenabízí, ve třetím čtvrtletí letošního roku však nabídku doplní čtyřválce 1.25 CVVT (62 kW) a 1.4 CVT (74 kW).

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků