Kia ProCeed má nové motorizace. Stylový kombík je k mání s dieselem i litrovým tříválcem

Poptávka po Ceedu s karoserií „shooting brake“ je prý vysoká, a proto Kia rozšiřuje nabídku dostupných motorizací.

Dosud byla Kia ProCeed na českém trhu nabízena výhradně s dvojicí motorizací, kdy jako základ fungoval přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.4 T-GDI o výkonu 103 kW (140 koní) pro výchozí linii výbavy GT Line, zatímco u vrcholného GT byl k dispozici nejvýkonnější motor 1.6 T-GDI o výkonu 150 kW (204 koní).

Teď se ovšem nabídka rozšiřuje o další dvojici motorizací, a to přesněji v případě zmíněné nižší výbavy GT Line a nově zavedené střední výbavy GT Line Plus. Zájemci o benzin tak můžou nyní zvolit GT Line rovněž s litrovým přeplňovaným tříválcem T-GDI o výkonu 88 kW (120 koní), který je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou. Cenovka této verze ProCeedu začíná na 524.980 Kč. V tuto chvíli nicméně Kia uvádí akční ceny, tudíž cena padá o 20 tisíc korun na 504.980 Kč.

První jízda: Kia ProCeed není jen stylovka. S dvoustovkou koní i pobaví

První jízda: Kia ProCeed není jen stylovka. S dvoustovkou koní i pobaví

Naftový motor určitě řadě zájemců v nabídce ProCeedu chyběl, takže je potěší, že výbavy GT Line a GT Line Plus teď dostávají možnost naftového přeplňovaného čtyřválce 1.6 CRDi Smartstream o výkonu 100 kW (136 koní). Zde už je přitom kromě šestistupňového manuálu k dispozici i volba automatické sedmistupňové převodovky.

V základní výbavě GT Line s manuální převodovkou vychází naftový ProCeed na základní cenu 604. 980 Kč (akční cena 584.980 Kč). Příplatek za automat je zpravidla 45.000 Kč. Co se týče střední výbavy GT Line Plus, tady začíná naftová motorizace s manuálem na 669.980 Kč (akční cena 649.980 Kč).

Co chystá Kia? Letos hybridní Ceed SW, crossover XCeed, později i rivala Fordu Ranger

Co chystá Kia? Letos hybridní Ceed SW, crossover XCeed, později i rivala Fordu Ranger

V nové linii výbavy GT Line Plus mimochodem najdete oproti standardu navíc vyhřívané zadní sedačky, vyhřívané čelní okno, paket Navi s 8palcovou obrazovkou infotainmentu s navigací, prémiový audiosystém JBL a taky paket Premium, obsahující full LED světlomety, přední mlhovky, elektricky ovládané víko kufru, bezklíčový přístup a větší 4,2palcový palubní počítač.

Podrobnější technické údaje modelu ProCeed s novými motorizacemi zatím Kia nezveřejnila.

Kia ProCeed: Technická data a české ceny
Motor 1.0 T-GDI 1.4 T-GDI 1.6 CRDi 1.6 T-GDI
Zdvihový objem [cm3] 998 1353 1 598 1591
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 88/6000 103/6000 100/4000 150/5500
Točivý moment [N.m/min] 172/1500-4000 242/100-3200 280/1500-3000
(320/2000-2250)
265/1500-4500
Převodovka 6M 6M(7A) 6M(7A) 6M(7A)
Max. rychlost [km/h] neuvedeno 210(205) neuvedeno 230(225)
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno 9,1(9,4) neuvedeno 7,6(7,5)
Spotřeba [l/100 km] neuvedeno 5,7-5,9(5,5-5,7) neuvedeno 6,8(6,2)
Cena GT Line [Kč] 524.980 554.980 604.980 -
Cena GT Line Plus [Kč] - 619.980 669.980 -
Cena GT [Kč] - - - 679.980
*údaje v závorce platí pro převodovku DCT za příplatek 45.000 Kč
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků