Kia Picanto s motorem 1,1 CRDi na trhu

Malá Kia Picanto dostala po létech čekání konečně nafťák - a ne ledajaký. Má nevídaný objem pouze 1 120 ccm a jeho výkon činí 55 kW, což z něj dělá naprostou špičku mezi malolitrážními diesely. Pro srovnání třeba Volkswagen nabízí motor 1,4 TDI s výkonem jen 51 kW. Motor 1,1 CRDi má pouze tři válce a nabízí maximální točivý moment 153 Nm mezi 1 900 a 2 750 ot. Na stovku se rozjede za 16,2 s a dosáhne maximálky 162 km/h.

Ačkoliv má nafťák nejvyšší jmenovitý výkon, má vůz s tímto motorem stejnou dynamiku jako nejslabší benzin 1,0 45 kW. Nejrychlejší je tak i po příchodu nafty motor 1,1 48 kW, s nímž Picanto zrychlí na stovku za 15,1 s. Nafťák ale boduje spotřebou, která činí jen 4,2 l na 100 km; benzínové motory mají spotřebu 4,8 a 4,9 l.

Na českém trhu se Picanto CRDi prodává za 259 980 Kč ve střední výbavě LX+.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků