Kia Picanto: nové mini z Koreje (představení)

Současný automobilový trh příliš neroste, proto výrobci přicházejí se stále novými modely, které zaplňují mezery v nabídce. Kia posílila svoje portfolio malým vozítkem, které bude silnou konkurencí pro Matiz, Pandu či Agilu. V Česku bude stát od 200 tisíc.
Kia Picanto: nové mini z Koreje (představení)
Seznam kapitol
  1. Představení korejské novinky
  2. Fotogalerie (kompletní přehled)

První mini

O malém vozu nejmenšího segmentu A jsem na AutoRevue.cz psal už dvakrát; jednou ku příležitosti konání frankfurtského autosalonu, podruhé při uvedení na německý trh. Tam se Picanto prodává s motorem 1.1 16V s výkonem 48 kW (65 k) ve verzích LX a EX. Na českém trhu se Kia Picanto představí oficiálně 10. května, kdy budou oznámeny ceny i výbavy. Kromě motoru 1.1 l by se měl ukázat i slabší litr (44 kW/60 k) a i malý nafťák; údajně s objemem 1.1 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Picanto má hezký „čumáček“

Picanto je prvním skutečným minivozem korejské automobilky Kia, který by měl konkurovat zavedeným modelům jako Daewoo Matiz, Fiat Panda, Hyundai Atos či Opel Agila. Tento drobek je dlouhý 3 495 mm, široký 1 595 mm a vysoký 1 480 mm; malé rozměry z něj činí ideální městské vozítko. Při malé velikosti je ale vnitřní prostor velmi dobrý, seděl jsem uvnitř na loňském Autoshow v Praze a neměl jsem s mítem větší problémy. Rozvor činí 2 370 mm, což je v segmentu A průměr, nicméně díky dobrému využití vnitřního prostoru se dovnitř vejde až pět cestujících; Picanto se bude prodávat pouze v pětidveřovém provedení, můžete si ale vybrat, zda vzadu budete převážet dva, nebo tři cestující.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Záď se povedla --- Kola mohou mít 13, 14 a 15 palců

Moc toho neodvezete

Zavazadlový prostor není nijak velký, základní objem činí 105 l, včetně dvojitého dna pak 127 l. Pokud je měřena velikost až po strop, získáte 169, resp. 206 l. Malý zavazadlový prostor, který se hodí spíše na drobný nákup či převážení kufříku do práce, lze zvětšit sklopením dělených sedaček na 868 l (měřeno až po strop). Z vlastní zkušenosti vím, že ačkoliv jsou tato čísla hodně malá, po sklopení sedaček lze převést neuvěřitelně mnoho nákladu (otestováno ve Fordu Ka).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor má dvojité dno --- Po sklopení sedaček vznikne rovná plocha

Malé Picanto s motorem 1.1 l váží dle zvolené výbavy 929 až 1 005 kg a uveze 345 až 421 kg nákladu, tedy spíše čtyři drobnější cestující, než pořádné chlapáky. Automatická převodovka snižuje užitečnou hmotnost o 18 kg a naopak o stejný přírůstek zvyšuje pohotovostní hmotnost. Celková hmotnost vč. nákladu pak činí 1 350 kg. Picanto nemá rezervní kolo, nabízí se ale se sadou na opravu poškozených pneumatik.

Slušný motůrek

Palivová nádrž má velikost 35 l, což je vzhledem k úspornému motoru dostačující. Současně se Picanto prodává pouze s 1.1litrovým motorem 48 kW, který má spotřebu pouhých 4,9 l/100 km; ve městě 6,1 l a mimo město 4,3 l. Točivý moment činí jen 97 Nm v 2 800 ot., nicméně lehkému Picantu uděluje motor slušnou dynamiku, na stovku se rozjede za 15,1 s pětistupňovým manuálem, za 17,9 se čtyřstupňovým automatem. Maximální rychlost je v prvním případě 154 km/h, ve druhém případě 144 km/h. Automatická převodovka zvyšuje spotřebu o litr na sto km. Picanto může vyjet na 13, 14 a 15" kolech 155/70, 165/60 a 175/50; třináctky jsou určeny jen pro nejslabší motor, s nímž se Picanto v Německu neprodává.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Interiér vypadá na tak malý a levný vůz velmi dobře; počkejme ovšem, jak bude vypadat
základní verze v šedé barvě a bez automatu

Dobrá základní výbava

V základní výbavě LX se Picanto prodává za 8 700 eur, lepší výbava EX pak stojí 10 350 eur. V základní výbavě najdete přední a boční airbagy, ABS, brzdový asistent, 14" plechová kola 165/60, přípravu pro rádio se čtyřmi reproduktory, nárazník v černé barvě, centrální zamykání a volant v kůži. Za metalízu si připlatíte 200 eur, posilovač a přední okna v elektrice přijdou na 270 eur, klimatizace a vyhřívání předních sedaček na 850 eur. Dražší výbava EX má navíc 15" kola z lehkých slitin 175/50, přední mlhovky, elektricky ovládaná přední okna a zpětná zrcátka, posilovač řízení, přípravu pro rádio se šesti reproduktory, nárazníky v barvě vozu, klimatizaci a dálkové ovládání k centrálu. Připlatit si můžete už jen za metalízu a vyhřívání předních sedaček, to celé za 350 eur. U této výbavy je možné jezdit rovněž s automatem (+1 050 eur).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vzadu byste se neměli tísnit --- Opěradla i sedáky jsou dělené a sklopné

Je celkem jasné, že výbava pro Česko se bude lišit, Picanto zde má stát okolo 200 tisíc korun v základní výbavě, rozšířená verze pak přijde zhruba na 260 tisíc. Ostatně už brzy budeme moudřejší.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení korejské novinky
  2. Fotogalerie (kompletní přehled)
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků