Kia pro_cee'd GT: na snímcích a v detailech

S předstihem před oficiální premiérou na březnovém ženevském autosalonu představuje značka Kia svůj ostře sledovaný hot hatch.

S jídlem roste chuť a vozy Kia se stávají stále odvážnějšími a sebevědomějšími. Zatímco první Kia pro_cee'd byla spíše třídveřovou verzí velkoprodukčního pětidveřového hatchbacku než estetickou ikonou, nyní je všechno jinak. Nový pro_cee'd samozřejmě vychází z aktuální generace modelu Kia Cee'd, ale její odvážnější linky posouvá ještě daleko dále.

Kia cee´d GT a pro_cee´d GT: další skica, oficiální informace

Kia cee´d GT a pro_cee´d GT: další skica, oficiální informace

Na první pohled si na špičkovém provedení Kia pro_cee'd GT všimneme hlavně nového předního nárazníku s většími vstupy pro vzduch k chladičům, dvěma čtveřicemi zdrojů LED pro denní svícení a červenými detaily. Maska chladiče nese logo GT, zadní nárazník doznal úprav, prahy dostaly výraznější nástavce a střecha je černě lakovaná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia pro_cee'd GT na prvních oficiálních snímcích

Standardem budou pro model pro_cee'd GT osmnáctipalcové lité ráfky a podvozek s tužším pérováním a sníženou světlostí. Brzdové kotouče mají rozměry 300x28 mm vpředu a 262x10 mm vzadu a působí na ně rudě lakované brzdiče. V interiéru údajně najdeme hliníkové pedály a další doplňky z tohoto materiálu a sportovní sedadla Recaro.

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee'd SW - souboj ČR-SR 2/2

Pod kapotou nic převratného nečekejte. Skrývá se tam zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l, přímým vstřikováním GDI a přeplňováním turbodmychadlem, jenž má dosahovat výkonu 200 koní (149 kW) a točivého momentu 265 Nm. Na motor navazuje šestistupňová manuálně řazená převodovka a vůz má v této kombinaci zrychlovat z 0 na 100 km/h za 7,9 s. Prodeje odstartují krátce po březnové premiéře.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků