Kia představí do roku 2020 sériové auto na vodík

Kia spolupracuje s asi sedmi stovkami různých společností. Výsledkem má být kompaktní palivový článek, který nebude větší než konvenční dvoulitrový čtyřválec.
Kia představí do roku 2020 sériové auto na vodík

Korejská značka Kia naskakuje do rozjetého vlaku s cílovou stanicí „sériové auto na vodíkové palivové články“. Takový model se má v nabídce automobilky Kia objevit do roku 2020 a během prvních let jich bude vyrábět jen zhruba tisícovku ročně.

Postupně ale bude poptávka narůstat, jak se bude rozšiřovat infrastruktura. Pokud jde o auto jako takové, vše je teprve na začátku a vlastně ještě ani neexistují designové skici nebo nějaké základní informace. Jedná se jen o rámec celého vodíkového projektu.

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

Kia spolupracuje s asi sedmi stovkami různých společností a výsledkem má být kompaktní palivový článek, který nebude větší než konvenční dvoulitrový čtyřválec. Tím si také můžeme udělat obrázek, v jak velkém autě asi vodíkový pohon bude.

Cílem je udělat auto s dojezdem 800 km a maximální rychlostí 170 km/h. Palivový článek má být o 5 % úspornější a zároveň o 10 % výkonnější než aktuální systémy použité například ve vodíkovém Hyundai ix35, zároveň by měl být o 15 % menší a lehčí. Vodíková Kia pak zamíří na všechny důležité světové trhy, tedy i do Evropy.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků