Kia Pro_cee´d: připravena na 24 hodin na Nordschleife

Tento víkend je známý německý okruh kolem hradu Nürburg místem velikolepé události, čtyřiadvacetihodinového závodu cestovních vozidel. Letos se mezi závodící přidává i jihokorejská automobilka Kia, která nyní představila specifikace svého „vyslance“. Na startovní rošt poslala Kia svůj speciálně upravený hatch pro_Cee´d.

Pod kapotou se usídlil dvoulitrový vznětový čtyřválec s výkonem 138 koní při 4 000 ot./min. a maximálním točivým momentem 305 Nm v rozsahu 1 800 až 2 500 ot./min. Automobilka přizvukuje, že testování vozu probíhalo na různých Evropských okruzích a za různých povětrnostních podmínek, takže vůz je připraven pořádně „zatopit“ konkurenci.
 

Na závodě, kde vůz ujede přibližně 1 900 km, se budou střídat čtyři jezdci. Tým pozůstává ze zkušených italských jezdců, za volantem se bude střídat Gianni Bellani, Alberto Bergamaschi, Paolo Cechellero a seznam uzavírá Edo Varini.

Klepněte pro větší obrázek
Kia pro_Cee´d
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků