Kia Ray Concept: extrémně úsporný Korejec odhalen

Korejské automobilky se nás v poslední době snaží přesvědčit, že umějí dělat pokroková a spolehlivá auta, která dají vcelku snadnou zapomenout na některé jejich počiny třeba z první poloviny devadesátých let. Teď se ale podíváme na automobilku Kia jinak a svým způsobem trochu vizionářsky, jihokorejská automobilka využila autosalon v Chicagu pro premiéru svého pokrokového konceptu Ray.

Studie postavená na bázi modelu Forte, jehož největším cílem je dobít americký trh cenou, má znázorňovat určitou „nadstavbu“ tohoto modelu a výrobce jej využil pro prezentaci svých nejnovějších nápadů. Zevnějšek působící velice futuristickým dojmem nějak zvlášť popisovat nemusíme, nevržen byl pro dosažení co nejmenšího odporu vzduchu. Tomu se vzhledem k nízké spotřebě, o kterou u tohoto konceptu šlo v první řadě, nelze divit.

O pohon Kiy Ray se stará 1,4 litrový čtyřválec spolupracující s převodovkou CVT a 78 kW elektromotorem, díky němuž se celková kombinovaná spotřeba dostává do velice zajímavých hodnot. Hybridní systém je navíc uzpůsoben tak, že samotný elektromotor, napájený z li-polymerových baterií, dokáže vůz pohánět zhruba 80 km, což na popojíždění po městě bude v pohodě stačit. Na delší trasy se už do práce přidá i zmíněný čtyřválec s výkonem 114 kW, celkově je tak dojezd vozu odhadován na zhruba 1 200 km.

V konceptu najdeme taky kopec technických vychytávek, jako třeba solární střechu, hlasem ovládaný palubní systém, několik dotekových obrazovek a systém řízení drive by wire. Co z tohoto konceptu se dříve nebo později objeví v některém z produkčních vozů, můžeme zatím jen hádat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Ray Concept
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků