Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake je krásný a nemá přímou konkurenci

Kia odhalila sériovou verzi ProCeedu. Jedná se o třetí karosářskou verzi, která se zařadí k hatchbacku a kombi.

Třídveřový pro_cee´d končí, nahrazuje jej ProCeed s karoserií kombi se svažující se střechou, tedy takzvaný shooting brake. Takový záměr korejské automobilky byl několikrát předem avizován, a to i v podobě frankfurtského konceptu.

Potkali jsme pár prototypů a nyní už je to oficiální. Ve fotogalerii konečně můžeme zhodnotit, jak se stylová varianta nového Ceedu povedla. Ozvláštňuje ji nejen svažující se střecha, ale i prvky jako malá ploutvička na boku či trojúhelníkové brzdové světlo na zádi. Sportovněji se tváří verze GT Line, která bude k dispozici od začátku výroby. Celkovým protažením se jedná o největšího zástupce modelové řady.

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

Se svojí délkou 4605 mm a delším předním převisem (885 mm) je ProCeed dokonce ještě o 5 mm delší než kombi. Linie střechy s nejvyšším bodem 1422 mm je posazena o 43 mm níže než v případě kombi Sportswagon, zatímco světlá výška poklesla o 5 mm na výsledných 135 mm. Rozvor náprav 2650 mm zůstává beze změny, neboť vůz je samozřejmě postaven na stejné platformě ‚K2‘ jako ostatní Ceedy.

Kia ProCeed: Srovnání rozměrů s hatchbackem a kombi
Model Kia ProCeed Kia Ceed HB Kia Ceed SW
délka (mm) 4605 4310 4600
výška (mm) 1422 1447 1465
šířka (mm) 1800 1800 1800
rozvor náprav (mm) 2650 2650 2650

Od kombi se liší nejen nižší střechou, ale i výrazným zkosením zádě. Přesto je zavazadelník o padesát procent větší než u hatchbacku. Má objem 594 litrů, tedy jen o relativně málo méně než kombi se 625 litry. Vstup do zavazadelníku pak bude sice menší, na druhou stranu byla snížena nákladová hrana.

Potud jsou výrazné změny všechny. Interiér se od klasického Ceedu neliší. Motorová paleta už ano. ProCeed nenabídne základní atmosférickou čtrnáctistovku a základní diesel. Na výběr je tak ve standardní verzi ze tří motorizací. Dva zážehové motory jsou přeplňované. Litrový tříválec nabídne 88 kilowattů. Čtrnáctistovku s výkonem 103 kilowattů už lze kombinovat i se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Novou vznětovou šestnáctistovku lze rovněž koupit s dvouspojkovou převodovkou, ale jen v případě silnější verze se 100 kilowatty. Všechny jednotky mají filtr pevných částic a splňují normu Euro 6d-TEMP.

Kia Ceed už má české ceny. Základní motor je i v nejvyšší výbavě

Kia Ceed už má české ceny. Základní motor je i v nejvyšší výbavě

Novinkou nejen u ProCeedu, ale i u hatchbacku, je verze GT. Ta je na rozdíl od GT Line již skutečně řekněme dynamicky laděna - na vývoj dohlížel Albert Biermann, který už dostal na starosti Stinger či Hyundai i30 N a dříve se prosadil u divize Motorsport BMW. GT má motor 1.6 T-GDI s výkonem 204 koní a točivým momentem 265 Nm. Spárován je motor s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Bližší dynamické parametry Kia uvede po procesu homologace podle protokolu WLTP. Prodej novinky bude zahájen v prvním čtvrtletí příštího roku.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků