Kia Picanto po faceliftu má české ceny. Dostat se přes 400.000 Kč není problém

Evropská verze Kie Picanto po faceliftu se oficiálně ukázala teprve před pár týdny. Dnes už známe české ceny, částky jako v době uvedení současné generace na trh ale nečekejte.

Když vstupovala současná Kia Picanto v květnu roku 2017 na náš trh, začínala na částce 219.980 Kč. Šlo o základní výbavu Active s motorem 1.0 CVVT/49 kW, která zahrnovala šest airbagů, ocelová 14palcová kola či asistent rozjezdu do kopce. Po modernizaci je situace jiná. Linie Active skončila a nový základ představuje linie Comfort, která dříve představovala střed nabídky a začínala na částce 244.980 Kč. Dnes nestojí méně než 269.980 Kč, je dostupná jen s motorem 1.0 CVVT/49 kW a volitelně i s robotizovanou převodovkou, za kterou se připlácí 20.000 Kč

Kia Picanto po faceliftu míří do Evropy. Má až 100 koní a novou převodovku

Kia Picanto po faceliftu míří do Evropy. Má až 100 koní a novou převodovku

Za necelých 270 tisíc korun dostanete vůz se 14palcovými ocelovými koly, šesti airbagy, manuální klimatizací, elektrickým ovládáním předních oken, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, rádiem se dvěma reproduktory a ovládáním na volantu, nechybí USB vstup pro nabíjení externích zařízení, asistent pro rozjezd do kopce, a pokud zvolíte robotizovanou převodovku, místo jednoduchého přístrojového štítu dostanete i palubní desku Supervision s 4,2palcovým barevným displejem. Připlatit si můžete pouze za metalízu (10.000 Kč) či pastelový lak karoserie (4000 Kč).

Elektrické Škodě se rodí konkurence. Kia přemýšlí o Picantu na baterky

Elektrické Škodě se rodí konkurence. Kia přemýšlí o Picantu na baterky

Za sportovněji střiženou linii GT Line dáte nejméně 334.980 Kč. Je to dost peněz, ale počítejte s motorem 1.2 CVVT/62 kW, volitelně s robotizovanou převodovkou. Můžete sáhnout i po motoru 1.0 T-GDI/74 kW, tady se už ale dostanete na nejméně 369.980 Kč.

Ve standardu najdete automatickou klimatizaci, nárazníky se sportovnějším vzhledem, litá 16palcová kola, rádio s 8palcovým displejem, zadní parkovací kameru a couvací senzory či vyhřívaná přední sedadla a volant. Dokonce můžete mít i integrovanou navigaci, která je součástí paketu zahrnujícího i bezklíčové odemykání (15.000 Kč) či balík asistenčních systémů ADAS (sledování mrtvého úhlu, aktivní systém pro jízdu v pruzích, tempomat s omezovačem rychlosti) za 15.000 Kč. Design interiéru pak můžete doladit pakety Color za pět a deset tisíc korun.

Co nabídne nová Kia Picanto? Překvapí větší a sportovnější maskou

Co nabídne nová Kia Picanto? Překvapí větší a sportovnější maskou

Linie X-Line je tom po stránce pohonných jednotek a standardní výbavy stejně jako GT Lini, liší se však nárazníky a interiérové barevné pakety. Zatímco GT Line nabízí červený (10.000 Kč), černý (10.000 Kč) a zelený (petrolej, 5000 Kč) odstín dekoračních prvků, X-Line sází na oranžový (5000 Kč) a limetkově zelený (10.000 Kč). Součástí dražších paketů jsou i sedadla s čalouněním z umělé kůže, ty levnější čalounění látkové.

Kia Picanto MY21: Nabídka motorotů a české ceny 
Motor 1.0 CVVT 1.0 CVVT AM 1.2 CVVT 1.2 CVVT AM 1.0 T-GDI
Výkon [kW/k] 49/67 49/67 62/84 62/84 74/100
Cena Comfort [Kč] 269.980 289.980 - - -
Cena GT Line [Kč] - - 334.980 354.980 369.980
Cena X-Line [Kč] - - 334.980 354.980 369.980

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků