Kia Picanto s motorem 1,1 CRDi na trhu

Malá Kia Picanto dostala po létech čekání konečně nafťák - a ne ledajaký. Má nevídaný objem pouze 1 120 ccm a jeho výkon činí 55 kW, což z něj dělá naprostou špičku mezi malolitrážními diesely. Pro srovnání třeba Volkswagen nabízí motor 1,4 TDI s výkonem jen 51 kW. Motor 1,1 CRDi má pouze tři válce a nabízí maximální točivý moment 153 Nm mezi 1 900 a 2 750 ot. Na stovku se rozjede za 16,2 s a dosáhne maximálky 162 km/h.

Ačkoliv má nafťák nejvyšší jmenovitý výkon, má vůz s tímto motorem stejnou dynamiku jako nejslabší benzin 1,0 45 kW. Nejrychlejší je tak i po příchodu nafty motor 1,1 48 kW, s nímž Picanto zrychlí na stovku za 15,1 s. Nafťák ale boduje spotřebou, která činí jen 4,2 l na 100 km; benzínové motory mají spotřebu 4,8 a 4,9 l.

Na českém trhu se Picanto CRDi prodává za 259 980 Kč ve střední výbavě LX+.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků