Kia Picanto: poprvé jen se třemi dveřmi

Český importér vozů značky Kia zveřejnil ceny a specifikace pro třídveřovou verzi typu Picanto (+ české ceny a 41x foto)

Zatímco řada výrobců u svých malých a středních vozů při prezentacích nových generací třídveřová provedení svých modelů v tichosti ruší (nepatrně nižší cena málokdy vyváží neoddiskutovatelně sníženou využitelnost), značka Kia šla u nové generace modelu Kia Picanto opačnou cestou. Zatímco tento i u nás oblíbený model Picanto disponoval vždy výhradně praktičtější pětidveřovou karoserií, v nové generaci lze mít i provedení třídveřové, které se v těchto dnech dostává také na český trh. Pokud se spokojíte s absencí zadního páru dveří, ušetříte ve všech verzích rovných 10 000 Kč. Z hlediska využitelnosti a hodnoty vozu při pozdějším prodeji je ale otázkou, zda se vám to vyplatí…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Třídveřové Picanto je dlouhé 3 595 mm, široké 1 595 a vysoké 1 480 mm, čímž patří mezi nejmenší osobní automobily na našem trhu. K mání je výhradně se zážehovými motory s proměnným časováním ventilů. Základ tvoří „litr“ s výkonem 51 kW, verze 1,0 CVVT LPG upravená na spalování propan - butanu  dává 60 kW a nejvýkonnější variantou je jednotka 1,25 CVVT/63 kW. Ceny jednotlivých provedení najdete v níže připojené tabulce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výbavové stupně jsou čtyři a v jejich půli najdeme speciální zaváděcí sérii Edition 1. Ta vychází ze stupně Comfort, s nímž prakticky sdílí stejnou výbavu, ale je o 20 000 levnější. Základní verze Active je nyní díky bonusu 5 000 Kč k mání od 184 980 Kč a ve výbavě najdeme alespoň ABS s EBD, šestici airbagů, denní svícení, palubní počítač, indikátor řazení, nebo posilovač řízení. Comfort a Edition 1 přidávají nárazníky, kliky a zpětná zrcátka lakované v barvě karoserie, centrální zamykání, rádio na CD a MP3, otáčkoměr a elektrické ovládání oken, honosně znějící Exclusive je bohatší o přední mlhovky, tónovaná okna, klimatizaci, audiovstupy USB a AUX, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka.

 

ceník v Kč, vč. DPH
Active
Comfort
Edition 1
Exclusive
Sport
1,0 CVVT/51 kW
184 980
209 980
189 980
239 980
 
1,0 CVVT LPG/60 kW
219 980
239 980
219 980
269 980
 
1,25 CVVT/63 kW
 
229 980
209 980
259 980
339 980

Vrcholné provedení Sport se vyznačuje stabilizací ESC, kolenním airbagem pod volantem, vnějším osvětlením LED (denní svícení a zadní světla), vyhříváním předních sedadel a volantu (!), parkovacím asistentem, bezklíčkovým ovládáním a řadou dalších komfortních prvků. Pro všechny vozy Kia Picanto je připravena pověstná záruka na 7 let, nebo 150 000 km, výše popsané ceny lze dále snížit o 15 000 Kč při nákupu auta přes Kia Finance.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků