Kia představuje své největší SUV. Telluride pojme až 8 pasažérů, spoléhá na V6

Kia v Detroitu představuje své očekávané velkoprostorové SUV Telluride. Novinka dostává šestiválec pod kapotu a v Evropě si na ni můžeme nechat zajít chuť.

Po uvedení konceptu a úniku fotek testovacích prototypů minulý rok se Kia na autosalonu v Detroitu rozhodla konečně naplno ukázat produkční verzi svého velkého SUV Telluride. Stejně jako nedávno představený Hyundai Palisade (oba vozy stojí na stejné platformě) chce zaujmout hlavně americké rodiny, které využijí prostorný interiér nabízející až osm míst.

Uvnitř Telluride poskytne různé konfigurace zasedacího pořádku. Místo prostřední lavice pro trojici osob tak mohou zákazníci zvolit třeba i větší dvojici samostatných křesel, přičemž SUV umí i sklopení a složení sedaček pro maximální nákladový prostor. Přesný údaj o objemu zavazadlového prostoru však Kia zatím neuvádí.

Nová Kia Ceed výrazně zlevnila. I kufr hatchbacku otevřete automaticky

Nová Kia Ceed výrazně zlevnila. I kufr hatchbacku otevřete automaticky

Prostor řidiče poté ničím extra nepřekvapí a vypadá vcelku střídmě. Před řidičem je přístrojová deska kombinující klasické budíky a informační displej, nechybí head-up i displej, na palubní desce se uprostřed tyčí 10,25palcová dotyková obrazovka infotainmentu, ve výbavě se objevuje i prémiový audiosystém Harman Kardon s 10 reproduktory, odkládací místa pro bezdrátové nabíjení telefonů a tak dále…

Velké SUV samozřejmě nesmí přijít na trh bez armády bezpečnostních a asistenčních systémů, tudíž Telluride dostává standardně hlídání slepého úhlu, funkci udržování jízdy v pruhu, adaptivní tempomat, kamerový systém s 360stupňovým pohledem kolem vozu a funkci autonomního brzdění. Přes smartphone pak dokáže Telluride upozornit řidiče, pokud po uzamčení vozu nechá na zadních sedadlech dítě nebo třeba psa.

Hyundai a Kia sníží udávaný dojezd elektromobilů. Co za to může?

Hyundai a Kia sníží udávaný dojezd elektromobilů. Co za to může?

V USA se ještě mohou zákazníci spolehnout na poměrné velké motorizace pod kapotou. V novince tak najdete benzinový 3,8litrový šestiválec o výkonu 214 kW (291 koní) a točivém momentu 355 N.m. Spojený je s osmistupňovou automatickou převodovkou, která sílu posílá buď na přední či všechna kola. V případě pohonu 4x4 dostává Telluride i elektronickou uzávěrku a trojici jízdních režimů do terénu.

S hlavním zaměřením na severoamerický trh je zřejmé, že v Evropě nemáme Telluride čekat. Už dříve od automobilky zaznělo, že nepůjde o globální model. Produkce bude probíhat v americké továrně ve West Pointu v Georgii. Do prodeje se však novinka podívá až příští rok.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 110 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků