Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní

Oficiální světová premiéra Kie ProCeed proběhla už na říjnovém autosalonu v Paříži, k oficiálnímu spuštění sériové výroby však došlo teprve včera.

Kia ProCeed pro mě byla jedním z nejpříjemnějších překvapení letošního pařížského autosalonu. Shooting brake v segmentu mainstreamových kompaktů chyběl, což vůz staví do pozice bezkonkurenčního auta, krásně vypadá, hezky v něm sedí a vedle běžných provedení nabízí i přiměřeně „ostrou“ verzi GT.

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

Nesrovnávejme ji s Hyundaiem i30 N, ten je co do sportovnosti jiná liga, přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 150 kW (204 koní) ale tak akorát stačí k tomu, abyste se hezky svezli, ale nemuseli se nutně bát o papíry. Už standardní Ceed mě po stránce jízdních vlastností potěšil a jak jezdí ProCeed, to zjistíme z kraje příštího roku. Zklamání však rozhodně neočekávám.

Kia Ceed GT a ProCeed GT mají první ceny. Točí se kolem milionu korun

Kia Ceed GT a ProCeed GT mají první ceny. Točí se kolem milionu korun

Zatímco standardní Ceed se už prohání po českých silnicích v obou nabízených provedeních (hatchback a kombi), ProCeed k nám drazí až v prvním kvartálu příštího roku. Zatím nemá české ceny, hlavním důvodem je ale fakt, že ani nebylo co kupovat. Výroba v Žilině totiž byla oficiálně spouštěna teprve včera, přičemž jinde než do evropských zemí vůz nezamíří.

Líbí se vám nová Kia Proceed GT? Podívejte se, jak vznikal její design

Líbí se vám nová Kia Proceed GT? Podívejte se, jak vznikal její design

Stejně jako běžný Ceed byl i ProCeed navržen v evropském designovém centru Kie ve Frankfurtu nad Mohanem. Nabídka motorů zahrnuje tříválec 1.0 T-GDI o výkonu 88 kW (120 koní) a točivém momentu 172 N.m, čtrnáctistovka T-GDI má 103 kW a 242 N.m, a jediný nafťák (1.6 CRDi) nabízí 100 kW a 280 N.m. Vrcholná šestnáctistovka T-GDI (150 kW, 265 N.m) je vyhrazena pouze verzi GT.

Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake je krásný a nemá přímou konkurenci

Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake je krásný a nemá přímou konkurenci

„Přípravy na sériovou výrobu modelu ProCeed jsme v našem závodě začali už koncem minulého roku úpravou technologií výrobních linek. Nový typ karoserie shooting brake přinesl z pohledu výroby několik výzev, které se nám podařilo úspěšně zvládnout. Díky tomu jsme získali množství nových a cenných zkušeností,“ řekl Roman Kraľovanský, vedoucí výroby v Kia Motors Slovakia.

 

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků