Kia pro_cee'd GT: na snímcích a v detailech

S předstihem před oficiální premiérou na březnovém ženevském autosalonu představuje značka Kia svůj ostře sledovaný hot hatch.

S jídlem roste chuť a vozy Kia se stávají stále odvážnějšími a sebevědomějšími. Zatímco první Kia pro_cee'd byla spíše třídveřovou verzí velkoprodukčního pětidveřového hatchbacku než estetickou ikonou, nyní je všechno jinak. Nový pro_cee'd samozřejmě vychází z aktuální generace modelu Kia Cee'd, ale její odvážnější linky posouvá ještě daleko dále.

Kia cee´d GT a pro_cee´d GT: další skica, oficiální informace

Kia cee´d GT a pro_cee´d GT: další skica, oficiální informace

Na první pohled si na špičkovém provedení Kia pro_cee'd GT všimneme hlavně nového předního nárazníku s většími vstupy pro vzduch k chladičům, dvěma čtveřicemi zdrojů LED pro denní svícení a červenými detaily. Maska chladiče nese logo GT, zadní nárazník doznal úprav, prahy dostaly výraznější nástavce a střecha je černě lakovaná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia pro_cee'd GT na prvních oficiálních snímcích

Standardem budou pro model pro_cee'd GT osmnáctipalcové lité ráfky a podvozek s tužším pérováním a sníženou světlostí. Brzdové kotouče mají rozměry 300x28 mm vpředu a 262x10 mm vzadu a působí na ně rudě lakované brzdiče. V interiéru údajně najdeme hliníkové pedály a další doplňky z tohoto materiálu a sportovní sedadla Recaro.

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee

Srovnávací test: Hyundai i30 Kombi vs. Kia Cee'd SW - souboj ČR-SR 2/2

Pod kapotou nic převratného nečekejte. Skrývá se tam zážehový čtyřválec s objemem 1,6 l, přímým vstřikováním GDI a přeplňováním turbodmychadlem, jenž má dosahovat výkonu 200 koní (149 kW) a točivého momentu 265 Nm. Na motor navazuje šestistupňová manuálně řazená převodovka a vůz má v této kombinaci zrychlovat z 0 na 100 km/h za 7,9 s. Prodeje odstartují krátce po březnové premiéře.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků