Kia představila nový Soul. Do Evropy se podívá pouze jako elektrický e-Soul

Na autosalonu v L.A. se rovněž ukazuje nová generace Kie Soul. Pro nás Evropany bude ovšem důležitější její nová elektrická verze e-Soul, jelikož tradiční varianty se spalovacím motorem se u nás nedočkáme.

Třetí generace Soulu stále zaujme svým „krabicoidním“ designem, nově má ale na přídi mnohem zamračenější výraz s úzkým pásem světlometů. V případě elektromobilu e-Soul, který bude jako jediná dostupná verze nabízen v Evropě, je pak zahlazen přední nárazník bez klasické mřížky chladiče, na němž se ostatně nachází zástrčka pro nabíjení. Záď taky prošla změnami a panel osvětlení nyní obkresluje skoro celé zadní okno.

Interiér se od předchozí generace na první pohled tolik neliší. Při detailním pohledu si ale všimnete pozměněné palubní desky s jinak tvarovanými výdechy klimatizace, jiným rozmístěním ovládacích prvků na středovém panelu, nového volantu a digitální přístrojové desky. A pochopitelně si musí nový Soul udržet i moderní úroveň s celou zásobou asistenčních a bezpečnostních systémů do funkce udržování jízdy v pruhu, detekce chodců a automatického brzdění po adaptivní tempomat či sledování mrtvého úhlu.

Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Elektromotor pohánějící přední kola má v novém elektrickém Soulu výkon 148 kW (201 koní) a točivý moment 395 Nm. Tedy razantní zlepšení vůči staré generaci s 81 kW (110 koní) a 285 Nm. Kia tvrdí, že se podstatně zlepšila i ovladatelnost e-Soulu, a to díky novému nezávislému zavěšení zadních kol.

Novinkou je také lithium-iontová baterie s kapalinovým chlazením a kapacitou 64 kWh, u které bude dostupná i možnost stejnosměrného rychlodobíjení CCS. Elektrický sytém vozu však nadále podstupuje testování pro evropský trh, takže na konečné hodnoty dojezdu a doby nabíjení si musíme ještě počkat. Kia je zveřejní na začátku roku 2019.

Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní

Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní

Řidič pak bude mít k dispozici čtyři jízdní režimy Eco, Comfort, Sport a Eco+, které automaticky přizpůsobí výkon motoru, sílu rekuperačního brzdění, nastavení klimatizace a topení. Systém rekuperace je nyní vybaven funkcí „Brake and Hold“, tudíž můžete páčkami pod volantem auto při rekuperaci zpomalit do úplného zastavení. Během jízdy tak vlastně nemusíme používat brzdový pedál.

Více informací o e-Soulu se tedy dozvíme při oficiálním představení na trhu Evropy během příštího roku.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků