Kia Picanto s motorem 1,1 CRDi na trhu

Malá Kia Picanto dostala po létech čekání konečně nafťák - a ne ledajaký. Má nevídaný objem pouze 1 120 ccm a jeho výkon činí 55 kW, což z něj dělá naprostou špičku mezi malolitrážními diesely. Pro srovnání třeba Volkswagen nabízí motor 1,4 TDI s výkonem jen 51 kW. Motor 1,1 CRDi má pouze tři válce a nabízí maximální točivý moment 153 Nm mezi 1 900 a 2 750 ot. Na stovku se rozjede za 16,2 s a dosáhne maximálky 162 km/h.

Ačkoliv má nafťák nejvyšší jmenovitý výkon, má vůz s tímto motorem stejnou dynamiku jako nejslabší benzin 1,0 45 kW. Nejrychlejší je tak i po příchodu nafty motor 1,1 48 kW, s nímž Picanto zrychlí na stovku za 15,1 s. Nafťák ale boduje spotřebou, která činí jen 4,2 l na 100 km; benzínové motory mají spotřebu 4,8 a 4,9 l.

Na českém trhu se Picanto CRDi prodává za 259 980 Kč ve střední výbavě LX+.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků