Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní

Oficiální světová premiéra Kie ProCeed proběhla už na říjnovém autosalonu v Paříži, k oficiálnímu spuštění sériové výroby však došlo teprve včera.

Kia ProCeed pro mě byla jedním z nejpříjemnějších překvapení letošního pařížského autosalonu. Shooting brake v segmentu mainstreamových kompaktů chyběl, což vůz staví do pozice bezkonkurenčního auta, krásně vypadá, hezky v něm sedí a vedle běžných provedení nabízí i přiměřeně „ostrou“ verzi GT.

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

Nesrovnávejme ji s Hyundaiem i30 N, ten je co do sportovnosti jiná liga, přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 150 kW (204 koní) ale tak akorát stačí k tomu, abyste se hezky svezli, ale nemuseli se nutně bát o papíry. Už standardní Ceed mě po stránce jízdních vlastností potěšil a jak jezdí ProCeed, to zjistíme z kraje příštího roku. Zklamání však rozhodně neočekávám.

Kia Ceed GT a ProCeed GT mají první ceny. Točí se kolem milionu korun

Kia Ceed GT a ProCeed GT mají první ceny. Točí se kolem milionu korun

Zatímco standardní Ceed se už prohání po českých silnicích v obou nabízených provedeních (hatchback a kombi), ProCeed k nám drazí až v prvním kvartálu příštího roku. Zatím nemá české ceny, hlavním důvodem je ale fakt, že ani nebylo co kupovat. Výroba v Žilině totiž byla oficiálně spouštěna teprve včera, přičemž jinde než do evropských zemí vůz nezamíří.

Líbí se vám nová Kia Proceed GT? Podívejte se, jak vznikal její design

Líbí se vám nová Kia Proceed GT? Podívejte se, jak vznikal její design

Stejně jako běžný Ceed byl i ProCeed navržen v evropském designovém centru Kie ve Frankfurtu nad Mohanem. Nabídka motorů zahrnuje tříválec 1.0 T-GDI o výkonu 88 kW (120 koní) a točivém momentu 172 N.m, čtrnáctistovka T-GDI má 103 kW a 242 N.m, a jediný nafťák (1.6 CRDi) nabízí 100 kW a 280 N.m. Vrcholná šestnáctistovka T-GDI (150 kW, 265 N.m) je vyhrazena pouze verzi GT.

Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake je krásný a nemá přímou konkurenci

Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake je krásný a nemá přímou konkurenci

„Přípravy na sériovou výrobu modelu ProCeed jsme v našem závodě začali už koncem minulého roku úpravou technologií výrobních linek. Nový typ karoserie shooting brake přinesl z pohledu výroby několik výzev, které se nám podařilo úspěšně zvládnout. Díky tomu jsme získali množství nových a cenných zkušeností,“ řekl Roman Kraľovanský, vedoucí výroby v Kia Motors Slovakia.

 

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků