Kia představila nový Soul. Do Evropy se podívá pouze jako elektrický e-Soul

Na autosalonu v L.A. se rovněž ukazuje nová generace Kie Soul. Pro nás Evropany bude ovšem důležitější její nová elektrická verze e-Soul, jelikož tradiční varianty se spalovacím motorem se u nás nedočkáme.

Třetí generace Soulu stále zaujme svým „krabicoidním“ designem, nově má ale na přídi mnohem zamračenější výraz s úzkým pásem světlometů. V případě elektromobilu e-Soul, který bude jako jediná dostupná verze nabízen v Evropě, je pak zahlazen přední nárazník bez klasické mřížky chladiče, na němž se ostatně nachází zástrčka pro nabíjení. Záď taky prošla změnami a panel osvětlení nyní obkresluje skoro celé zadní okno.

Interiér se od předchozí generace na první pohled tolik neliší. Při detailním pohledu si ale všimnete pozměněné palubní desky s jinak tvarovanými výdechy klimatizace, jiným rozmístěním ovládacích prvků na středovém panelu, nového volantu a digitální přístrojové desky. A pochopitelně si musí nový Soul udržet i moderní úroveň s celou zásobou asistenčních a bezpečnostních systémů do funkce udržování jízdy v pruhu, detekce chodců a automatického brzdění po adaptivní tempomat či sledování mrtvého úhlu.

Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Elektromotor pohánějící přední kola má v novém elektrickém Soulu výkon 148 kW (201 koní) a točivý moment 395 Nm. Tedy razantní zlepšení vůči staré generaci s 81 kW (110 koní) a 285 Nm. Kia tvrdí, že se podstatně zlepšila i ovladatelnost e-Soulu, a to díky novému nezávislému zavěšení zadních kol.

Novinkou je také lithium-iontová baterie s kapalinovým chlazením a kapacitou 64 kWh, u které bude dostupná i možnost stejnosměrného rychlodobíjení CCS. Elektrický sytém vozu však nadále podstupuje testování pro evropský trh, takže na konečné hodnoty dojezdu a doby nabíjení si musíme ještě počkat. Kia je zveřejní na začátku roku 2019.

Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní

Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní

Řidič pak bude mít k dispozici čtyři jízdní režimy Eco, Comfort, Sport a Eco+, které automaticky přizpůsobí výkon motoru, sílu rekuperačního brzdění, nastavení klimatizace a topení. Systém rekuperace je nyní vybaven funkcí „Brake and Hold“, tudíž můžete páčkami pod volantem auto při rekuperaci zpomalit do úplného zastavení. Během jízdy tak vlastně nemusíme používat brzdový pedál.

Více informací o e-Soulu se tedy dozvíme při oficiálním představení na trhu Evropy během příštího roku.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků