Kia pro_cee'd GT: na snímcích a v detailech

S předstihem před oficiální premiérou na březnovém ženevském autosalonu představuje značka Kia svůj ostře sledovaný hot hatch.

S jídlem roste chuť a vozy Kia se stávají stále odvážnějšími a sebevědomějšími. Zatímco první Kia pro_cee'd byla spíše třídveřovou verzí velkoprodukčního pětidveřového hatchbacku než estetickou ikonou, nyní je všechno jinak. Nový pro_cee'd samozřejmě vychází z aktuální generace modelu Kia Cee'd, ale její odvážnější linky posouvá ještě daleko dále.

Kia cee´d GT a pro_cee´d GT: další skica, oficiální informace

Kia cee´d GT a pro_cee´d GT: další skica, oficiální informace

Na první pohled si na špičkovém provedení Kia pro_cee'd GT všimneme hlavně nového předního nárazníku s většími vstupy pro vzduch k chladičům, dvěma čtveřicemi zdrojů LED pro denní svícení a červenými detaily. Maska chladiče nese logo GT, zadní nárazník doznal úprav, prahy dostaly výraznější nástavce a střecha je černě lakovaná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia pro_cee'd GT na prvních oficiálních snímcích

Standardem budou pro model pro_cee'd GT osmnáctipalcové lité ráfky a podvozek s tužším pérováním a sníženou světlostí. Brzdové kotouče mají rozměry 300x28 mm vpředu a 262x10 mm vzadu a působí na ně rudě lakované brzdiče. V interiéru údajně najdeme hliníkové pedály a další doplňky z tohoto materiálu a sportovní sedadla Recaro.

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee'd SW - souboj ČR-SR 2/2

Pod kapotou nic převratného nečekejte. Skrývá se tam zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l, přímým vstřikováním GDI a přeplňováním turbodmychadlem, jenž má dosahovat výkonu 200 koní (149 kW) a točivého momentu 265 Nm. Na motor navazuje šestistupňová manuálně řazená převodovka a vůz má v této kombinaci zrychlovat z 0 na 100 km/h za 7,9 s. Prodeje odstartují krátce po březnové premiéře.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků