Kia představuje: minivůz pro mladou generaci

Frankfurtský autosalon se stane dějištěm představení nového minivozu, kterým chtějí Korejci konkurovat sílícímu počtu automobilů nejnižší kategorie. Jeho název je ještě tajný. Jak je tomu v poslední době obvyklé, při tvorbě vozu se designéři inspirovali především evropským vkusem. Pětidveřový vůz bude dostupný v čtyř a pětimístném provedení. 157 dm3 úložného prostoru nabízí dostatek místa pro převoz zavazadel. Po sklopení sedadel nabídne malá Kia objem 882 dm3.
 
V tomto segmentu ojedinělé hodnoty emisí CO2 svědčí o zájmu automobilky Kia vyrábět vozidla šetrná k životnímu prostředí. Litrový motor se může pochlubit pouhými 120 gramy oxidu uhličitého na kilometr. Verze 1,1 produkuje 130 g CO2 na kilometr ve verzi s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou a 153 g/km se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. S výběrem 14palcových a 15palcových litých kol a mnoha dalšími atraktivními a užitečnými prvky výbavy rozvíjí malá Kia image mladého, sportovního a přátelského auta.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Novým minivozem chce Kia oslovit především mladou generaci

Opuštění konceptu náhradního kola ve prospěch systému pro zachování mobility zvyšuje vnitřní prostor a jeho využitelnost a přispívá i k růstu bezpečnosti. Malá Kia dosahuje vysokých standardů v aktivní i pasivní bezpečnosti, které mohou být očekávány od auta této třídy. Vůz je určen zejména mladým zájemcům, jimž Kia přizpůsobuje veškerá svá snažení. Tento přístup už nese ovoce ve Spojených státech, kde je téměř 16% vozů Kia prodáno zákazníkům ve věku 18-25 let. To dělá z automobilů Kia oblíbenou značku Generace Milénia. Podobný trend můžeme zaznamenat už i v Evropě.

Nový mini vůz Kia přichází s cílem zabodovat zejména na evropském trhu, kde by měl významně přispět k firemnímu cíli ztrojnásobení prodejů do roku 2005 a růstu povědomí o značce. Od roku 2005 by měl tomuto záměru napomoci i nově zavedený moderní dieselový motor. V současné době zahrnuje modelová řada Kia Motors 35% evropských segmentů. Do roku 2005 by mělo pokrytí vzrůst na 85% a jednotlivé vozy by se měly ještě více přizpůsobit potřebám evropských zákazníků.

Výrobu nového mini vozu bude finalizovat Donghee Auto Company v nové továrně v Suhsanu několik kilometrů od závodu Kia Motors Hwasung. Počáteční produkce je plánována na 150 000 kusů za rok, přičemž 88 000 je určeno pro exportní trhy. Evropská poptávka by měla být uspokojena 60 000 vozy. Oficiální jméno nového mini vozu bude oznámeno 9. září na tiskové konferenci na stánku Kia na frankfurtském autosalonu.

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 16 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků