Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake je krásný a nemá přímou konkurenci

Kia odhalila sériovou verzi ProCeedu. Jedná se o třetí karosářskou verzi, která se zařadí k hatchbacku a kombi.

Třídveřový pro_cee´d končí, nahrazuje jej ProCeed s karoserií kombi se svažující se střechou, tedy takzvaný shooting brake. Takový záměr korejské automobilky byl několikrát předem avizován, a to i v podobě frankfurtského konceptu.

Potkali jsme pár prototypů a nyní už je to oficiální. Ve fotogalerii konečně můžeme zhodnotit, jak se stylová varianta nového Ceedu povedla. Ozvláštňuje ji nejen svažující se střecha, ale i prvky jako malá ploutvička na boku či trojúhelníkové brzdové světlo na zádi. Sportovněji se tváří verze GT Line, která bude k dispozici od začátku výroby. Celkovým protažením se jedná o největšího zástupce modelové řady.

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

Se svojí délkou 4605 mm a delším předním převisem (885 mm) je ProCeed dokonce ještě o 5 mm delší než kombi. Linie střechy s nejvyšším bodem 1422 mm je posazena o 43 mm níže než v případě kombi Sportswagon, zatímco světlá výška poklesla o 5 mm na výsledných 135 mm. Rozvor náprav 2650 mm zůstává beze změny, neboť vůz je samozřejmě postaven na stejné platformě ‚K2‘ jako ostatní Ceedy.

Kia ProCeed: Srovnání rozměrů s hatchbackem a kombi
Model Kia ProCeed Kia Ceed HB Kia Ceed SW
délka (mm) 4605 4310 4600
výška (mm) 1422 1447 1465
šířka (mm) 1800 1800 1800
rozvor náprav (mm) 2650 2650 2650

Od kombi se liší nejen nižší střechou, ale i výrazným zkosením zádě. Přesto je zavazadelník o padesát procent větší než u hatchbacku. Má objem 594 litrů, tedy jen o relativně málo méně než kombi se 625 litry. Vstup do zavazadelníku pak bude sice menší, na druhou stranu byla snížena nákladová hrana.

Potud jsou výrazné změny všechny. Interiér se od klasického Ceedu neliší. Motorová paleta už ano. ProCeed nenabídne základní atmosférickou čtrnáctistovku a základní diesel. Na výběr je tak ve standardní verzi ze tří motorizací. Dva zážehové motory jsou přeplňované. Litrový tříválec nabídne 88 kilowattů. Čtrnáctistovku s výkonem 103 kilowattů už lze kombinovat i se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Novou vznětovou šestnáctistovku lze rovněž koupit s dvouspojkovou převodovkou, ale jen v případě silnější verze se 100 kilowatty. Všechny jednotky mají filtr pevných částic a splňují normu Euro 6d-TEMP.

Kia Ceed už má české ceny. Základní motor je i v nejvyšší výbavě

Kia Ceed už má české ceny. Základní motor je i v nejvyšší výbavě

Novinkou nejen u ProCeedu, ale i u hatchbacku, je verze GT. Ta je na rozdíl od GT Line již skutečně řekněme dynamicky laděna - na vývoj dohlížel Albert Biermann, který už dostal na starosti Stinger či Hyundai i30 N a dříve se prosadil u divize Motorsport BMW. GT má motor 1.6 T-GDI s výkonem 204 koní a točivým momentem 265 Nm. Spárován je motor s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Bližší dynamické parametry Kia uvede po procesu homologace podle protokolu WLTP. Prodej novinky bude zahájen v prvním čtvrtletí příštího roku.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků