Kia doveze do Ženevy Rio s vizáží hot-hatche. Nejdříve jej požene tříválec

Kia rozšiřuje nabídku oblíbeného modelu Rio. Sportovní linie GT-Line se v prodeji objeví ještě v prvním čtvrtletí tohoto roku.

Po modelech Sportage, Sorento, Picanto a Stinger je nová generace Ria další Kiou, která dostala linii GT-Line. Jeden z nejprodávanějších vozů korejské značky se v nové podobě ukáže už na březnovém autosalonu v Ženevě, nepleťte si jej však s ostrým hatchbackem, přestože tak na první pohled může působit.

Prim hraje přepracovaný design karoserie. Charakteristická maska chladiče kombinuje leskle černý a šedý odstín, unikátní litá kola mají průměr 17", a v předním nárazníku najdeme diody denních svícení podobné těm z ostrého cee´du GT. Ani prahy a zadní partie zadní partie nepřišly zkrátka, třešinkou na dortu je pak dvojice chromovaných koncovek výfuku.

Změny najdeme i v interiéru. Jednu z největších představuje sportovní tříramenný volant s plochou spodní částí a perforovanou kůží v místě úchopu, sedadla dostala čalounění kombinující látku a koženku. Přístrojovka  deska dostala obložení připomínající uhlíkové vlákno, které je v kontrastu se stříbrnými prvky použitými v výplních dveří.

Vůz bude nejdříve nabízen s litrovým tříválcem T-GDI o výkonu 88 kW a točivém momentu 171 N.m. Jde o výkonový vrchol nabídky, který je možné kombinovat výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. Vznětové motory Rio vůbec nenabízí, ve třetím čtvrtletí letošního roku však nabídku doplní čtyřválce 1.25 CVVT (62 kW) a 1.4 CVT (74 kW).

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků