Kia představuje své největší SUV. Telluride pojme až 8 pasažérů, spoléhá na V6

Kia v Detroitu představuje své očekávané velkoprostorové SUV Telluride. Novinka dostává šestiválec pod kapotu a v Evropě si na ni můžeme nechat zajít chuť.

Po uvedení konceptu a úniku fotek testovacích prototypů minulý rok se Kia na autosalonu v Detroitu rozhodla konečně naplno ukázat produkční verzi svého velkého SUV Telluride. Stejně jako nedávno představený Hyundai Palisade (oba vozy stojí na stejné platformě) chce zaujmout hlavně americké rodiny, které využijí prostorný interiér nabízející až osm míst.

Uvnitř Telluride poskytne různé konfigurace zasedacího pořádku. Místo prostřední lavice pro trojici osob tak mohou zákazníci zvolit třeba i větší dvojici samostatných křesel, přičemž SUV umí i sklopení a složení sedaček pro maximální nákladový prostor. Přesný údaj o objemu zavazadlového prostoru však Kia zatím neuvádí.

Nová Kia Ceed výrazně zlevnila. I kufr hatchbacku otevřete automaticky

Nová Kia Ceed výrazně zlevnila. I kufr hatchbacku otevřete automaticky

Prostor řidiče poté ničím extra nepřekvapí a vypadá vcelku střídmě. Před řidičem je přístrojová deska kombinující klasické budíky a informační displej, nechybí head-up i displej, na palubní desce se uprostřed tyčí 10,25palcová dotyková obrazovka infotainmentu, ve výbavě se objevuje i prémiový audiosystém Harman Kardon s 10 reproduktory, odkládací místa pro bezdrátové nabíjení telefonů a tak dále…

Velké SUV samozřejmě nesmí přijít na trh bez armády bezpečnostních a asistenčních systémů, tudíž Telluride dostává standardně hlídání slepého úhlu, funkci udržování jízdy v pruhu, adaptivní tempomat, kamerový systém s 360stupňovým pohledem kolem vozu a funkci autonomního brzdění. Přes smartphone pak dokáže Telluride upozornit řidiče, pokud po uzamčení vozu nechá na zadních sedadlech dítě nebo třeba psa.

Hyundai a Kia sníží udávaný dojezd elektromobilů. Co za to může?

Hyundai a Kia sníží udávaný dojezd elektromobilů. Co za to může?

V USA se ještě mohou zákazníci spolehnout na poměrné velké motorizace pod kapotou. V novince tak najdete benzinový 3,8litrový šestiválec o výkonu 214 kW (291 koní) a točivém momentu 355 N.m. Spojený je s osmistupňovou automatickou převodovkou, která sílu posílá buď na přední či všechna kola. V případě pohonu 4x4 dostává Telluride i elektronickou uzávěrku a trojici jízdních režimů do terénu.

S hlavním zaměřením na severoamerický trh je zřejmé, že v Evropě nemáme Telluride čekat. Už dříve od automobilky zaznělo, že nepůjde o globální model. Produkce bude probíhat v americké továrně ve West Pointu v Georgii. Do prodeje se však novinka podívá až příští rok.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků