Kia doveze do Ženevy Rio s vizáží hot-hatche. Nejdříve jej požene tříválec

Kia rozšiřuje nabídku oblíbeného modelu Rio. Sportovní linie GT-Line se v prodeji objeví ještě v prvním čtvrtletí tohoto roku.

Po modelech Sportage, Sorento, Picanto a Stinger je nová generace Ria další Kiou, která dostala linii GT-Line. Jeden z nejprodávanějších vozů korejské značky se v nové podobě ukáže už na březnovém autosalonu v Ženevě, nepleťte si jej však s ostrým hatchbackem, přestože tak na první pohled může působit.

Prim hraje přepracovaný design karoserie. Charakteristická maska chladiče kombinuje leskle černý a šedý odstín, unikátní litá kola mají průměr 17", a v předním nárazníku najdeme diody denních svícení podobné těm z ostrého cee´du GT. Ani prahy a zadní partie zadní partie nepřišly zkrátka, třešinkou na dortu je pak dvojice chromovaných koncovek výfuku.

Změny najdeme i v interiéru. Jednu z největších představuje sportovní tříramenný volant s plochou spodní částí a perforovanou kůží v místě úchopu, sedadla dostala čalounění kombinující látku a koženku. Přístrojovka  deska dostala obložení připomínající uhlíkové vlákno, které je v kontrastu se stříbrnými prvky použitými v výplních dveří.

Vůz bude nejdříve nabízen s litrovým tříválcem T-GDI o výkonu 88 kW a točivém momentu 171 N.m. Jde o výkonový vrchol nabídky, který je možné kombinovat výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou. Vznětové motory Rio vůbec nenabízí, ve třetím čtvrtletí letošního roku však nabídku doplní čtyřválce 1.25 CVVT (62 kW) a 1.4 CVT (74 kW).

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků