Kia Picanto s motorem 1,1 CRDi na trhu

Malá Kia Picanto dostala po létech čekání konečně nafťák - a ne ledajaký. Má nevídaný objem pouze 1 120 ccm a jeho výkon činí 55 kW, což z něj dělá naprostou špičku mezi malolitrážními diesely. Pro srovnání třeba Volkswagen nabízí motor 1,4 TDI s výkonem jen 51 kW. Motor 1,1 CRDi má pouze tři válce a nabízí maximální točivý moment 153 Nm mezi 1 900 a 2 750 ot. Na stovku se rozjede za 16,2 s a dosáhne maximálky 162 km/h.

Ačkoliv má nafťák nejvyšší jmenovitý výkon, má vůz s tímto motorem stejnou dynamiku jako nejslabší benzin 1,0 45 kW. Nejrychlejší je tak i po příchodu nafty motor 1,1 48 kW, s nímž Picanto zrychlí na stovku za 15,1 s. Nafťák ale boduje spotřebou, která činí jen 4,2 l na 100 km; benzínové motory mají spotřebu 4,8 a 4,9 l.

Na českém trhu se Picanto CRDi prodává za 259 980 Kč ve střední výbavě LX+.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků