Kia Ray Concept: extrémně úsporný Korejec odhalen

Korejské automobilky se nás v poslední době snaží přesvědčit, že umějí dělat pokroková a spolehlivá auta, která dají vcelku snadnou zapomenout na některé jejich počiny třeba z první poloviny devadesátých let. Teď se ale podíváme na automobilku Kia jinak a svým způsobem trochu vizionářsky, jihokorejská automobilka využila autosalon v Chicagu pro premiéru svého pokrokového konceptu Ray.

Studie postavená na bázi modelu Forte, jehož největším cílem je dobít americký trh cenou, má znázorňovat určitou „nadstavbu“ tohoto modelu a výrobce jej využil pro prezentaci svých nejnovějších nápadů. Zevnějšek působící velice futuristickým dojmem nějak zvlášť popisovat nemusíme, nevržen byl pro dosažení co nejmenšího odporu vzduchu. Tomu se vzhledem k nízké spotřebě, o kterou u tohoto konceptu šlo v první řadě, nelze divit.

O pohon Kiy Ray se stará 1,4 litrový čtyřválec spolupracující s převodovkou CVT a 78 kW elektromotorem, díky němuž se celková kombinovaná spotřeba dostává do velice zajímavých hodnot. Hybridní systém je navíc uzpůsoben tak, že samotný elektromotor, napájený z li-polymerových baterií, dokáže vůz pohánět zhruba 80 km, což na popojíždění po městě bude v pohodě stačit. Na delší trasy se už do práce přidá i zmíněný čtyřválec s výkonem 114 kW, celkově je tak dojezd vozu odhadován na zhruba 1 200 km.

V konceptu najdeme taky kopec technických vychytávek, jako třeba solární střechu, hlasem ovládaný palubní systém, několik dotekových obrazovek a systém řízení drive by wire. Co z tohoto konceptu se dříve nebo později objeví v některém z produkčních vozů, můžeme zatím jen hádat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Ray Concept
TEST Hyundai i10 1.0i D-CVVT: Kde jiní pomalu končí, on stále zůstává

Hyundai i10 1.0i

Ve vodách městských aut začíná být poněkud mrtvo. Trh skomírá, ceny stoupají a někteří výrobci si myslí, že to zachrání s ještě draží elektrifikací. Přesto existují automobilky, které věří minivozům v jejich původní podobě a Hyundai i10 je jedním z nich.

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

8.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků