Kia ProCeed GT na nových fotkách a videu! Máme i první technická data

Svůj stylovější kombík ProCeed plánuje Kia představit příští týden, nicméně již nyní se na veřejnost dostávají první technické informace společně s několika detailními fotkami maskovaného prototypu.

Nová Kia ProCeed už byla dříve zachycena při testování a tentokrát se ji povedlo nafotit i natočit během jízd členů ankety Auto roku (COTY). Jak už víme, pětidveřové kombi se splývající zádí, které automobilka nazývá „shooting brake“, dále rozšíří modelovou řadu Ceed, přičemž v budoucnu nás čeká ještě sportovněji zaměřený hatchback na základě standardního Ceedu.

Fotky maskovaného prototypu již lépe odhalují designové prvky vozu, který bude v nabídce zastupovat trochu sportovněji vypadající volbu v případě praktického Ceedu. Díky znaku GT (nikoliv GT Line) na přídi se navíc očekává, že model doopravdy ponese jméno ProCeed GT. Zadní partie budou výrazné díky novým svítilnám, které odkazují na gran turismo Stinger. Profilovou linii vozu nakonec prodlužuje zadní spoiler, pod nímž se schovává třetí brzdové světlo. Dvojice chromovaných „koncovek“ výfuku v nárazníku je bohužel falešná.

Kia Telluride nafocena bez maskování. Obří SUV je hranaté jako koncept

Kia Telluride nafocena bez maskování. Obří SUV je hranaté jako koncept

Video z jízdy prototypu pak zmiňuje i hrstku technických informací. Pod kapotou elegantního kombíku se tak objeví 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 150 kW (204 koní) a točivém momentu 265 Nm. Motor je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Lze ovšem čekat, že Kia u něj nabídne také klasický manuální šestikvalt.

V interiéru ProCeedu GT k mnoha změnám nedojde, architektura tak pochopitelně vychází ze současného Ceedu, včetně trčícího displeje infotainmentu mezi výdechy klimatizace. Jakožto GT model by ovšem ProCeed nabídl o cosi vyšší úroveň výbavy a řadu sportovnějších doplňků.

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

Co se týče zmíněného sportovního hatchbacku (nejspíše s názvem Ceed GT), zaručeně nepůjde o obdobu koncernového sourozence i30 N. Vůz nebude tak ostrý. S nynějšími informacemi o kombíku ProCeed GT je však pravděpodobné, že onu šestnáctistovku o 150 kW dostane pod kapotu také.

Odhalení ProCeedu GT bychom se měli dočkat už příští týden 13. září. Společně se Ceedem GT se mají oba nové modely ukázat naživo na autosalonu v Paříži, který startuje 2. října.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků