Malá Kia Picanto dostala po létech čekání konečně nafťák - a ne ledajaký. Má nevídaný objem pouze 1 120 ccm a jeho výkon činí 55 kW, což z něj dělá naprostou špičku mezi malolitrážními diesely. Pro srovnání třeba Volkswagen nabízí motor 1,4 TDI s výkonem jen 51 kW. Motor 1,1 CRDi má pouze tři válce a nabízí maximální točivý moment 153 Nm mezi 1 900 a 2 750 ot. Na stovku se rozjede za 16,2 s a dosáhne maximálky 162 km/h.
Ačkoliv má nafťák nejvyšší jmenovitý výkon, má vůz s tímto motorem stejnou dynamiku jako nejslabší benzin 1,0 45 kW. Nejrychlejší je tak i po příchodu nafty motor 1,1 48 kW, s nímž Picanto zrychlí na stovku za 15,1 s. Nafťák ale boduje spotřebou, která činí jen 4,2 l na 100 km; benzínové motory mají spotřebu 4,8 a 4,9 l.
Na českém trhu se Picanto CRDi prodává za 259 980 Kč ve střední výbavě LX+.