Kia otvára už druhú továreň v Číne

Juhokórejská automobilka Kia, ktorá sa v súčasnosti zmieta vo finančných ťažkostiach, otvorila v týchto dňoch novú, v poradí už druhú továreň v Číne. Lokalizácia novej fabriky je v provincii Jiangsu a automobilka tu do konca budúceho plánuje vyrobiť približne 250 000 osobných vozidiel, čo je presne o 50 000 menej ako je maximálna výrobná kapacita. Spolu s prvou továrňou tak bude Kia môcť vyrobiť v Číne približne 430 000 vozidiel ročne.

Výroba vozidiel sa začne v novej továrni modelom Cerato a neskôr sa pridá i doposiaľ nepredstavený model, ktorý bude primárne určený pre tamojší trh. Fabrika sa rozkladá na 1 470 000 metroch štvorcových a prácu si v nej až 2 750 ľudí.

Pre postavenie druhej továrne v Číne sa automobilka rozhodla aj kvôli potrebe vplyvu na tamojší trh. Kia Motors tak bude schopná vyprodukovať veľa vozidiel za nižšie výrobné náklady. Nová fabrika im zároveň napomôže v plnení svojich plánov, podľa ktorých by mala byť Kia dominantným zahraničným výrobcom automobilov v „najľudnatejšej krajine sveta“.

Pripomeňme, že automobilka v súčasnosti stavia i fabriku v Americkom štáte Georgia, ktorá bude dokončená koncom roku 2009. Vďaka týmto krokom bude Kia schopná vyprodukovať v zahraničí viac než milión modelov ročne.
 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků