Kia ProCeed má nové motorizace. Stylový kombík je k mání s dieselem i litrovým tříválcem

Poptávka po Ceedu s karoserií „shooting brake“ je prý vysoká, a proto Kia rozšiřuje nabídku dostupných motorizací.

Dosud byla Kia ProCeed na českém trhu nabízena výhradně s dvojicí motorizací, kdy jako základ fungoval přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.4 T-GDI o výkonu 103 kW (140 koní) pro výchozí linii výbavy GT Line, zatímco u vrcholného GT byl k dispozici nejvýkonnější motor 1.6 T-GDI o výkonu 150 kW (204 koní).

Teď se ovšem nabídka rozšiřuje o další dvojici motorizací, a to přesněji v případě zmíněné nižší výbavy GT Line a nově zavedené střední výbavy GT Line Plus. Zájemci o benzin tak můžou nyní zvolit GT Line rovněž s litrovým přeplňovaným tříválcem T-GDI o výkonu 88 kW (120 koní), který je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou. Cenovka této verze ProCeedu začíná na 524.980 Kč. V tuto chvíli nicméně Kia uvádí akční ceny, tudíž cena padá o 20 tisíc korun na 504.980 Kč.

První jízda: Kia ProCeed není jen stylovka. S dvoustovkou koní i pobaví

První jízda: Kia ProCeed není jen stylovka. S dvoustovkou koní i pobaví

Naftový motor určitě řadě zájemců v nabídce ProCeedu chyběl, takže je potěší, že výbavy GT Line a GT Line Plus teď dostávají možnost naftového přeplňovaného čtyřválce 1.6 CRDi Smartstream o výkonu 100 kW (136 koní). Zde už je přitom kromě šestistupňového manuálu k dispozici i volba automatické sedmistupňové převodovky.

V základní výbavě GT Line s manuální převodovkou vychází naftový ProCeed na základní cenu 604. 980 Kč (akční cena 584.980 Kč). Příplatek za automat je zpravidla 45.000 Kč. Co se týče střední výbavy GT Line Plus, tady začíná naftová motorizace s manuálem na 669.980 Kč (akční cena 649.980 Kč).

Co chystá Kia? Letos hybridní Ceed SW, crossover XCeed, později i rivala Fordu Ranger

Co chystá Kia? Letos hybridní Ceed SW, crossover XCeed, později i rivala Fordu Ranger

V nové linii výbavy GT Line Plus mimochodem najdete oproti standardu navíc vyhřívané zadní sedačky, vyhřívané čelní okno, paket Navi s 8palcovou obrazovkou infotainmentu s navigací, prémiový audiosystém JBL a taky paket Premium, obsahující full LED světlomety, přední mlhovky, elektricky ovládané víko kufru, bezklíčový přístup a větší 4,2palcový palubní počítač.

Podrobnější technické údaje modelu ProCeed s novými motorizacemi zatím Kia nezveřejnila.

Kia ProCeed: Technická data a české ceny
Motor 1.0 T-GDI 1.4 T-GDI 1.6 CRDi 1.6 T-GDI
Zdvihový objem [cm3] 998 1353 1 598 1591
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 88/6000 103/6000 100/4000 150/5500
Točivý moment [N.m/min] 172/1500-4000 242/100-3200 280/1500-3000
(320/2000-2250)
265/1500-4500
Převodovka 6M 6M(7A) 6M(7A) 6M(7A)
Max. rychlost [km/h] neuvedeno 210(205) neuvedeno 230(225)
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno 9,1(9,4) neuvedeno 7,6(7,5)
Spotřeba [l/100 km] neuvedeno 5,7-5,9(5,5-5,7) neuvedeno 6,8(6,2)
Cena GT Line [Kč] 524.980 554.980 604.980 -
Cena GT Line Plus [Kč] - 619.980 669.980 -
Cena GT [Kč] - - - 679.980
*údaje v závorce platí pro převodovku DCT za příplatek 45.000 Kč
TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků