Kia ProCeed má české ceny. Shooting brake nabízí pouze benzinové čtyřválce

Právě dnes odletěla skupina českých novinářů na mezinárodní prezentaci Kie ProCeed do Španělska. Na stránkách automobilky už jsou k dispozici ceny a technická data pro vozy nabízené na českém trhu.

ProCeed je již třetí karosářskou verzí nové generace Kie Ceed, a pokud můžu mluvit sám za sebe, rozhodně designově nejpovedenější. Už na loňském autosalonu v Paříži jsem byl z vozu dost odvařený, protože je další ukázkou toho, že se Kia umí odvázat.

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

České zastoupení značky dnes zveřejnilo ceník ProCeedu. Zatímco běžný Ceed nabízí vedle atmosférické čtrnáctistovky také litrový tříválec T-GDI a šestnáctistovku CRDi, ProCeed u nás koupíte pouze s motory 1.4 T-GDI/103 kW a 1.6 T-GDI/150 kW. U obou lze volit mezi manuální šestistupňovou a sedmistupňovou automatickou převodovkou, přičemž cenový rozdíl činí 45.000 Kč.

Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní

Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní

Každému z motorů je také vyhrazena vlastní výbava. U čtrnáctistovky hovoříme o GT Line za cenu 599.980 Kč (včetně akční slevy 20.000 Kč), kde v základu dostanete litá 17palcová kola, sportovní body kit, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektrické ovládání bočních oken, bezklíčové odemykání a startování, infotainment s 8palcovým displejem, navigaci, vyhřívaná přední i zadní sedadla, čelní sklo a volant, čalounění kombinující látku a kůži, automatické přepínání dálkových světel či dojezdovou rezervu.

Líbí se vám nová Kia Proceed GT? Podívejte se, jak vznikal její design

Líbí se vám nová Kia Proceed GT? Podívejte se, jak vznikal její design

Připlatit si můžete pouze za lak (6000 a 15.000 korun) a paket Seat, který zahrnuje semišové čalounění sedadel, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí a zadní sedák a opěradlo sklopné v poměru 40:20:40. Když už mluvím o paketu Seat, ten má vyšší výbava GT se šestnáctistovkou už v základu. K tomu si připočítejte ukazatel rychlostních limitů, hlídání slepého úhlu, sportovní sedadla, GT body kit či inteligentní parkovací asistent. Na druhou stranu přijdete o přední mlhovky a dojezdovou rezervu.

Kia ProCeed natočena během testů. Podívejte se na zřejmě nejhezčí kombi!

Kia ProCeed natočena během testů. Podívejte se na zřejmě nejhezčí kombi!

Základní cena verze GT činí 679.980 Kč (neplatí pro ni sleva 20.000 Kč) a vedle laků karoserie si můžete připlatit také za panoramatické střešní okno (35.000 Kč), které GT Line mít nemůže. Když to všechno sečteme a vezmeme to nejlepší, vyšplhá se cena Kie ProCeed GT s automatem (724.980 Kč), prosklenou střechou a lakem za patnáct tisíc na 774.980 Kč. Záruka je 7 let s omezením na 150.000 km (první tři roky bez omezení).

Kia ProCeed: Technická data a české ceny
Verze GT Line GT
Zdvihový objem [cm3] 1353 1591
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 103/6000 150/5500
Točivý moment [N.m/min] 242/100-3200 265/1500-4500
Převodovka 6M(7A) 6M(7A)
Max. rychlost [km/h] 210(205) 230(225)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,1(9,4) 7,6(7,5)
Spotřeba [l/100 km] 5,7-5,9(5,5-5,7) 6,8(6,2)
Cena GT Line [Kč] 599.980 -
Cena GT [Kč] - 679.980
*údaje v závorce platí pro převodovku DCT za příplatek 45.000 Kč
TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků