Kia Picanto: konkurence pro Daewoo Matiz (Frankfurt)

O malém vozu, který Kia představila na frankfurstkém autosalonu, jsme již psali dříve; jméno však zůstalo utajeno. Dnes už víme, že se bude jmenovat Picanto, bude se prodávat od osmi tisíc eur a nabízet se bude ve čtyř i pětimístném provedení. Novinka má mít nízkou spotřebu a velmi nízké emise, a to s oběma motory 1.0 a 1.1 litru. První bude mít výkon 60 koní (44 kW), druhý 64 (47 kW), točivý moment dosahuje hodnoty 86 Nm, resp. 94 Nm ve čtyřech tisících otáčkách. Spotřeba pak činí 5,0 resp. 5,4 litru na 100 km. Na rok 2005 se plánuje i dieselový motor s objemem 1.1 litru.

Picanto má délku 3495 mm, šířku 1595 mm a výšku 1480 mm, dosahuje tedy zhruba velikosti Daewoo Matizu, a vyjíždí na 14" nebo 15" kolech. Zavazadlový prostor má objem 157 litrů, po sklopení zadních sedaček pak 882 litrů. Na trhu se objeví už letos na podzim.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Další informace najdete v našem starším článku.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků