Kia odhalila sériovou verzi ProCeedu. Jedná se o třetí karosářskou verzi, která se zařadí k hatchbacku a kombi.
Třídveřový pro_cee´d končí, nahrazuje jej ProCeed s karoserií kombi se svažující se střechou, tedy takzvaný shooting brake. Takový záměr korejské automobilky byl několikrát předem avizován, a to i v podobě frankfurtského konceptu.
Potkali jsme pár prototypů a nyní už je to oficiální. Ve fotogalerii konečně můžeme zhodnotit, jak se stylová varianta nového Ceedu povedla. Ozvláštňuje ji nejen svažující se střecha, ale i prvky jako malá ploutvička na boku či trojúhelníkové brzdové světlo na zádi. Sportovněji se tváří verze GT Line, která bude k dispozici od začátku výroby. Celkovým protažením se jedná o největšího zástupce modelové řady.
Se svojí délkou 4605 mm a delším předním převisem (885 mm) je ProCeed dokonce ještě o 5 mm delší než kombi. Linie střechy s nejvyšším bodem 1422 mm je posazena o 43 mm níže než v případě kombi Sportswagon, zatímco světlá výška poklesla o 5 mm na výsledných 135 mm. Rozvor náprav 2650 mm zůstává beze změny, neboť vůz je samozřejmě postaven na stejné platformě ‚K2‘ jako ostatní Ceedy.
Kia ProCeed: Srovnání rozměrů s hatchbackem a kombi |
Model |
Kia ProCeed |
Kia Ceed HB |
Kia Ceed SW |
délka (mm) |
4605 |
4310 |
4600 |
výška (mm) |
1422 |
1447 |
1465 |
šířka (mm) |
1800 |
1800 |
1800 |
rozvor náprav (mm) |
2650 |
2650 |
2650 |
Od kombi se liší nejen nižší střechou, ale i výrazným zkosením zádě. Přesto je zavazadelník o padesát procent větší než u hatchbacku. Má objem 594 litrů, tedy jen o relativně málo méně než kombi se 625 litry. Vstup do zavazadelníku pak bude sice menší, na druhou stranu byla snížena nákladová hrana.
Potud jsou výrazné změny všechny. Interiér se od klasického Ceedu neliší. Motorová paleta už ano. ProCeed nenabídne základní atmosférickou čtrnáctistovku a základní diesel. Na výběr je tak ve standardní verzi ze tří motorizací. Dva zážehové motory jsou přeplňované. Litrový tříválec nabídne 88 kilowattů. Čtrnáctistovku s výkonem 103 kilowattů už lze kombinovat i se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Novou vznětovou šestnáctistovku lze rovněž koupit s dvouspojkovou převodovkou, ale jen v případě silnější verze se 100 kilowatty. Všechny jednotky mají filtr pevných částic a splňují normu Euro 6d-TEMP.
Novinkou nejen u ProCeedu, ale i u hatchbacku, je verze GT. Ta je na rozdíl od GT Line již skutečně řekněme dynamicky laděna - na vývoj dohlížel Albert Biermann, který už dostal na starosti Stinger či Hyundai i30 N a dříve se prosadil u divize Motorsport BMW. GT má motor 1.6 T-GDI s výkonem 204 koní a točivým momentem 265 Nm. Spárován je motor s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Bližší dynamické parametry Kia uvede po procesu homologace podle protokolu WLTP. Prodej novinky bude zahájen v prvním čtvrtletí příštího roku.